کد خبر: ۴۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۴ آبان ۱۳۹۲

ایجاد اولین مرکز توریسم درمانی فارس با حمایت بنیاد نخبگان استان

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: اگر جامعه نخبگان علوم پزشکی کشور تمایل داشته باشند، اولین مرکز توریسم درمانی با حمایت بنیاد ملی نخبگان در فارس راه‌اندازی خواهد شد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، علی خلفی نژاد در گردهمایی نخبگان علوم پزشکی کشور در شیراز اظهار کرد: مرکز توریسم درمانی فارس می‌تواند در جذب و ارائه خدمات به افراد نیازمند خدمات درمانی تخصصی از سراسر کشور و جهان کمک کند.

وی با بیان اینکه استان فارس به دلیل اقلیم جغرافیایی از دیرباز یک منطقه مهاجرپذیر بوده است، گفت: این مرکز می‌تواند یک منبع درآمد مناسب برای ارتقای سطح برنامه‌های پژوهشی، آموزشی و توسعه فعالیت بنیاد نخبگان باشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس با اشاره به اینکه کسانی که در شهر شیراز تحصیل می‌کنند، بهتر می‌دانند که دانشگاه‌های شیراز، بویژه دانشگاه علوم پزشکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: دانش‌آموختگان علوم پزشکی شیراز از برترین و حاذق‌ترین طبیبان این مرز و بوم شده‌اند، چنانچه وقتی این را در کنار فرهنگ مهاجر‌پذیری و گردشگری و بازرگانی قرار دهیم، متوجه این رویداد بزرگ اجتماعی در استان فارس می‌شویم.

خلفی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر شهر ما سالیانه میزبان بیش از ده هزار نفر مریض مهاجر از سایر کشورها است که بدلیل کیفیت برتر درمان در ایران نسبت به کشورهای مقیم، ترجیح می‌دهند برای انجام امور درمانی به ایران و بویژه به شیراز سفر کنند و این امر، به یک منبع درآمدی عظیم برای جامعه پزشکی کشور و شهر شیراز و ایران اسلامی تبدیل شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: بنابراین انتظار می‌رود، در آینده نزدیک یک کمیته تخصصی در این رابطه از بین نخبگان علوم پزشکی کشور و مسؤولین ذیربط بویژه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری بنیاد نخبگان استان فارس، تشکیل شود تا نسبت به پیگیری موضوع، اقدام کنند.

خلفی‌نژاد همچنین گفت: تا کنون تعداد یک هزار و 201 نخبه و استعداد برتر در فارس شناسایی و جذب شده‌اند که تعداد نخبگان علوم پزشکی 370 نفر بوده است.

در این گردهمایی کارگاه‌های طعم زندگی، نوآوری و اختراعات، نخبگی، برتری و سرآمدی برگزار شد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان