کد خبر: ۴۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۳۰ آبان ۱۳۹۲

تکفیری ها طرفدار امام حسین شدند

کتائب عبدالله عزام، مدعی برپایی حکومت شام و عراق، وابسته به القاعده مسئولیت حمله به سفارت ایران در بیروت را بر عهده گرفت.

به گزارش شیرازه به نقل از خاورستان، در نخستین ساعات صبح سه شنبه 28 آبان، دو انفجار در مقابل سفارت ایران در لبنان رخ داد که منجر به شهادت 23 نفر و مجروح شدن حدود 60 نفر شد.

* تصاویر ویدئویی نشان می دهد که لحظاتی قبل از انفجار دوم، مردی سراسیمه از خودرو پارک شده کنار دیوار سفارت دور می شود.
 
* سفیر یمن نیز در این انفجارها مجروح شد.

* کتائب عبدالله عزام، مدعی برپایی حکومت شام و عراق، وابسته به القاعده مسئولیت انفجار را بر عهده گرفت.

* شیخ سراج الدین زریقات، مفتی القاعده در لبنان با انتشار بیانیه کتائب عبدالله عزام، اعلام کرد امروز دو قهرمان خود را در حمله به سفارت ایران از دست دادیم، اما اعلام می کنم که ما به عملیات خود تا زمانی که لبنانی ها در سوریه هستند ادامه خواهیم داد.

* این شیخ سلفی، لحظاتی قبل از انفجار، اعلام کرده بود منتظر یک خبر مهم باشید.

* این گروه که خود را پیرو اسامه بن لادن می داند و به علت توهین های سخیف و آشکار به اهل بیت پیامبر (ص) به ویژه ساحت مقدس سید الشهدا (ع) با پیام های انتقادی و ابراز انزجار مسلمانان سنی مذهب مواجه شده است، در اقدامی ریاکارانه، نام گروه حمله کننده به سفارت ایران را " خاندان حسین ابن علی ابن ابیطالب، رضی الله" گذاشته، اما بیانیه ها، شعارها و تصاویر توهین آمیز به فرزند پیامبر (ص) را از صفحه های اینترنتی خود پنهان نکرده است.

* شیخ زریقات که عربستان امیدوار است او را جایگزین احمد الاسیر برای فتنه انگیزی در لبنان کند، در پاسخ به ابراز تعجب و سوال های انتقادی کاربران سنی مذهب شبکه های اجتماعی از این اقدام ریاکارانه، توضیح داد که "برای منسوب بودن به حسین، ما اولی تر از آنها هستیم". این درحالی است که این شیخ مزدور و حتی مفتی اعظم آنها تا همین یک هفته پیش، حضرت سیدالشهدا (ع) را جدا شده از دین و یاغی بر جانشین پیامبر یعنی یزید می دانستند و برایش طلب رحمت و بخشش الهی می کردند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان