کد خبر: ۴۵۵۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۲
خطیب نماز عید قربان آباده:

دولت اگر نرمش می کند واقعاً قهرمانانه باشد

این شما مردم بودید که هشت سال با دفاع قهرمانانه کشور و نظام اسلامی را سرپا نگه داشتید، ما باید قدر بدانیم که در نظامی با مدیریت مردان خدایی هستیم.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از آباده نما، نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام سید حسن موسوی خراسانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان آباده، با شرکت انبوه مردم مؤمن و همیشه در صحنه شهرستان، در مصلی مسجد جامع آباده برگزار شد.

خطیب نماز جمعه آباده در خطبه اول نماز ضمن تبریک عید قربان گفت: هر عیدی بعد از گذراندان یکسری سختی ها حاصل می شود همانند عید فطر که بعد از یک ماه روزه داری عید بندگی را در روز آخر به جا می آورند و همانند آن عید قربان نیز عید کارهای سخت است و حجاج در این یکی دو روز از بسیاری از کارها منع می شوند، به خود سخی می دهند و پس از آن عید قربان را جشن می گیرند.

وی در مورد امتحان الهی حضرت ابراهیم(ع) در این روز مبارک گفت: آزمایش و امتحان خداوند از بندگان خود در مرحله اول برای شناخت افراد از حقیقت وجودی خودشان است و در واقع مانند استادی است که از دانش آموز خود امتحان می گیرد تا دانش آموز به نقاط ضعف و قدرت خود پی ببرد.

حجت الاسلام موسوی خراسانی در ادامه افزود: علم الهی در مورد ما قبل و بعد از امتحان ثابت است و کم و زیاد نمی شود و همانطور که خداوند می فرماید ما "احسن العمل" را از انسان صالح می خواهیم، عقلا و حکیمان و خداوند نیز بهترین عمل را از انسان می خواهند ضمن آنکه هر امتحان و آزمایش انسان از سمت خداوند نعمتی در آن برای بشر قرار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز و بلکه تمام روزها برای شیعیان روز امام حسین(ع) است و یادآوری این نکته که در روز عرفه دعا و زیارت امام حسین(ع) خوانده می شود افرود: بلا برای ظالم ادب، برای مومن امتحان و برای انبیای الهی درجه است و امتحان حضرت ابراهیم(ع) نیز برای افزایش درجه ایشان بود.

خطیب نماز جمعه آباده در خطبه دوم نماز عید قربان ضمن اشاره به این نکته که در سیاست خارجی ما اگر نرمشی هم قرار است از سوی ایران رخ بدهد باید همان نرمش قهرمانانه باشد  گفت: سازمان ملل باید حقوق کشورها را مشخص کند، که متاسفانه سازمان ملل سازمان دولت ها است و هر تصمیم درستی هم اگر بخواهد در آن به نفع کشوری گرفته شود وتو می شود و در واقع این سازمان هیچ خاصیت وجودی ندارد.

وی با اشاره به وجود درگیری ها در کشورهای همسایه ایران گفت: این شما مردم بودید که هشت سال با دفاع قهرمانانه کشور و نظام اسلامی را سرپا نگه داشتید، ما باید قدر بدانیم که در نظامی با مدیریت مردان خدایی هستیم، رهبر با صلابت و با ایمان و پرقدرتی داریم، لذا ما باید امروز پاسدار خودن شهدا، رزمندگان، جانبازان و خانواده این عزیزان باشیم.

حجت الاسلام موسوی خراسانی با اشاره به نزدیکی روز نابینایان نیز خطاب به روشن دلان گفت: شما باید شاکر باشید که خداوند بلای شما را در بدنتان قرار داد و در واقع مبتلای به بدن هستید نه به گناه، که این خود نعمت بزرگی است چرا که از قلم خداوند نیفتاده اید، در حالی که همه ما غرق در نعمتیم ولی به بهانه های مختلف این نعمت ها را نادیده می گیریم و شاکر آن نیستیم.

 

انتهای پیام224224/

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
احمد عبد الله زاده
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲
0
دولتی که بنایش بر اساس وا دادگی است نرمش را در برابر کفار منافقان وشیاطین نشان می دهد ولی قهرمانانه پیش رفتن را نمی داند و یا نمی خواهد
ناشناس
-
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲
0
این دولتی که ما می بینیم اگر نرمشی هم کند خائنانه هست.سالی که نکوست از بهارش پیداست