کد خبر: ۴۷۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۰۳ آذر ۱۳۹۲

ماجرای استاد نهج‌البلاغه و شاگردانی که شهید شدند

همرزم شهید شهبازی می‌گوید: وقتی کلام، خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌ها از دهانش خارج می‌شد، همه کسانی که آنجا بودند، محو می‌شدند؛ البته بیشتر شاگردانش شهید شدند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سردار شهید «محمود شهبازی» استاد قرآن و نهج‌البلاغه بود؛ او معلمی بود که به آنچه تدریس می‌کرد، عمل می‌کرد؛ مهدی فرجی یکی از همرزمان وی است که با بیان خاطره‌ای توجه این شهید را به نهج‌البلاغه این گونه روایت می‌کند:

حاج محمود خودش را در نهج‌البلاغه غرق کرده بود؛ کسی نمی‌توانست شهید شهبازی را جدا از قرآن کریم و نهج‌البلاغه ببیند. چهارشنبه‌ها برنامه کوه داشتیم، می‌رفتیم و بعد از 3 ساعت برمی‌گشتیم؛ خسته بودیم اما با همه خستگی لحظه‌شماری می‌کردیم که جلسه استاد شهبازی شروع شود.

در کلاس همه غرق نهج‌البلاغه می‌شدیم؛ وقتی کلام، خطبه‌ها نامه‌ها و حکمت‌ها از دهانش خارج می‌شد، همه کسانی که آنجا بودند، محو می‌شدند؛ البته بیشتر شاگردانش شهید شدند همه از کلام او مردانگی، مهر و محبت، ایثار و گذشت یاد گرفتند.

شهدایی که از کلاس درس شهید شهبازی نهج‌البلاغه رفتند جبهه، برنگشتند؛ آنها مانند استادشان توجهی به دنیا نمی‌کردند و کسانی هم که از جمع ماندند، حتماً چند زخم بر بدن دارند و باید اخلاق و رفتارش را حفظ کرده باشند. او در کلاس درس نامه مالک را توضیح می‌داد و تفسیر می‌کرد، اینها برکت وجود شهید شهبازی بود که بچه‌ها همراه ولایت ماندند.

به یاد دارم در یک شب زمستانی از ساعت 19 تا 3 بامداد یعنی 8 ساعت در میان صخره‌ها، شیب‌ها و دامنه‌‌های بازی‌دراز شناسایی و راهپیمایی کردیم؛ به شدت خسته شدیم و زمانی که به مقر برگشتیم، تقریباً همه اعضای گروه 12 نفره به محل استراحت رفتند و خوابیدند و من کنار حاج محمود بودم و استراحت می‌کردم؛ او را می‌دیدم که ابتدا وضو گرفت، چند رکعت نماز خواند، نور چراغ را بالا کشید و نهج‌البلاغه را باز کرد؛ حاج محمود از ساعت 3 و نیم تا 5 که وقت اذان صبح بود، نهج‌البلاغه را ورق می‌زد و نکاتی را یادداشت می‌کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نجفی
Armenia
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۲
0
با سلام
بابت متن فوق الذکر بسیار سپاسگزارم. لطفا و در صورت امکان درباره شاگردان درس نهج البلاغه شهید شهبازی برای ما اطلاعات بگذارید