کد خبر: ۴۷۳۷۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۰۲ آذر ۱۳۹۲
روزی که بسیجیان فارس در مصلای تهران شعار دادند: فارسی ام، ولایی ام، بر رهبرم فدایی ام

حاشیه‌نگاری خبرنگار شیــــرازه از بیعت «پرچمداران تمدن اسلامی» با «علمــدارِ جانبازِ عصرِ ظــهور»

پس از ساعت‌ها انتظار پدر مهربان امت، شفیق دل رفیقان وارد مصلی شدند و لحظاتی بی‌نظیر در زندگی و خاطرات ما رقم خورد. همه سراسر انرژی شدند و سر از پا نمی‌شناختند. ذکر «بنفسی انت و اهلی و مالی» بر لبانمان و اشک شوق بر گونه‌هایمان جاری بود. احساس مقدس و زیبایی داشتیم که حلاوت آن بر عمق جانمان نشست.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، 29 آبان‌ماه 1392 نه تنها برای ملت ایران بلکه برای همه جهانیان روزی متفاوت بود چرا که شاهد اجتماع بی‌نظیر «پرچمداران تمدن اسلامی» بودند که شکوه و عظمت آن ترس و واهمه بر دل دشمنان انداخت و مایه قوت و آرامش خاطر دوستان شد. اجتماع و سخنانی که قطعاً بر معادلات بین‌المللی تاثیرگذار خواهد بود و باز هم نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب و به لطف خدا آن‌ها را از طمع بر ایران و ملت ایران مأیوس خواهد کرد.

بیش از 50 هزار نفر از فرماندهان بسیج کشور از سراسر ایران به شوق دیدار یار خراسانی رنج سفر را به جان خریدند تا با حضور در محضر ولی امر مسلمین جهان با پرچمدار راه حسین(ع) تجدید بیعت کنند، آن هم بیعتی از جنس عاشورا و چه زیباست لبیک عاشورایی عاشقان ثارالله.

به راستی چه نیرویی جز عشق به ولایت می‌تواند این همه انسان از جان گذشته را گرد هم آورد. بسیجیانی که جان خود را آمیخته به جان رهبر می‌دانند و هر لحظه آماده هرگونه جان‌فشانی در راه آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی هستند.

دیدار رهبر معظم انقلاب با فرماندهان بسیجی حاشیه‌هایی داشت که مرور آن‌ها می‌تواند برای علاقمندان جذاب باشد.

نزدیک اذان صبح بود، کاروان‌ها فوج فوج به مصلی بزرگ امام خمینی (ره) وارد می‌شدند و پس از اقامه نماز در جایگاه‌هایی که از قبل برای استان‌ها در نظر گرفته شده بود، قرار می‌گرفتند. قیامتی برپا بود! ورود برادران با لباس بسیجی مرا یاد فیلم های اعزام به جبهه ها می انداخت. همه از هم سبقت می گرفتند و دوست داشتند به جایگاه مقام معظم رهبری نزدیک‌تر باشند و خود را بیشتر در معرض نور خورشید ولایت قرار دهند. طی مدت زمان اندکی فضای مصلی پر از جمعیت شد.

ساعت، 7 صبح را نشان می‌داد؛ مشتاقان سرحال و پر انرژی شعار سر می‌دادند این در حالی بود که برخی از آن‌ها ساعت‌های طولانی در راه بودند و شب گذشته را بخاطر شوق و انتظار دیدار خواب به چشمان خود راه نداده بودند. عده‌ای هم در حال ذکر و سجده شکر بودند که به آروزی دیدار نائب امام زمان(عج) نائل آمده‌اند. دل در قفس سینه به تنگ آمده بود و برای دیدار دلدار آرام و قرار نداشت. ثانیه‌ها را نفس می‌کشید تا در هوایی که نفس‌های یار است عشق را تنفس کند. به راستی که شیرین‌ترین لحظات انتظار در زندگی‌ام را تجربه می‌کردم.

مجری برنامه نام هر استانی را که بر زبان می‌آورد، بسیجیان آن استان شعار مخصوص خود را سر می‌دادند؛ من و همراهانم نیز با شنیدن «خادمان شاهچراغ(ع)» یک صدا فریاد برآوردیم: «فارسی‌ام، ولایی‌ام، بر رهبرم فدایی‌ام».

صدای گرم مداحی حاج میثم مطیعی و همخوانی و سینه زدن جمعیت با وی، شور حسینی را در فضا حاکم کرده بود.

پس از ساعت‌ها انتظار پدر مهربان امت، شفیق دل رفیقان وارد مصلی شدند و لحظاتی بی‌نظیر در زندگی و خاطرات ما رقم خورد. همه سراسر انرژی شدند و سر از پا نمی‌شناختند. ذکر «بنفسی انت و اهلی و مالی» بر لبانمان و اشک شوق بر گونه‌هایمان جاری بود. احساس مقدس و زیبایی داشتیم که حلاوت آن بر عمق جانمان نشست.

شعارهای زیر که از عمق جان‌ها برخاسته بود پیوسته به گوش می‌رسید.

« صل علی محمد، نائب مهدی آمد/ لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا حسین است/ حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست/ ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده/ سید علی لب تر کند، جان را فدایش می‌کنم/ خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست/ دست خدا بر سر ماست، خامنه‌ای رهبر ماست/ این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده ...»

حضرت امام خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) با چند تن از بسیجیان از نزدیک گفتگو کردند و وارد جایگاه شدند. دستان همه به نشانه ارادت و بیعت بالا بود. عشق به ولایت جاری بود و دست و زبان و قلب در اختیار عشق... . آنچنان فریاد «لبیک یا حسین» در فضا پیچیده بود که گویی حضرت امام حسین(ع) در مجلس حضور دارند.

در ادامه گروه نمایش «پرچمداران تمدن اسلامی» شروع به رجزخوانی کردند و اعلام کردند «ای امام و ای پدر عزیز امت! عماروار با ایمان و بصیرت، جنگ نرم دشمن را درهم خواهیم شکست و تا تحقق تمدن اسلامی که آرمان سرخ ماست، پایدار خواهیم ماند.»

سپس سردار سرلشکر محمدعلي جعفري، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينکه استکبار جهاني پيکاري سخت، وسيع و چندبعدي را عليه انقلاب آغاز کرده است، گفت: «استحکام ساخت دروني نظام نيازمند سازماندهي گسترده بسيج مردمي براي حضور در ميدان‌هايي است که انقلاب و نظام به آن احتياج دارد.»

پس از آن سردار محمدرضا نقدی در پشت تریبون قرار گرفت و خطاب به امام بزرگوار گفت: «اي عزيز زهرا اگر دشمن تمام لشكرهاي زر و زور و تزوير خود را عليه‌مان بسيج كند، اگر هزار رسانه را به كار گيرد و نام‌آورترين افرادمان را بفريبد و يار خود گيرد؛ اين تحريم ها كه چيزي نيست، اگر آب را هم بر رويمان ببندند، اگر قطعه قطعه مان كنند، از مسير اطاعت ولايت سر سوزني عقب نخواهيم نشست. بعد از 1400 سال سرگرداني و سرگشتگي، ولايت حقيقي را يافته ايم و از اطاعت او، جز عزت و پيشرفت و سربلندي چيزي نديده‌ايم.»

وی در خطاب به دشمن مستکبر هم تصریح کرد: «امروز فقط فرماندهان ما چنين جمعيتي هستند، اگر هركدام اين‌ها فقط يك گروهان بردارند و حركت كنند، خودت مي تواني حدس بزني تا كجا خواهند آمد. بدان! كه اگر امام و ولي فقيه‌مان اذن جهاد بدهد، تا همه عالم را از وجود استكبار پاك نكنيم، سلاحمان را زمين نخواهيم گذاشت.»

پس از سخنان سردار نقدی همه جمعیت یکصدا سرود همخوانی بیعت عاشورایی با امام و شعارهایی را سر دادند.

بسیجی‌های پیر خمین و راهیان کربلای حسین که ذکرشان نَصرُ مِنَ الله و نقش پرچم‌هایشان یا رسول الله بود، یکصدا می‌خواندند «... لبیک یا ثارلله/ با ولایت می‌مانیم/ شور ما از عاشوراست/ ای عاشقان بسم‌الله/ راه قدس از کربلاست/ می‌مانیم مرد و مردانه در میدان/ سرباز رهبرم تابع فرمان/ با شهادت دمسازیم/ بر اهریمن می‌تازیم/ با عزم و علم و تقوا فردامان را می‌سازیم ...»

پس از تشکر آقا سکوت حکمفرما شد. ایشان بعد از حمد و ثنای پروردگار با چشمانی اشک‌بار بر امام حسین(ع) و یارانشان سلام دادند که تمام جمعیت نیز گریه کردند انگار که جواب سلامشان را نیز می‌شنیدند.

من نیز در پوست خود نمی‌گنجیدم؛ صحبت متفاوت ایشان با یاران بسیجیشان برایم تازگی داشت به خود می‌بالیدم که رهبر عزیزم اینگونه صمیمانه و راحت با ما صحبت می‌کنند.

ایشان بسيج را مظهر عظمت ملت ايران و نيروي کارآمد دروني کشور دانستند و اظهار کردند: «بسيج، براي دوستان نظام و انقلاب و کشور، مايه خرسندي و اميد و اعتماد و براي بدخواهان و دشمنان و کينه ورزان نظام اسلامي، مايه بيم و هراس است.»

حضرت آيت الله خامنه اي با بیان اینکه همه ما بايد در مقابل عهدي که با خدا داريم پاسخگو باشيم، تاکيد کردند: «بر اساس نص صريح قرآن، اين عهد، ايستادگي در مواجهه با دشمن در نبرد نظامي، سياسي و اقتصادي و پشت نکردن به دشمن است. بر اساس اين عهد، هر جا که صحنه زورآزمايي است، بايد در مقابل دشمن ايستاد و بايد عزم و اراده مومنين بر اراده دشمن غلبه پيدا کند.»

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برداشت‌های خلاف واقع و بدفهمي عده‌ای در تعبير "نرمش قهرمانانه" که چندي پيش به کار بردند، اشاره کردند و گفتند: «نرمش قهرمانانه به معناي مانور هنرمندانه و استفاده از شيوه‌هاي متنوع براي دستيابي به اهداف و آرمان‌هاي گوناگون نظام اسلامي است.»

رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به اینکه برخي اوقات از دهان برخي دشمنان ملت ايران از جمله از دهان نحسِ نجسِ سگ ِهار ِ منطقه يعني رژيم صهيونيستي شنيده مي شود که نظام اسلامي مي‌خواهد با همه ملت‌هاي جهان و دولت‌ها، چالش داشته باشد، گفتند: «اين ادعاي دشمن، نقطه مقابل ديدگاه و روش اسلامي است زيرا هدف نظام اسلامي بر اساس درسي که از اسلام و قرآن و پيامبر اسلام و ائمه اطهار عليهم السلام گرفته شده، عدالت و احسان و نيکي به همه ملت ها است.»

حضرت آيت الله خامنه اي در بخش پاياني سخنان خود، جوان ها را مورد خطاب قرار دادند و گفتند: بدون هيچ ترديدي، آينده روشن و اميد بخش کشور و نظام متعلق به شما است و شما جوانان خواهيد توانست کشور و ملت را به اوج توفيق برسانيد و الگو و نمونه کامل تمدن نوين اسلامي را تشکيل دهيد.»

ايشان افزودند: «لازمه انجام اين وظايف سنگين از جانب جوانان، تقويتِ دين مداري، تقوا، عفت و پاکيزگي روحي و همچنين علم، نشاط کاري، امانت، خدمات اجتماعي و ورزش است.»

تمام جمعیت گوش جان سپرده بودند به سخنان حضرت امام خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) و گاهی تعابیر امام بر لبان آن‌ها لبخند می‌نشاند و گاهی انشاءالله گفتن یکپارچه جمعیت و تکبیر در حین سخنان مقام معظم رهبری به گوش می‌رسید. فرماندهان بسیجی فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را چنان سر می‌دادند که احساس می‌کردم سردمداران کفر را به لرزه در آورده است.

رهبر عزیزمان در سخنان خود کتاب «ریشه ها» را معرفی نمودند و آن را برای نشان دادن گوشه ای از جنایات استکبار، کتابی مغتنم برشمردند.

سخنان امام خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) در قلب‌ها حک می‌شد و می ماند. توصیه نائب امام زمان(عج) به جوانان مبنی بر تلاش برای حفظ پاکیزگی روحی، عفت، تقوا و ... هر لحظه در قلبم است و آن را حیات و نورانیت می‌بخشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۲
1
واقعا بی نظیر بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۲
1
یاد باد آن‌که رُخَش شمعِ طرب می‌اَفروخت
وین دلِ سوخته پروانهٔ ناپروا بود
اردکانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۲
0
لبیک یا امام الخامنه ای
مریم
-
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۲
0
خیلی عالی بود . یاد اون لحظات ناب و تکرار نشدنی افتادم.کاش باز تکرار بشه