کد خبر: ۴۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شیراز؛

ترافیک در هسته مرکزی شهر به مرز بحران رسیده است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شیراز با بیان اینکه اعمال سلیقه‌ها اجرای طرح ترافیک را به تاخیر انداخته است، گفت: ترافیک در هسته مرکزی شهر شیراز به مرز بحران رسیده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس منصور مفتاحی، اجرای طرح ترافیک در شیراز را یک ضرورت خواند و افزود: هرچند ما مسئول اجرای این طرح نیستیم اما به عنوان یک کارشناس می‌توان گفت که اجرای آن برای شیراز به ویژه در هسته مرکزی شهر یک ضرورت به نظر می‌رسد و در شرایطی به‌سر می‌بریم که ترافیک در این محدوده به مرز بحران رسیده است.

وی از ارائه خدمات ویژه تاکسیرانی همزمان با اجرای قطعی طرح ترافیک خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید امکان ورود سرویس‌های مدارس به خطوط ویژه در ساعت‌های تعیین شده فراهم شده است و در چنین شرایطی رانندگان سرویس مدارس در صورت داشتن برچسب مربوطه می‌توانند از ساعت هفت تا 9 صبح و در شیفت دوم از ساعت 11 تا 13 به منظور ارائه خدمات‌دهی بهتر وارد خط ویژه تاکسیرانی شوند.

مفتاحی در عین حال تصریح کرد: اگر این طرح در زمان مورد نظر مورد بهره‌برداری قرار نگیرد مانند سال‌های گذشته با مشکلات شدیدی مواجه می‌شویم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شیراز در پاسخ به این پرسش که علت اصلی تاخیر در اجرای این طرح چیست، گفت: اینکه چرا این طرح اجرا نمی‌شود باید از مسئولان مربوطه پرسش شود، اما این طرح پس از طی مراحل ویژه خود در شیراز به تهران ارائه شده است تا در شورای عالی ترافیک کشور به تصویب نهایی برسد.

این مسئول ادامه داد: حال چرا این اعلام‌ نظر با تاخیر همراه شده خود پرسشی است که مسئولان امر باید پاسخگو باشند، هرچند در مسیر اجرای طرح باید از اعمال سلیقه‌های شخصی پرهیز کرد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد: امنیت سرویس مدارس به صورت کامل تامین شده است و تمام خودروهایی که دارای معاینه فنی و برگ بیمه‌نامه تکمیلی هستند می‌توانند انجام سرویس‌ها را برعهده گیرند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شیراز گفت: نرخ 20 درصدی افزایش کرایه سرویس مدارس بعد از تصویب در شورای اسلامی شهر شیراز به فرمانداری این شهرستان ارسال شده است تا پس از تصویب نهایی همزمان با بازگشایی مدارس اجرایی شود.

مفتاحی از حضور یک‌هزار و 700 راننده بانو در ناوگان تاکسیرانی شیراز خبر داد و گفت: ناوگان حمل و نقل درون‌شهری با هشت هزار تاکسی شاهد حضور یک‌هزار و 700 بانوی راننده است که به طور قطع سهم قابل توجهی در سرویس‌دهی مدارس دارند.

نظرات بینندگان