کد خبر: ۴۵۷۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۲

وندي شرمن: فريب و نيرنگ بخشي از DNA ايرانيان است

خانم شرمن با بيان اينکه ما به دنبال حذف تحريم‌هاي وسيع عليه ايران نخواهيم بود و تنها به ايران فرصت مي‌دهيم براي از بين بردن نگراني‌هاي ما، مدتي "استراحت" كند، در توهيني علني به مردم کشورمان ادعا کرد كه فريب و نيرنگ قسمتي از DNA ايرانيان است.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، در حالي كه مسؤولان ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران با حسن نيت و بدون انحراف از مسير صلح‌آميز هسته‌اي به دنبال رفع نگراني غيرمنطقي و غير معقول غرب هستند و تا جايي پيش مي‌روند كه بعد از 34 سال با رئيس جمهور آمريکا به صورت تلفني مذاكره مي‌كنند ولي مسؤولان آمريکايي چنين نگرشي نسبت به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي ندارند و در كنار بي‌اعتمادي نسبت به حق قطعي كشور، اعتمادي نسبت به ايران و ايرانيان ندارند.

وندي شرمن معاون وزارت خارجه آمريكا، نفر سوم سياست خارجي آمريکا و عضو ارشد مذاكره‌كننده آمريكايي در گروه 1+5، در اظهاراتي در کميته سياست خارجي سنا که در روزنامه آمريکايي "لس‌آنجلس تايمز" بازتاب يافته است، به صراحت و بدون هيچ سانسوري، تفكر و نگرش دولت آمريکا درباره مردم ايران را بازگو مي‌كند.

شرمن در توهيني علني به مردم ايران كه در رسانه‌ها ديده نشد، اعلام مي‌كند كه ما به دنبال حذف تحريم‌هاي وسيع عليه ايران نخواهيم بود و تنها به ايران فرصت مي‌دهيم براي از بين بردن نگراني‌هاي ما، مدتي "استراحت" كند.

شرمن در ادامه مي‌گويد: ما به طور دقيق رفتار تيم مذاكره‌كننده ايراني را زير نظر مي‌گيرم و بعد از مذاكرات درباره روش‌ها و تحريم‌هاي بعدي بحث خواهيم كرد.

مذاكره‌كننده عضو ارشد آمريكا در 1+5 مي‌گويد: فريب و نيرنگ قسمتي از DNA ايرانيان است.



سؤال اين است كه چگونه مي‌شود به مسؤولان و سياست‌هاي آمريكايي اعتماد كرد؟ آيا آمريكا با حسن نيت به دنبال مذاكره و رابطه با ايران است؟ آيا فريب، نيرنگ، بخشي از رفتار نهادينه‌شده در خوي آمريكاييان نيست؟

به نظر مي‌رسد مسؤولان سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران بايد جواب گستاخي مقام آمريكايي را هر چه سريع‌تر، قاطعانه و با اقتدار بدهند و با استفاده از افكار عمومي و نفرت عمومي مردم ايران در 13 آبان به مقام‌هاي آمريكايي نشان دهند كه ايران و ايراني هيچ سابقه خوبي از نيرنگ، فريب و خوي وحشي‌گري آمريكايي‌ها در اين 34 سال نداشته و نخواهد داشت.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲
0
به این خانم بفرمایید: فکر کنم از شما آمریکاییها دروغگو تر و فریبکارتر نیستیم. چون اجداد شما انگلیسی هستن که به روباه پیر و مکار در جهان معروف است!!