کد خبر: ۴۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۲

نماینده لارستان در مجلس: فشار گروه های داخلی بر تیم مذاکره کننده موضع ایران را تضعیف می کند!

تیم مذاکره کننده ایران مجموعه پیشنهادات خود را قبل از مذاکره با مسئولان عالی نظام مطرح کرده و موافقت آنها را کسب نموده و بنابراین باید ما نیز از آنها حمایت کنیم و از هر اقدامی که توانایی آنها را در مقابل طرف های خارجی تضعیف می کند بپرهیزیم.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، جمشید جعفرپور با اشاره به بهانه بودن مسئله هسته ای برای آمریکا اظهار کرد: دشمنی و مخالفت های آمریکا با جمهوری اسلامی به دلیل مسئله هسته ای نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب و قبل از مسئله هسته ای هم دشمنی خود را با ایران و جمهوری اسلامی اثبات کرده است، افزود: اگر مسئله هسته ای هم خاتمه یابد، آمریکا بهانه های دیگری را برای اعمال فشار مطرح می‌کند و این دشمنی ها تمامی ندارد.

عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به انواع دشمنی های آمریکا در حق مردم ایران، گفت: آنچه که آمریکا را آزار می دهد و دلیل اصلی دشمنی های آمریکا است موجودیت جمهوری اسلامی و اقتدار و نفوذ آن است.

وی افزود: همه باید به این نکته توجه کنیم که آمریکا و نظام سلطه تنها زمانی دست از دشمنی و کارشکنی برخواهند داشت که مطمئن شده باشد ایران کاملاً نفوذ و اقتدار خود را از دست داده است و توان مقابله با طرح های آمریکا در منطقه را ندارد.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات پیش رو تاکید کرد: باید مسئولان و تیم مذاکره کننده توجه داشته باشند که این مذاکرات فراتر از یک مذاکره دیپلماتیک عادی و بلکه یک مبارزه دیپلماتیک است.

وی با بیان اینکه این مذاکرات، مذاکره مردم و نظام است با تمام کسانی که نمی‌خواهند ایران پیشرفت کند، اظهار کرد: هدف از مذاکرات پیگیری منافع ملی ایران است و هر موفقیتی که حاصل شود به نفع مردم خواهد بود.

جعفرپور با بیان این مطلب که کارشکنی های اسرائیل و تندروهای داخل آمریکا و برخی کشورهای غربی سبب شده تا وحدت 5+1 به هم بخورد، افزود: برای پیروزی در مذاکرات هسته ای، ما نیازمند همدلی و وحدت در پیگیری منافع ملی و ارزش های انقلاب هستیم و محور وحدت و همدلی ما رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده گفت: تیم مذاکره کننده ایران مجموعه پیشنهادات خود را قبل از مذاکره با مسئولان عالی نظام مطرح کرده و موافقت آنها را کسب نموده و بنابراین باید ما نیز از آنها حمایت کنیم و از هر اقدامی که توانایی آنها را در مقابل طرف های خارجی تضعیف می کند بپرهیزیم.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: فشار برخی گروه های داخلی بر تیم مذاکره کننده برای شفاف سازی و بیان جزئیات مذاکرات می تواند موضع ایران در مذاکرات را تضعیف کند چرا که افشای این جزئیات سبب می شود آنهایی که نمی خواهند این مذاکرات به نتیجه مثبتی به نفع ایران ختم شود با به راه انداختن جنگ رسانه ای و روانی به هدف خود دست یابند.


نظرات بینندگان