کد خبر: ۴۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲

توصیف یک دوست قدیمی که در کسوت رایزن فرهنگی ایران در بیروت به شهادت رسید

شیخ ابراهیم انسان والایی بود و بنده سه خصوصیت او را همیشه تحسین می کردم : تواضع بالا ، فضل و بخشش و خستگی ناپذیر بودن او
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، پایگاه تحلیلی - خبری آباده نما نوشت: بعد از آنکه متوجه شدیم شهید انصاری از دوستان قدیمی حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی بوده است، بر آن شدیم تا جملاتی هر چند کوتاه از زبان وی درمورد شیخ ابراهیم بشنویم.

بفرمایید از چه موقع با شهید انصاری آشنا شدید؟

بنده قبل از اینکه به سمت امامت جمعه شهر آباده منصوب شوم یعنی در حدود 27 سال قبل شهید شیخ ابراهیم انصاری را می شناختم. او اهل لامرد بود و بعضاً من به همراه این شهید بزرگوار برای تبلیغ به لامرد می رفتم. در مدتی که امام جمعه آباده هستم چندین بار به آباده آمد و افتخار این را داشتیم که میزبان او باشیم و البته گاها در قم به دیدار وی می رفتم. ایشان انسان والایی بود.

از ویژگی های اخلاقی برجسته شهید انصاریی برایمان بگویید.

شیخ ابراهیم انسان والایی بود و بنده سه خصوصیت او را همیشه تحسین می کردم اول تواضع بالای دوم فضل و بخشش و سوم خستگی ناپذیر وی بود. شهید انصاری از اول انقلاب با جدیت وظایفی که به ایشان محول می شد را انجام می دادند چون او مومن و معتقد به ولایت فقیه بود و ولایت پذیری در وجودش رسوخ کرده بود.

به نظر شما ترور شهید انصاری برای ما و در طرف مقابل، دشمنان حامل چه پیام هایی است؟

اگر اسراییل ترور کننده باشد مهم نیست شیخ ابراهیم باشد یا کس دیگری، به قول خودشان ایران را ترور کرده اند. درست است علی الظاهر یکی دیگر از سربازان رشید این ملت را ترور کرده اند و داغشان را بر دل مردممان گذاشته اند ولی باعث شد تا این شهید و امثال او از گمنامی به در آیند و یادشان و نامشان در اذهان و دل های مردم شریف و شهید پرور ایران جاودانه بماند.

اسراییل و ایادی هم پیمانش باید بروند جایی یاد بگیرند چگونه با ملت ایران رفتار کنند که متضرر نشوند. با این ترور ها ملت ما بیدارتر می شوند و دودش به چشم خودشان می رود و در واقع خودشان را نابود می کند. همانگونه که اسلام وعده داده است: اسلام بلند مرتبه است و چیزی هم بلند مرتبه تر از اسلام نیست.

کاردار سفارت ایران در جایی مثل لبنان و بیروت که همیشه با شیطنت های اسراییل روبرو است کار دشوار پر خطری است که شهید سعید ما شیخ ابراهیم انصاری خودش را به این دریا زد و این خطر را به جان خرید. انشاالله روح بزرگش در جوار رحمت حق آرام بگیرد و شهادت گوارای وجودش باد!

نظرات بینندگان