کد خبر: ۴۳۸۴۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۲

بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان قرآنی کشور در استهبان برگزار شد

بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان قرآنی به میزبانی روستای قرآن آباد شهرستان استهبان فارس با سخنرانی آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس آغاز شد.
به گزارش خبرنگار شیرازه از استهبان، این جشنواره یک روزه به همت موسسه بیت الاحزان و فرهنگ و ارشاد  فارس با حضور  7000 میهمان قرآنی از سراسر کشور در حالی برگزار می شود که قرار است از 150 حافظ قرآن کریم تجلیل شود.

این جشنواره برای اولین‌بار در استان فارس و شهرستان استهبان برگزار می شود و تاکنون در کشور سابقه برگزاری چنین جشنواره ای وجود نداشته است.

گفتنی است در این مراسم از کتاب حفظ آسان قرآن کریم نیز رونمایی می شود.

استهبان در شورای فرهنگ عمومی کشور نیز شهرستان قرآنی نامگذاری شود

حجت‌الاسلام مصطفی خاوری در این جشنواره بزرگ قرآنی کشور اظهار داشت: استهبان می‌تواند برای سایر شهرستان‌های فارس در زمینه های قرآنی الگو باشد تا از این طریق استان به سمت کسب عنوان قطب قرآنی کشور پیش رود.

وی پیشنهاد داد:  همان طور که در مصوبه هیئت دولت استهبان به‌ نام شهرستان قرآنی مصوب شده است، باید امروز برای تصویب آن در شورای فرهنگ عمومی فارس و کشور همت شود.

خیران باید موقوفات قرآنی داشته باشند

آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در این مراسم گفت: این مراسم بزرگترین جشنواره قرآنی کشور است که باید قدردان آن بود.


محور سخنان امام جمعه شیراز در این مراسم به شرح زیر است.

- برگزاری این جشنواره فرا استانی و ملی در این شهرستان کوچک خارق العاده است.
- اخبار قرآنی باید در صدر اخبار کشور قرار گیرد
- باید ثمرات این جشنواره را به استانهای دیگر انتقال داد
- خیران باید موقوفات قرآنی داشته باشند
-باید در تمام مشاغل حافظ قرآن داشته باشیم، باید خانم خانه دار، معلم، پزشک و... حافظ قرآن باشند.
- باید در زمینه قرآنی جهانی کار کنیم و صدا وسیما باید پیام قران را به جهانیان مخابره کند.
- سوال من این است که حوزویان و دانشگاهیان چقدر توانستند قرآن را به زبان جهانیان ترجمه کنند؟ چقدر توانستند فرهنگ حفظ قرآن را به دنیا معرفی کنند؟ باید گفتک متاسفانه در این زمینه ضعیف بودیم.

سال آینده به تعداد یاران امام زمان حافظ قرآن خواهیم داشت
حجت الاسلام شاهسونی مدیر موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س)، در مراسم تجلیل از حافظان قرانی در استهبان گفت: این موسسه کار خودرا از روستای ماه فرخان شورع کرد و اکنون 130 شعبه در سراسر کشور دارد.

وی افزود: اکنون در شعیه های این موسسه در 22 استان کشور، حافظان مشغول حفظ قرآن هستند و استقبال علاقه مندان بسیار زیاد است اما به دلیل کمبود مکان و امکانات از پذیرفتن این عزیزان معذوریم.

وی ادامه داد: اکنون 3 مدرسه شبانه روزی قرآنی در شهرستان های مراغه، جهرم و لار راه اندازی کردیم.

حجت الاسلام شاهسونی اعلام کرد: در سال آینده به دنبال آن هستیم که به تعداد یاران حضرت مهدی(عج) حافظ قران تربیت کنیم که اگر هر شعبه از این موسسه در کشور 3 حافظ تربیت کند از این آمار نیز می توان عبور کرد.

مدیر موسسه بیت الاحزان تاکید کرد: پیرو نامگذاری امسال به نام دو حماسه ( سیاسی و اقتصادی) از سوی مقام معظم رهبری، ما باید به دنبال حماسه حفظ قرآن باشیم.

شاهسونی افزود: تلاش ما بر این است که در آینده نزدیک حفظ قرآن به زبان های زنده دنیا داشته باشیم.

در پایان این مراسم از 150 حافظ کل قرآن تجلیل به عمل آمد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دارابي
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
0
اي كاش مسئولين دارابي از مسئولين استهباني ياد مي گرفتند كه چگونه براي پيشرفت شهرشان تلاش كنند
ناشناس
Germany
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
0
استهبان : شهرستان قرآني ،نجف كوچك ،دارالمومنين ،قم فارس،شهر حجاب زهرا ،شهر ميوه بهشتي ،شهر شهيد رابع ،شهر حضرت آيت الله اصطهباناتي ،شهر صاحب الزمان ،شهر 500 شهيد (نسبت به جمعيت در كل كشور بيشترين شهيد تقديم انقلاب اسلامي نموده است)،شهر مساجد مي باشد و به لحاظ اينكه استهبان از قديم الايام يك شهرستان مذهبي و قرآني بوده موسسه بيت الاحزان توانسته موفق باشد و بزرگترين جشنواره قرآني كشور برگزار نمايد.
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
0
واقعا شهر قراني برازنده استهبان ميباشد خسته نباشيد
فریبرز
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
0
واقعا شهرشون عالی هست ،خیلی هم مهمون نوازن استهبانیا