کد خبر: ۴۷۱۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۲۷ آبان ۱۳۹۲

معاون میراث فرهنگی کشور: جلو ساخت هتل 18 طبقه در حریم ارگ کریمخانی را میگیریم

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور اعلام کرد: اقدامات لازم برای جلوگیری از ساخت هتل 18 طبقه در حریم منظری ارگ کریمخان در شیراز انجام می شود.
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی حجت درباره ساخت این هتل در حریم ارگ کریمخان در شیراز گفت: برای جلوگیری از این کار اقدامات لازم صورت گرفته و با استاندار فارس نیز گفت و گو شده است و حتی اگر این هتل ساخته شود، باید آن را تخریب کنند.

معاون میراث فرهنگی کشور افزود: هیچ کس و هیچ مقامی هرگز نمی تواند خلاف قانون حکم دهد و آن حکم ارزشمند باشد؛ اگر کسی هم در گذشته حکمی خلاف قانون داده، لغو و بر خلاف قانون است.

حجت با بیان اینکه سازندگان هتل چنین استدلال می کنند که مدیران قبلی حکم ساخت آن را داده اند، افزود: کسانی که چنین حکمی داده اند، باید به تخلفات اداری ارجاع شوند زیرا در کنار بنایی مثل ارگ کریمخان که ثبت ملی شده و حریم منظری قطعی دارد، نمی شود هتل 18 طبقه ساخت.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی با طرح این پرسش که این هتل برای چه ساخته می شود؟ گفت: اگر این فرد با ساخت هتل به اثری تاریخی توهین کند، دیگر گردشگران به هتل او نمی روند زیرا نمی شود بر شاخ نشست و بن برید.

حجت درباره اینکه گفته می شود مدیران پیشین این سازمان اصرار داشته اند این هتل 20 طبقه باشد، گفت: من از اینکه مدیران پیشین میراث فرهنگی چه کرده اند، اطلاعی ندارم فقط اینکه در حریم آثار تاریخی هیچ کس نمی تواند حکمی بدهد که حریم اثر از بین برود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲
0
احسنت ما مردم شیراز هم حمایت میکنیم امید واریم در شهری با این قدمت و میراث که دلسوزی وجود ندارد چنین افرادی مثل اقای حجت جلوی بعضی از سوء استفاده کننده ها را بگیرند افرین بر شما من هم که یک مهندس ساختمان هستم پیشنهاد میکنم که موارد دیگر هم برسی شود که تخلفاتی دیگر هم رخ داده است (در حوضه شهرداری و نظارت)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲
0
آخه چی بگم که ناگفتنش بهتر است. حتما باید اسکلتش برپا بشه تا شما جلوی یه چیزی را بگیرین...