کد خبر: ۴۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۹ آبان ۱۳۹۲

برگزاری یکی از مهمترین رویدادهای اتومبیلرانی جهان در شیراز

سرپرست دبیری فدراسیون اتومبیلرانی و موتور سواری گفت:مسابقات بین المللی رالی خاورمیانه و موتورکراس قهرمانی آسیا اوایل سال آینده به میزبانی ایران برگزار می شود.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، محمودرضا رضایی افزود: میزبانی این دو رویداد مهم ورزشی به دنبال مذاکرات و پیشنهادات ارائه شده توسط مسئولان کشورمان پس از بررسی از سوی فدراسیون جهانی پذیرفته شده است.

وی اظهار کرد: رقابتهای رالی خاورمیانه در تقویم ورزشی فدراسیون جهانی، دومین رویداد مهم اتومبیلرانی جهان محسوب می شود که بر اساس زمان بندی اعلام شده اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی استان فارس و در شهر شیراز برگزار می شود.

وی گفت: در این مسابقات 10 کشور آسیایی با قهرمانان مشهوری از کشورهای قطر و امارات که در سطح جهانی مطرح هستند، شرکت می کنند.

رضایی با تبریک کسب مدال برنز و مقام سوم آسیا توسط تیم موتور کراس بزرگسالان کشورمان که در کشور فیلیپین کسب شده است نیز افزود: امیررضا ثابتی فر طی چهار راند رقابت سخت و فشرده با برترین های آسیا با کسب یک مدال نقره و دو مقام چهارمی در مجموع به مدال برنز قهرمانی آسیا دست یافت.

وی افزود: در این دوره از رقابتها تمامی کشورهای مدعی آسیا از جمله ژاپن، تایلند، مالزی و فیلیپین حضور داشتند و این ملی پوش شایسته توانست پس از قهرمان تایلند و ژاپن مدال برنز آسیا را برای کشورمان به ارمغان آورد.

وی گفت: این دومین مدال آسیایی است که طی چهار ماه گذشته نصیب قهرمانان کشورمان می شود و پیشتر علی برزوزاده نیز در مسابقات راند 2 قهرمانی آسیا که در تیرماه سال جاری در مالزی برگزار شد مدال برنز آسیا را به دست آورده بود.

وی ادامه داد: رشته اتومبیلرانی و موتورسواری از رشته های پرهزینه و سنگینی است که نیاز به تجهیزات و وسایل تخصصی دارد و برای تامین اعتبارات لازم با یکی از فعالان بخش خصوصی به توافق نهایی رسیده ایم که نام آن بزودی اعلام می شود.

وی گفت: با وجود اسپانسر می توانیم فعالیت های بسیار خوبی داشته و بخشی از هزینه های هیات های استانی را نیز تامین کنیم.

رضایی از تقسیم کشور به مناطق 9 گانه و انتخاب استانهای معین برای انجام فعالیت های هیات های استانی خبر داد و گفت: این امر می تواند رسیدن به اهداف عالی فدراسیون را جامه عمل پوشانده و توسعه و گسترش زوده بازده رشته های اتومبیلرانی و موتورسواری کشور را به دنبال داشته باشد.
نظرات بینندگان