کد خبر: ۴۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۲

سخنگوی شورای شهر معرفی شد

هر عضو شورا می تواند دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را در نطق بیش از دستور بیان کند اما سخنگو فقط وظیفه دارد نظر جمعی شورا را به رسانه‌ها منعکس کند.
به گزارش شیرازه، زین‌العابدین عرب، سخنگوی دوره چهارم شورای شهر شیراز شد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: برای اولین بار است که سخنگوی شورا به این صورت آغاز به کار کرده است. البته پیش از این شورای دوم و شورای سوم هم در یک مقطع کوتاهی سخنگو داشتند اما انعکاس دیدگاه های شورا از طریق سخنگو تداوم نداشته و بجز یک مدت کوتاه این کار در شورای سوم ادامه پیدا نکرده است.

عرب درخصوص وظایف سخنگوی شورا تصریح کرد: سخنگوی شورا وظیفه دارد دیدگاه های شورا را منعکس کند و سخنان او صرفاً نشانگر نظرات خودش نیست.

 وی افزود: هر عضو شورا می تواند دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را در نطق بیش از دستور بیان کند اما سخنگو فقط وظیفه دارد نظر جمعی شورا را به رسانه‌ها منعکس کند.

 عرب در پاسخ به خبرنگاران تأکید داشت: نقش سخنگو تنها تسهیل و تسریع ارتباط شورای شهر با خبرنگاران و رسانه هاست و هیچ منعی برای حضور خبرنگاران در جلسات علنی شورا وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه این کار جهت بهبود ارتباط با رسانه ها و افکار عمومی انجام شده است، گفت: وجود سخنگو در شورای شهر با ارتباط مستقیم با سایر اعضای شورای شهر منافاتی ندارد.

عرب اضافه کرد: شورای جدید با ترکیب 21 نفره شرایط خاص خود را دارد و افراد با تفکر و دیدگاه های مختلف قرار است درباره موضوعات متفاوت نظر بدهند. سخنگو بناست چالش ها را به هماهنگی برساند و دیدگاه شورا را به صورت شفاف و واضح منعکس کند.

عرب به عنوان سخنگوی شورا خبر داد: از این به بعد مصوبات شورا به صورت مکتوب در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت. وی همچنین افزود: طی مذاکراتی که با رئیس بنیاد مهدی موعود (عج) انجام شده مقرر شده از این پس حجت الاسلام حدائق ماهی یک بار قبل از شروع جلسات شورا و خارج از ساعت کاری، جلسه ای با محوریت مباحث اخلاقی برای اعضای شورا برگزار نمایند.
نظرات بینندگان