کد خبر: ۴۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
فرماندار شیراز مدعی شد

در شروع کار، تمام مسائل را از صفر آغاز کردم!

فرماندار شیراز ابراز داشت: بر خلاف آنچه که برای خودم اتفاق افتاد و در شروع کار تمام مسائل را از صفر شروع کردم، هر آنچه که در این دو سال آماده کرده‌ام به فرماندار بعد منتقل می‌کنم.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ زرین‌کلاه فرماندار شیراز در گفتگویی مدعی شده است که در ابتدای مسئولیت خود در قامت فرماندار شیراز،‌همه مسائل را از صفر آغاز کرده است! او گفته است: «بر خلاف آنچه که برای خودم اتفاق افتاد و در شروع کار تمام مسائل را از صفر شروع کردم، هر آنچه که در این دو سال آماده کرده‌ام اعم از طرح‌هایی که تدوین شده و باید عملیاتی شود یا تجارب ویژه‌ای که داریم به فرماندار بعد منتقل می‌کنم.»

به گزارش شیرازه جواد زرین کلاه در گفت‌و‌گو با فارس در شیراز اظهار داشت: در این مدت که در این شهرستان کار کردم بزرگ‌ترین مشکل را در این دیدم که در بیشتر حوزه‌ها قانون وجود دارد اما دستگاه‌ها به آن مراجعه نمی‌کنند تا وظایف خود را بر اساس نص قانون انجام دهند.

وی افزود: اینکه مشکلاتی پیش می‌آید و گاه یک موضوع که اسباب رنجش مردم را فراهم آورده معطل می‌ماند به این دلیل است که باید به طور دائم به برخی وظایف قانونی را گوشزد و پیگیری کرد.

زرین‌کلاه با بیان اینکه در زمینه تمام مشکلات و معضلات شهرستان، قانون تکلیف را مشخص کرده است، ادامه داد: گویی برخی دستگاه‌ها عادت کرده‌اند که به طور دقیق به قانون مراجعه نکرده و لایه‌های عمیق‌تر وظایف خود را تا زمان تذکر و پیگیری جدی نمی‌گیرند.

وی با اشاره به تدوین چند طرح دقیق در زمینه مسائل مختلف شهرستان شیراز، اضافه کرد: به دنبال این هستیم که یک واحد یا فرد را برای اجرای طرح‌ها تعریف کنیم که برنامه‌ها قائم به شخص نبوده و در دوره‌های مدیریت بعد نیز ادامه پیدا کند.

فرماندار شیراز خاطرنشان کرد: اگر شرایط به گونه‌ای شود که در شیراز بمانم تجربه‌ای که در تهیه طرح‌ها و اجرای برنامه‌ها به آن رسیده‌ایم را ادامه می‌دهیم.

وی در تشریح این روش بیان کرد: یک موضوع یا مشکل را به طور دقیق بررسی کرده، نقائص، ضوابط و مسائل آن را از زوایای مختلف تحلیل و موشکافی می‌کنیم و پس از ابلاغ و عملیاتی شدن آن به سراغ کار بعدی می‌رویم.

زرین کلاه ابراز داشت: اگر موضوعات مختلف به طور همزمان طرح شود پس از مدتی در اصل فراموش می‌شود که فلان موضوع تا کجا پیگیری شد ضمن آن که تعدد مسائل احتمال پخته شدن موضوع را کم می‌کند.

به گفته وی، در شیوه انجام کار یا حل مشکل از صفر تا صد، مورد به طور کامل بررسی و پخته می‌شود و حداقل هفته‌ای دو طرح با این روش قابلیت ابلاغ دارد.

فرماندار شیراز تصریح کرد: سال گذشته وزارت کشور از من برای بازگشت دعوت کرد اما به سبب آن که شرایط انتخابات بود استاندار فارس نظرشان این بود که بمانم تا انتخابات برگزار شود.

وی در ادامه گفت: الان دوباره وزارت کشور من را دعوت کرده و به دلیل آن که ماموریت من در پایان این ماه به اتمام می‌رسد و اگر قسمت ما رفتن باشد به وزارت کشور باز می‌گردم.

فرماندار شیراز ابراز داشت: بر خلاف آنچه که برای خودم اتفاق افتاد و در شروع کار تمام مسائل را از صفر شروع کردم، هر آنچه که در این دو سال آماده کرده‌ام اعم از طرح‌هایی که تدوین شده و باید عملیاتی شود یا تجارب ویژه‌ای که داریم به فرماندار بعد منتقل می‌کنم.

وی افزود: اعتقاد دارم این طرح‌ها و برنامه‌ها متعلق به مردم است و توسعه شهرستان نباید قائم به شخص باشد و با تغییر مدیران نباید هزینه‌هایی که شده هدر رود.


نظرات بینندگان