کد خبر: ۴۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
گردشگر مسیحی آلمانی:

در کتاب مقدس ما کلمات نامفهوم و گنگ یافت می شود، اما قرآن یک کتاب کامل است/ اگر به قرآن عمل کنید موفق می شوید

داراب را اصلا نمی شناختم چرا که برخی از جاهایی که امروز رفتم اصلا در نقشه نبودند اما حالا خیلی دوستش دارم و قصد دارم دو روز اینجا بمانم.
به گزارش شیرازه به نقل از داراب آنلاین، "یوگان هاینمان" توریست مسیحی اهل آلمان از آثار باستانی شهرستان داراب دیدن کرد.
این توریست که از شهر دینگولفینگ کشور آلمان به ایران آمده بود در خصوص سفر خود گفت: سفر را از ارمنستان شروع سپس به جلفای ایران آمده ام و از تبریز، ارومیه، لاهیجان، اصفهان و شیراز عبور کرده و به داراب رسیده ام و آخرین مقصدم هند است.
وی ادامه داد: داراب را اصلا نمی شناختم چرا که برخی از جاهایی که امروز رفتم اصلا در نقشه نبودند اما حالا خیلی دوستش دارم و قصد دارم دو روز اینجا بمانم.
این توریست در رابطه با مردم ایران گفت: شما مردمان خیلی خوب و دوست داشتنی هستید، خیلی زود به هم علاقه و رابطه پیدا می کنید اما در آلمان اینطور نیست مردم خیلی سخت با هم دوست می شوند.
وی از اهداف سفر خود گفت: از بچگی علاقه داشتم جاهای مختلف دنیا را ببینم، به همین جهت با توجه به اینکه می توانستم بهترین ماشین ها را بخرم و بهترین زندگی را در شهر خودم داشته باشم، اما به دلیل علاقه ای که داشتم بخش عمده ای از سرمایه خود را خرج بازدید از مناطق باستانی و گردشگری دنیا کرده ام.
این توریست اهل کشور آلمان با اشاره به اینکه به آفتاب ایران علاقه دارد ادامه داد: آب هوای آلمان اکثرا ابری است به همین جهت به آفتاب اینجا علاقه دارم اما بعضی زمان ها اینقدر گرم می شود که به دنبال سایه می گردم.
این گردشگر مسیحی در رابطه با دین اسلام گفت: من درمورد دین شما نمی توانم صحبتی داشته باشم اما چیزی که مهم است این است که همه آدم خوبی باشیم، به اطرافیان توجه کنیم و به آنها احترام بگذاریم.
وی با اشاره به اینکه قرآن یک کتاب کامل است اظهار داشت: کتاب مقدس ما در هر قسمتش که می خوانی کلمات نامفهوم، گنگ و غیر عقلی زیادی یافت می شود، اما با توجه به اینکه کتاب قرآن را خوانده ام می گویم یک کتاب کامل است و باید به آن عمل شود. اگر به عمق قرآن عمل کنید می توانید انسان موفقی شوید.

این گردشگر مسیحی اهل شهر دینگولفینگ کشور آلمان گفت: در شهر ما مسمانان زیادی از کشورهای مختلف از جمله عراق و ترکیه زندگی می کنند و در مسجد نماز می خوانند.
لازم به ذکر است این توریست صبح شنبه از مناطق تاریخی و گردشگری شهرستان داراب از قبیل دارابگرد، مسجد سنگی و مسجد جامع دیدن کرد.

از حاشیه های تامل برانگیز بازدید های این گردشگر تخریب یکی از ستون های مسجد سنگی بود. متاسفانه دیوار های این بنای ملی یادگاری افرادی را بر تن خود داشت که بویی از فرهنگ نبرده اند و در نتیجه حفاظت نکردن مسئولان مربوطه از بزرگترین بنای دست کند جهان رخ داده بود.

جا دارد مسئولان شهرستان اکنون که در آستانه ثبت جهانی این بنای ملی هستیم توجه بیشتری به آن داشته باشند.

نظرات بینندگان