کد خبر: ۴۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۱ آذر ۱۳۹۲
مدیرکل جهادکشاورزی فارس خبر داد

مقام نخست تولید پنبه کشور در فارس/ پیش‌بینی تولید ۷۰ هزار تن پنبه

مدیر کل جهاد کشاورزی فارس با اشاره به مقام نخست تولید پنبه در این استان گفت: پیش‌بینی می شود امسال ۷۰۰۰۰ تن پنبه از مزارع فارس برداشت شود.

به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، مهرزاد خرد اظهار کرد: استان فارس مقام نخست تولید پنبه و مقام دوم سطح زیر کشت این محصول را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه این محصول امسال رشد قابل توجه داشته است، افزود: امسال میزان تولید پنبه در فارس 70000تن پیش‌بینی می‌شود که در مقایسه با تولید  52000 تن در سال گذشته، رشد قابل توجهی داشته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوای فارس، این محصول در شهرهای جنوبی و شرقی استان مانند لار، داراب، زرین دشت، فسا و غیره کشت می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی پنبه در شهرستان داراب گفت: این همایش با حضور مقامات کشوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با هدف پیشرفت و پیش‌برد زراعت پنبه در فارس برگزار شد.

خرد با بیان اینکه ظرفیت فارس در کشت پنبه بیش از این بوده و می‌توان با فراهم کرده شرایط توسعه این صنعت، در تولید پنبه به خودکفایی ملی رسید، خاطرنشان کرد: اختصاص یارانه بدون عوض برای برداشت مکانیزه پنبه، تخصیص اعتبار برای نوسازی کارخانه‌ها و مراکز پنبه پاک کنی و اعطا تسهیلات به کشاورزان در قالب طرح‌های کشاورزی حفاظتی از ضروریات توسعه این صنعت در فارس است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان