کد خبر: ۴۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۲

برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب در دانشکده فنی دختران شیراز

اولین کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب در دانشکده فنی شهید باهنر دختران شیراز برگزار شد.
شیــرازه - اولین کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب در دانشکده فنی شهید باهنر دختران شیراز برگزار شد.
اولین کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب از سوی بسیج دانشجویی در سالن شهیده زهره حق گو دانشکده فنی شهید باهنر دختران شیراز برگزار شد.
این مراسم که با استقبال پر شور دانشجویان، مسئولان و اساتید همراه بود، اولین تجربه برگزاری کرسی آزاد اندیشی بسیج دانشجویی این دانشکده فنی دختران شیراز بود.
در این کرسی دانشجوی موافق حجاب کامل با اشاره به اینکه الگوی ما حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) است، گفت: نمی توانیم بگوییم که هر کس درون پاک باشد و ظاهرش به این تیپ های امروزی باشد، حجاب دارد؛ بلکه از کوزه همون تراود که در اوست و اگر ما مدعی حجاب باطنی داریم باید در ظاهر هم آن را نشان دهیم.
دانشجوی مخالف حجاب گفت: من حجاب را قبول دارم و حجاب را حجاب ظاهر نمی بینم؛ بلکه حجاب باطن هست که خیلی از مشکلات رو حل می کند و ما در مسئله حجاب هنوز داریم به حاشیه ها می پردازیم و اصل را فراموش کردیم.
دانشجوی موافق این موضوع با اشاره به اینکه کسی که حجاب دارد می تواند کار کند و حجاب مانعی برای کار کردن نیست، افزود: آیا حضرت زینب (س) در واقعه کربلا کار نکرد؟ آیا حضرت زهرا(س) دردفاع از ولایت نتوانست کاری کند؟ پس نباید به بهانه های پوچ حجاب را ناکارآمد جلوه دهیم؛ بلکه باید آن را سپر و یا سکوی پرتاب بدانیم.
دانشجوی مخالف دیگری تصریح کرد: حجاب باید به جای اجباری بودن، اختیاری شود و باید بدانیم که با رفتار رادیکالی وضعیت حجاب در جامعه درست نمی شود.
وی ادامه داد: حجاب فقط برای دخترها نیست و ما باید بدانیم که دایره حجاب وسیع تر و به پسر ها هم می رسد.
دانشجوی موافق با اشاره به اینکه رفتار اجباری برای حجاب درست نیست و باید کار فرهنگی شود، گفت: امروزه در تمام دانشگاه های مطرح دنیا نیز قانون های پوشش دارند؛ اما ما این ها را فضای بسته حساب می کنیم.
وی افزود: باید در مسئله حجاب ریشه های فساد را زد و بهترین کار در این زمینه برطرف کردن موانع ازدواج جوانان است و مسئولان باید برای این موضوع فکری بکنند.
در پایان این کرسی آزاد اندیشی، کارشناس امور دینی، حجاب و عفاف گفت: این اختلاف ها در کرسی های آزاد اندیشی باعث رشد می شود و ما در مباحث نباید به مصادیق برسیم؛ بلکه باید در سطح کلان تری مباحث خود را پیگیری کنیم.
لازم به ذکر است، در پایان این کرسی، مسئولان دانشکده قول برگزاری کرسی های دیگر در زمینه های مختلف فرهنگی، آموزشی و سیاسی را به دانشجویان دادند.
نظرات بینندگان