کد خبر: ۴۳۶۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
حجت الاسلام حلوائیان در همایش گلبرگ های آسمانی:

اشاعه فرهنگ حجاب، نیازمند عزمی ملی است

فلسفه حجاب در قفس کردن زنان نبوده بلکه آزاد کردن آنها از زندان شهوت و رساندن بانوان به مقام والای خود بوده و حجاب سنگر مبارزه علیه دشمن ستمکار است.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام حلوائیان در همایش بزرگ «گلبرگ های آسمانی» که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: با توجه به جایگاه و اهمیت ویژه حجاب، باید راهکارهای کاربردی در ترویج فرهنگ حجاب مورد تبیین قرار گرفته شود زیرا توسعه و اشاعه فرهنگ حجاب در جامعه نیازمند عزمی ملی و مشارکتی همگانی است، یقیناً یک ارگان یا اداره ای خاص نمی تواند در اشاعه فرهنگ حجاب در جامعه موفق باشد، بنابراین همگان باید احساس مسئولیت نموده، دست در دست یکدیگر داده تا جامعه ای محجبه با تمام ابعاد آن داشته باشیم.
حجت الاسلام حلوائیان نقش آموزش و پرورش در نهادینه نمودن فرهنگ حجاب و پوشش را نقشی اساسی و کلیدی دانست و گفت: باید برنامه ریزی دقیق و همه جانبه پیرامون آن اتخاذ شود و از این رو نقش خانواده در قالب پرورش مبانی دینی و تحکیم آن در فرزندان می تواند عاملی اساسی در توسعه فرهنگ پوشش در جامعه باشد.

 حلوائیان افزود: حجاب و لزوم پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه از ضروریات دین مبین اسلام است. حجاب جزئی از تمدن، فرهنگ و آداب و رسوم اسلامی و شریعت الهی است. فلسفه حجاب در قفس کردن زنان نبوده بلکه آزاد کردن آنها از زندان شهوت و رساندن بانوان به مقام والای خود بوده و حجاب سنگر مبارزه علیه دشمن ستمکار است.

 وی در پایان اظهار داشت: با بهره گیری از موارد مطرح شده فوق می توان شاهد گسترش روزافزون حجاب و پوشش متناسب با شأن و منزلت زن مسلمان در کشور عزیز اسلامی مان باشیم.

باید نگاه ویژه‌ به ارزش‌های انسانی داشت
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس در همایش «گلبرگ‌های آسمانی»  گفت: تأکیدی که در اسلام برای خانواده دارد، پاکی و قداست خانواده را بیان می‌کند و این مکتب الهی، خانواده اهل بیت(ع) را به‌عنوان الگو معرفی می‌کند.

مشاور استاندار فارس، نامگذاری مناسبت‌های مذهبی به نام روز ملی دختران و ایام دهه کرامت را عاملی جهت پیشبرد اهداف تعالی نظام اسلامی دانست و افزود: ما در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم که باید مراقب این نعمت الهی باشیم.

وی اظهار کرد: زنان نیمی از جامعه هستند یعنی آن بعد مادی و بحث کمیت را برای زنان در‌نظر گرفته‌ایم و به‌ نوعی این قشر از نظر ارزشی کل جامعه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند.

شمس تصریح کرد: یک زن در مقام مادر، خواهر، همسر دارای جایگاه رفیعی است و می‌تواند در جامعه مؤثر باشد درصورتی‌که ارزش‌های واقعی دین خود را بشناسد.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس بیان کرد: خداوند زن و مرد را به‌عنوان خلیفة‌ا... معرفی می‌کند لذا باید نگاه ویژه‌ به ارزش‌های انسانی داشت.

ارزش‌ برگرفته از اخلاق مدنظر اسلام است
این مقام مسئول، ارزش‌ها را برگرفته از اخلاق دانست و گفت: این همان اخلاقی است که در اسلام مدنظر و مورد تأکید واقع شده است. شمس ادامه داد: توجه به اخلاق نه تنها موجب تقویت بنیان خانواده می‌شود بلکه موجب بهره‌مندی مادی و معنوی فردی نیز می‌شود و با نگاهی خردمندانه و خردورزی که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است، باید در نیل به جایگاه الهی خود تلاش کرد.
وی با طرح این سوال که جایگاه حقوقی زنان چیست، گفت: در قرآن کریم و احادیث و روایات مباحث زیادی درباره جایگاه زن مطرح شده است و این جایگاه، جایگاه رفیعی است که خداوند به زنان عطا کرده است. شمس خاطرنشان کرد:‌ وقتی بخواهیم نگاه ارزشی را به جایگاه زن و حقوق او داشته باشیم، مشاهده می‌کنیم که از جهت حقوقی نیز زنان در جایگاه خاص قرار می‌گیرند. مشاور استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا ‌رسیدن ایام دهه کرامت گفت: دهه کرامت یکی از ایام پر‌برکتی است که ابتدای آن با میلاد حضرت معصومه(س)، میانه آن بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) و پایان آن میلاد امام رضا(ع) واقع شده است.
وی خاطرنشان کرد: در ایام دهه کرامت جشن‌‌های متعدد و فراوانی مخصوصاً در سه استان حرم اهل بیت(ع) یعنی خراسان رضوی، قم و فارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
-
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
0
واقعا بايد فرهنگ سازي بشه.