کد خبر: ۴۵۲۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۲
نگاهی به آمدن، ماندن و رفتن استاندار آخر احمدی نژاد در فارس

«حسین صادق عابدین» مدیر موفق انتقادناپذیر!

او مردادماه سال 90 مدیر ارشد دولت دهم احمدی نژاد در فارس شد. عابدین بر خلاف استانداران قبلی سعی کرد با همه گروه های سیاسی و فعال در استان تعامل کند. گرچه در این زمینه تا حدودی هم موفق بود ولی همواره سعی می کرد به هر نقدی از سوی هر گروهی با هر نیتی که بود پاسخ دهد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه حسین صادق عابدین، مهندس عمرانی که از دانشگاه علم صنعت تهران فارغ التحصیل شد و مدت 10 سال کارشناس اقتصادی وزرات خارجه بود.

او مدتی بعد وارد کار اجرایی شد و در زمانی که احمدی نژاد هم دانشگاهی سابقش، شهردار تهران بود، سکاندار شهرداری منطقه 7 تهران بزرگ را عهده دار شد.

صادق عابدین همکاری با احمدی نژاد را ادامه داد و در دولت نهم دبیر شورای مناطق آزاد كشور شد. وی در اواسط سال 85 با حکم مهندس علی‌آبادی ریاست وقت سازمان تربیت‌بدنی به عنوان رئیس فدراسیون بیس بال مشغول فعالیت شد.

البته در آن زمان صادق عابدین هیچ‌گاه خبرساز نشد، غیر از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم! عابدین در ستاد حامیان مردمی محمود احمدی‌نژاد مسئول كمیته ورزش ستاد انتخابات برعهده داشت.
نام او زمانی بر سر زبانها افتاد که فارس به واسطه حاشیه سازی های احمدزاده و رفتن وی از این استان، حدود سه ماهی از داشتن استاندار بي‌بهره بود. انتخاب او برای استانداری فارس گرچه برای برخی سخت و غیر قابل باور بود ولی برای کسانی که تلاش می کردند این استان از بلاتکلیفی خارج شود خبر خوشایندی بود.

او مردادماه سال 90 مدیر ارشد دولت دهم احمدی نژاد در فارس شد. عابدین بر خلاف استانداران قبلی سعی کرد با همه گروه های سیاسی و فعال در استان تعامل کند. گرچه در این زمینه تا حدودی هم موفق بود ولی همواره سعی می کرد به هر نقدی از سوی هر گروهی با هر نیتی که بود پاسخ دهد.

دوران استانداری صادق عابدین با وجود این که انتقادهای بی شماری بر او وارد است، اما تعاملش با نماینده ولی فقیه از نقاط قوت او محسوب می شود به طوری که در بسیاری از موارد همکاری های بسیار نزدیکی از وی با آیت الله ایمانی دیده شد. اگرچه در برخی موارد مهم و استراتژیک نطرات وی در تقابل آشکار با نماینده رهری بود. مثلا در موضوع سرمایه گذاری و انواع و اقسام آن که این موضوع بارها رسانه ای شد.

علی رغم این که او توانسته بود فضای همکاری خوبی را با امام جمعه شیراز رفم بزند در عوض، ارتباطش با نمایندگان مجلس چندان تعریفی نداشت به طوری که عملکرد وی باعث شد تا طرح تحقیق و تفحص از استانداری در مجلس کلید بخورد.

به هر حال فارغ از تمام افت و خیزها، حاشیه ها و حرف و حدیث ها، او منشا خدماتی هم بود که شاید خیلی به چشم نیامد اما در جای خود قابل تقدیر است.

اما او اکنون دیگر استاندار فارس نیست و فقط چند روز دیگر میهمان شیرازی هاست، و بر صندلی استانداری سید محمد احمدی می نشیند و عمر دوساله مدیریت صادق عابدین در فارس تمام می شود. معلوم نیست که مقصد بعدی عابدین کجاست؟ برخی بر این باورند که ارتباط فامیلی وی با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این بین بسیار تعیین کننده است. شاید موضوع برادر زنی وزیر وی را به سمت این وزراتخانه بکشاند. عده ای نیز معتقدند؛ چون عابدین روزگاری در وزرات خارجه مشغول بوده احتمالا او راهی این وزراتخانه می شود.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که مقصد بعدی آخرین استاندار دولت دهم در فارس کجا خواهد بود؟


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
احمق
-
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲
3
يه وقت ناراحت نشه گفتي استاندار بوده!
اوج بالا بلندی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲
2
سردبیر جان میخواستی حلالیت بگیری از صادق عابدین که اینجوری مظلومانه براش نوشتی
مجید فارس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲
4
نمیدونم چرا از این بشر خوشم نمیومد !
توی چندتا از سخنرانیهاشم بودم . مطمئنم که اینکاره نبود و پست سازمانی بیشتر از قابلیتهاش بهش داده بودن .
بهرحال الان خیلی خوشحالم که تشریف بردن .
فعلا امیدم به آقای احمدی استاندار فعلی هستش . خداکنه محکمتر و پیگیرتر و خطرپذیرتر از این حرفا باشه . انشاالله .