کد خبر: ۴۷۶۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲

رونمایی از سنگ قبور حضرات آیات عظام مرعشی و گلپایگانی

تولیت آستان حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) گفت: آیین پرده‌برداری از سنگ قبور حضرات آیات عظام مرعشی و گلپایگانی با حضور استاندار فارس و جمعی از مسئولان، خادمان و هیئت امنای حرم مطهر سیدعلاء‌الدین حسین(ع) در شیراز برگزار شد

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری ظهر امروز در صحن مطهر حضرت سید علاء‌الدین حسین(ع) در سخنانی اظهار داشت: هزینه طراحی و ساخت سنگ‌های قبور آیات عظام که در کارگاه حرم سید علاء‌الدین حسین(ع) انجام شده از سوی بیت این مراجع تامین و مدت ساخت آنها یک سال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حجاری روی سنگ‌های ضریح مطهر حضرت فاطمه(س)، ابا عبدالله‌الحسین(ع) با عنوان 72 تن و نیز150 متر از سنگ‌های صحن مطهر امامین کاظمین و حرم مطهر سامرا توسط کارگاه حضرت سید علاءالدین حسین(ع) شیراز انجام شده است.

تولیت آستان حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین(ع) تصریح کرد: خطاطی بر روی سنگ قبور آیات عظام مرعشی و گلپایگانی به سبک‌های خط و گل و کف سوزنی مربوط به دوره زندیه است.

طاهری بیان داشت: سنگ قبور آیات عظام مرعشی و گلپایگانی در ابعاد 190 در 180 و ارتفاع 45 سانتی‌متر و 190 در 110 و ارتفاع 40 سانتی‌متر از سوی طراحان برجسته و بنام کشور طراحی و ساخته شده است.

وی اضافه کرد: کارگاه حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین(ع) با داشتن اساتید مجرب، آمادگی طراحی و ساخت سنگ قبور ائمه اطهار را دارد.

تولیت آستان حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین(ع) ابراز داشت: سنگ قبور حضرات آیات عظام مرعشی و گلپایگانی طی امروز تا فردا در آیینی ویژه برای نصب به قم ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
آقای محمدرضاپیرزاد ازلامرد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲
0
واقعاخدااجرتان بده ایشالاشماهم بااباعبدالله(ع)محشوربشید