کد خبر: ۴۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۲
آيت الله مكارم شيرازى:

وضعیت حجاب در شیراز مناسب نیست/ نحوه امر به معروف را از بزرگان دین یاد بگیریم

خانواده ها نباید با گره افکنی به مسئله ازدواج باعث شوند تا ازدواج جوانان به تاخیر بیفتد چرا که در این صورت در گناه جوان در صورت وقوع، شریک خواهند بود.
مرجع عالیقدر جهان تشیيع با بيان اينكه مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم رنگ شده است، گفت: برخورد خشن راهی برای تحقق اين فريضه نيست.

به گزارش شیرازه، آیت الله العظمی ناصر مکارم شيرازى، در مراسم "میهمانی لاله ها” که در حرم مطهر احمد بن موسى(ع) برگزار شد، اظهار داشت: باید نحوه امر به معروف و نهی از منکر را از بزرگان دین اسلام یاد بگیریم.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر لزوم توجه خانواده ها به مسئله ازدواج جوانان تاکید کرد و گفت: ازدواج یک معروف الهی است که باید بیشتر به آن توجه شود و این چشم و هم چشمی ها تنها ضربه به زندگی اجتماعی افراد می زند.

معظم له با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی از مهریه به عنوان یک ابزار استفاده می کنند، اظهار داشت: خانواده ها نباید با گره افکنی به مسئله ازدواج باعث شوند تا ازدواج جوانان به تاخیر بیفتد چرا که در این صورت در گناه جوان در صورت وقوع، شریک خواهند بود.

 این مرجع جهان تشیيع اظهار داشت: وضعیت حجاب در شیراز مناسب نیست و زنان باید برای حفظ امنیت جامعه و جوانان حجاب خود را رعایت کنند. معظم له در پایان از مراجع قانونی به ویژه قوه قضائیه خواست تا مسئله مواد مخدر را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند.
نظرات بینندگان