کد خبر: ۴۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۲

خطرات تاخیر در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شماره 2 شیراز

مدیرکل محیط زیست فارس گفت: تاخیر در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شماره دو شیراز خطری برای محیط زیست این استان است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در حاشیه مراسم جهاد پاکسازی مراکز طبیعت‌گردی، گردشگری و حواشی جاده‌های فارس اظهار داشت: عملیات پاکسازی در تمام نقاط این استان در حال اجرا است. 

مدیرکل محیط زیست فارس ابراز داشت: این برنامه با هدف تنویر افکار عمومی و پاکسازی طبیعت این استان و ایجاد فرهنگ مشارکت در حفاظت از محیط زیست صورت می‌گیرد.

وی گفت: فرمانداران و دستگاه‌های مختلف همکاری خوبی داشته‌اند اما برخی دستگاه‌ها مانند شرکت پخش فرآورده‌های نفتی حتی در جلسات شرکت نکردند.

کارنامی افزود: امروز در برخی نقاط جاده‌های مواصلاتی این استان چهره نازیبایی را شاهد هستیم که با این‌گونه برنامه‌ها باید گامی در رفع این نازیبایی‌ها برداریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پساب‌ها یکی از دغدغه‌های مهم محیط زیستی این استان است، تصریح کرد: بازگشت فاضلاب به چرخه‌های فعالیتی یکی از راه‌های کاهش این تهدید است.

مدیرکل محیط زیست استان فارس خاطرنشان کرد: خشکسالی‌های چند سال اخیر و استفاده از آب‌های زیرزمینی برای کشاورزی نیز یکی از تهدیدهای مهم زیست‌محیطی است.

کارنامی ادامه داد: تغییر در الگوی کشت و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های جدید در این استان از جمله راه‌های مفید در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه موضوع پسماند نیز یکی از دغدغه‌های زیست‌محیطی این استان است، بیان کرد: برخی دستگاه‌ها در حوزه پسماند به وظایف خود درست عمل نمی‌کنند.

مدیرکل محیط زیست استان فارس  گفت: در بسیاری از موارد خود شهروندان نیز از تهدیدات مسائل پسماند آگاهی ندارند و نمی‌دانند به طور مثال مواد پلاستیکی در طبیعت جذب نمی‌شود.

وی درباره پسماندهای عفونی نیز ابراز داشت: در حال حاضر روزانه 14 تن پسماند عفونی در شیراز تولید می‌شود که 12 تن آن در فرایند بی‌خطرسازی قرار می‌گیرد.

کارنامی ابراز داشت: برخی پسماندهای عفونی مطب پزشکان و کلینیک‌ها به عنوان یک تهدید محیط زیستی مطرح است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان