کد خبر: ۴۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۲
در جلسه این هفته شورای شهر تصویب شد:

احیای فضای سبز و تامین وسایل ورزشی یک بیمارستان اعصاب و روان در شیراز

از آنجا که وظیفه ذاتی شهرداری پالایش شهر و جمع‌آوری افراد معتاد، متکدی و بیماران روانی از سطح شهر است؛ بنابراین تقویت فضای سبز و خریداری وسایل ورزشی برای این بیمارستان حداقل کمکی است که شهرداری در این راستا می‌تواند داشته باشد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، در هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز تقاضای رئیس بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری مبنی بر احیای فضای سبز و تامین وسایل ورزشی در محوطه این بیمارستان؛ به عنوان یکی از دستور کارهای جلسه بررسی و تصویب شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز درخصوص این تقاضا اظهار داشت: در کمیسیون خدمات شهری مقرر شد که وسایل ورزشی تا سقف 100 میلیون ریال خریداری شود و پس از بازدید اعضای کمیسیون از بیمارستان، نظر اعضاء این بود که اعتبار تخصیص داده شده بیشتر شود.

محمد حق‌نگر افزود: بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری حدود 50 سال قبل توسط یک خیر در خارج از شهر دایر گردید که اکنون ساختمان آنجا فرسوده شده است.

وی ادامه داد: در یکی از سالن‌های بیمارستان حدود 100 جوان دارای سن بین 20 تا 35 سال در فضای تاریک و نامناسب زندگی می‌کنند که این فضا قطعا ناراحتی اعصاب آن‌ها را تشدید می‌کند.

حق‌نگر اظهار کرد: از آنجا که وظیفه ذاتی شهرداری پالایش شهر و جمع‌آوری افراد معتاد، متکدی و بیماران روانی از سطح شهر است؛ بنابراین تقویت فضای سبز و خریداری وسایل ورزشی برای این بیمارستان حداقل کمکی است که شهرداری در این راستا می‌تواند داشته باشد.

زین العابدین عرب، عضو شورای شهر در مخالفت با این تقاضا گفت: چون بیمارستان استاد محرری خارج از شهر شیراز است، کمک به آنجا باید از طرف شهرداری همان منطقه انجام گیرد.

محسن معین هم در این خصوص بیان کرد: شورای شهر تبدیل شده به سازمانی مانند که بدون درنظر گرفتن منابع درآمدی، فقط هزینه می کند و این روند به ورشکستگی شیراز خواهد انجامید.

در ادامه محمدرضا هاجری، دیگر عضو شورای شهر اعلام کرد: 99 درصد افرادی که در این بیمارستان نگهداری می شوند، اهل شیراز هستند و شهرداری همانطور که در تمام پارک‌ها دستگاه‌های ورزشی نصب کرده است، برای استفاده قشری از شهروندان که بنا به دلایلی در این بیمارستان هستند نیز وسایل ورزشی خریداری کند.

نظرات بینندگان