کد خبر: ۴۳۹۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۲

هاجری: دارالسلام شیراز تبدیل به کانون زیارتی شود

توجه ويژه به محلات محروم شيراز در همه زمينه‌ها و سپردن كار مردم به مردم و مشاركت دادن آنان در تمام فعاليت‌هاي محلي بسيار ضروري است.
به گزارش خبرنگار شیرازه، رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر شيراز خواستار زمينه‌سازي براي حضور و فعاليت گسترده‌تر نهادهاي مردمي در حوزه‌هاي اثرگذار فرهنگي و فعاليت‌هاي اين حوزه شد.
هاجري روز گذشته در نطق قبل از دستور خود در اولين جلسه علني شوراي شهر گفت: توجه ويژه به محلات محروم شيراز در همه زمينه‌ها و سپردن كار مردم به مردم و مشاركت دادن آنان در تمام فعاليت‌هاي محلي بسيار ضروري است.

هاجري با تاکید بر لزوم توجه به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به‌عنوان محور تمام فعاليت‌هاي فرهنگي از برنامه‌ريزي تا اجرا، خاطرنشان كرد: در تمام بسته‌هاي فرهنگي پيش‌بيني و برنامه‌ريزي شده بايد توجه به حرم سوم اهل بيت(ع) به‌عنوان يك اصل، مد نظر قرار گيرد. در این زمینه حمایت و یاری طلبیدن از کانون های قرآنی، فرهنگی و هنری و ورزشی و بسیج محلات و هیات های مذهبی و موسسه نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و کانون رهپویان وصال و دانشگاه مهدویت می تواند جایگاه سومین حرم اهل بیت را ارتقا دهد.

وی در ادامه توجه به ابعاد زيارتي، گردشگري، توريست‌ درماني و كمك به ساخت شهرك‌هاي سلامت، دانشگاهي و همراهي در ايجاد پتروشيمي‌هاي مصوب را از جمله اولويت‌هايي دانست كه مي‌توان در طول فعاليت شوراي چهارم دنبال كرد و بسته های تشویقی و فرهنگی در تمام آن ها لحاظ کرد.

 هاجری به شهرداري شيراز نیز پيشنهاد داد كه با مشاركت و همراهي ميراث فرهنگي طرح بازسازي و بهسازي دارالسلام را به ‌عنوان يك ظرفيت گردشگري و تاريخي و کانون زیارتی در اين كلان‌شهر، در دستور كار قرار دهد.

وی همچنين خواستار كمك شورا و شهرداري شيراز براي تقويت توان رسانه‌ها با هدف اطلاع‌رساني مطلوب‌تر و معرفي هرچه بهتر و بيشتر شيراز به‌عنوان سومين حرم اهل‌بيت(ع) و ظرفيت‌سازي براي جذب سرمايه‌گذار و گردشگر در همه حوزه‌ها شد.

این عضو شورا با اشاره به لزوم توجه به معماري اسلامي ايراني در بازسازي و نوسازي بافت  فرسوده و تاريخي  شهر، تاكيد كرد: اين اقدام موجب حفظ هويت اصلي اين شهر خواهد شد.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ali
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
0
جناب هاجری فقط این چندجایی که نام بردید دراین شهرکارفرهنگی انجام میدهند؟؟؟؟؟؟