کد خبر: ۴۵۸۲۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲

نقدی بر اظهارات رئیس میراث فرهنگی/ خدا را شکر مدرسه ها قهوه خانه نشد!

حالا كه نجفي توسط رييس جمهور هر جور بود در كابينه ماند و بعنوان معاون دكتر روحاني رييس سازمان ميراث فرهنگي شد، كم‌كم نوع ديدگاه‌هاي فرهنگي او هم بيش از پيش عيان مي‌شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، «غایت آموزش و پرورش تربیت است که آموزش ابزار آن و تربیت هدف آن است... اگر تربیت نادیده گرفته شود اصل آموزش و پرورش مهمل می‌شود». گفتن چنين جمله‌اي توسط كسي كه گزينه وزارت آموزش و پرورش باشد نشان دهنده اين است كه او حداقل در كليات حرف‌هاي خوبي مي‌زند و همين كه تربيت را داراي اولويت مي‌داند مغتنم است.

هفته نامه 9 دی درشماره این هفته خود نوشت: چندي بعد همان فرد جمله‌اي ديگر مي‌گويد كه معلوم مي‌شود او در مصداق نوع تربيت تا چه حد اشتباه و فاجعه‌بار فكر مي‌كند: «حالا بنده با همسرم یا دخترم رفتیم قلیان بکشیم دو پک هم آنها بزنند چه مشکلی دارد؟!»
اين دو جمله را محمدعلي نجفي گفته است؛ اولي را آن زمان كه نامزدي‌اش براي تصدي وزارت آموزش و پرورش دولت يازدهم داشت در مجلس شوراي اسلامي بررسي مي‌شد، و دومي را همين يكي دو شب پيش در برنامه پايش شبكه اول سيما هنگامي كه در قامت رييس سازمان گردشگري و ميراث فرهنگي روبروي مجري نشسته بود. هنگام بررسي صلاحيت نجفي براي وزارت آموزش و پرورش در مجلس، يكي از دلايل مخالفت نمايندگان مخالف كه تقريباً بيشتر از ساير دلايل به چشم آمد، جهت‌گيري‌هاي سياسي او و نقش وي در فتنه 88 بود. اگرچه در همان روزها هم برخي از مخالفان به ديدگاه‌هاي فرهنگي و تربيتي نجفي در دوران وزير آموزش و پرورش بودنش در 16 سال قبل اشاره كردند اما شخصيت سياسي او محور بحث‌ها شد.

اما حالا كه نجفي توسط رييس جمهور هر جور بود در كابينه ماند و بعنوان معاون دكتر روحاني رييس سازمان ميراث فرهنگي شد، كم‌كم نوع ديدگاه‌هاي فرهنگي او هم بيش از پيش عيان مي‌شود. او با حضور در برنامه پايش درباره مسائل مختلفي صحبت كرد كه يكي از آنها موضوع محدوديت عرضه قليان بود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: موافق قلیانم در محیط های مشخص با استانداردهای کافی. ببینید چقدر امکان تحرک، تفریح و حتی نفس کشیدن برای مردم باقی گذاشته ایم؟ نمی گویم هر رستورانی، سرو شود.  وی ادامه داد: جلوی قلیان را بگیریم همراه با قلیان چیزهای دیگری هم وارد فضای خانه می شود.

نجفی درباره محدودیت ها برای مصرف قلیان، توسط خانم ها هم گفت: با این مخالفم، حالا بنده با همسرم یا دخترم رفتیم قلیان بکشیم دو پک هم آنها بزنند چه مشکلی دارد؟ می دانم خیلی ها با حرفهای من مخالف هستند اما ببینیم مجموع محدودیت ها قابل دفاع هستند؟ اگر نبود بدانیم بعضی محدودیت ها را زیاد به مردم تحمیل می کنیم و در تصمیمات، تردید کنیم. صادر شدن اين جملات از دهان كسي كه گزينه وزارت آموزش و پرورش بوده است به خوبي نشان مي‌دهد كه با عدم راي اعتماد نمايندگان مجلس چه خطر بزرگي از سر نظام آموزشي و تربيتي كشور رد شده و خدا چه نظر لطفي به ميليون‌ها دانش آموز اين مملكت داشته است. كسي كه در رسانه ملي عملاً با سخنان خود قبح قليان كشيدن توسط بانوان و دختران را مي‌ريزد و آن را كاري عادي جلوه مي‌دهد «كه حالا اگر يكي دو پك هم بزنند اشكالي ندارد»، اگر سكان‌دار نظام آموزشي كشور مي‌شد، خدا مي‌داند چه وضعيتي در انتظار بچه‌هاي اين آب و خاك بود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
-
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۲
0
خدا را شکر که وزیر آموزش وپرورش نشد وگر نه تمام فرزندانمان را معتاد میکرد.از نمایندگانی که به این شخص رای ندادند متشکرم.ولی برای این مملکت متاسفم که با وجود افراد بادانش و پرتلاش ودلسوز چنین افراد مضحکی پست ومقام میگیرند.تا کی ما باید از دست چنین افرادی ضربه بخوریم
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۲
0
شیرازه جان خارج از بحث و هیاهویی که شما و همفکران به راه انداختید خواهش دارم گوشه چشمی به واقعیات جامعه داشته باش...
احسان
Germany
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۲
0
من برنامه را دیدم و واقعا متاثر شدم برای نماد فرهنگی مملکت ایشان با بدبختی این جور موارد اشنایی ندارند حتی نمی دانند که به قول معروف انسان معتاد اول از یک نخ سیگار یا قلیان شروع کرده و ریختن ترس و کنجکاوی خودش یا دوستان ناباب او را به این راه کشانده و این خود مقدمه ای برای افراد جامعه می باشد

کاشکی به این صراحت نظر نمی دادند
من که از سفیر فرهنگی مملکت متاثر شدم
استعمال قلیان در مکانهای فرهنگی این مملکت مایه تاسف است
ایشان اگر میتوانند فکری به حل و روز تخت جمشی و مجموعه پاسارگاد /نقش رستم و ... کنند که نماد اول این مملکت در حال نابودی است
ناشناس
-
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۲
1
اقای حقگو درسته که بعضی جوانهای ما به سمت قلیان رفته اند ولی به گفته همه پزشکان قلیان مضرات زیادی دارد از یک مسئول در جمهوری اسلامی بعید هست که این حرفها را بزنه باید مضرات قلیان را بگیم نه اینکه جوانها را به سمت قلیان سوق بدیم
ميثم
-
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۲
0
شما اصل گزارش ايشون رو بخونين بعد انتقاد كنيد. ايشون اصل استعمال را نادرست ، ولي شيوه برخورد نامناسب ميدونه. كاملاً منطقي صحبت كرده.
هوای پاک
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۲
1
سلام
من خودم قلیان میکشم ولی باور کنید اگر روزی قدرت داشته باشم و بتوانم اولین کاری که انجام میدهم جمع کردن این قهو خا نه هاست که اینها با سود زیاد تنفس و ریه جوانها را که همکنون مشخص نمی شود را نابود میکنند
از مسئول فرهنگی مملکت متاسفم که این صحبتها را کرد اون هم در رسانه ملی
اقای محترم بدبختی ما کم داریم توی میراث فرهنگی که شما میاین بدبختی رو بدبختی میزارین
چرا با گفته خود قبح قضیه را شکستید به قول گفتنی خود اشخاص استعمال کننده هم به اشتباه خودشون واقف هستند بعد شما...
کاشکی چند کتاب در این مورد خوانده بودید و بعد قضاوت میکردید
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۲
0
واقعا مایه تاسف است از سفیر فرهنگی این مملکت