کد خبر: ۴۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲

مترو شيراز روزانه 150 هزارنفر را جابجا مي‌كند

معاون بهره‌برداري سازمان قطار شهري(مترو) شيراز گفت: بخشي از واگن‌هاي خريداري شده براي فاز يك، هم اينك در گمرك بندرعباس مراحل ترخيص را طي مي‌كند.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، حسن مرادي در جمع خبرنگاران افزود: سری واگن‌های خریداری شده شامل 4 رام است كه 2 رام آن در بندرعباس تخلیه شده و مراحل ترخیص از گمرک را طی می‌کند و 2 رام ديگر نيز آماده بارگيري از كشور سازنده به مقصد ايران است.

مرادي گفت: اين واگن‌ها پس از ورود به شيراز، مراحل تست گرم و سرد را طي كرده و آماده ورود به خط براي آغاز مرحله بهره‌برداري آزمايشي خواهد شد.

وی در خصوص تضمین کیفیت واگن‌های خریداری شده، خاطر نشان کرد: این واگن‌ها مطابق آخرین استانداردها و متکی به دانش روز دنیا تولید شده و در این رابطه نظارت کافی برمراحل پیش از تولید وهمچنین مراحل کنترل کیفیت و آزمایش های مقدماتی، به منظور حصول اطمینان کافی انجام شده است.

مرادي اضافه كرد: آزمايش‌هاي متعددي توسط مراجع ثالث تحقيقاتي از سوي شركت‌هاي توليد كننده قطعات طي ماه‌هاي نخست و در مرحله تست‌هاي سرد و گرم و فرايند شبيه‌سازي جابجائي مسافر انجام و پس از حصول اطمينان از ايمني كامل، قطار شهري شيراز در فاز يك خط يك به بهره برداري خواهد رسيد.

معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری شیراز همچنين گفت: ظرفیت مترو شيراز، در هر رام در حالت مسافرگيري كامل يك هزار و 200 نفر مسافر است اگرچه ظرفیت جابجایی مسافر تابع استقبال مردم ونیز تابع ساعات اداری این سازمان در روزهای نخست بهره برداری خواهد بود.

مرادی ادامه داد: با بهره‌برداي كامل از فاز اول خط يك قطار شهري در شيراز، امکان افزایش مسافر تا 150هزار نفر در روز در مسیر میدان احسان تا میدان نمازی میسر است و با بهره‌برداي همزمان از4 رام درنظر گرفته شده براي قطار شهري شيراز، فاصله زمانی حرکت قطارهای درون شهری به حدود 15 دقیقه کاهش خواهد يافت.

معاون بهره‌برداري قطار شهري شيراز با بيان اينكه تمام تونل‌هاي اين پروژه با ايمني بسيار بالا احداث شده و به خدمات رفاهي كامل نيز تجهيز شده است، گفت: سیستم‌های اطفای حریق پیشرفته، تهویه مطبوع، آسانسور و پلکان برقی مطابق با استانداردهای روزجهانی از جمله امكانات پيش‌بيني شده در مترو شيراز است.

مرداي يادآور شد: 4 رام واگن در نظر گرفته و خريداري شده برای فاز يك قطار شهری شیراز شامل 20 واگن حمل مسافر است.


انتهاي پیام
نظرات بینندگان