کد خبر: ۴۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۲

عضو شورای شهر: زیبایی شیراز با اجرای طرح بام سبز دو چندان می شود

لایحه اصلاحی شهرداری درمورد مصوبه بام سبز که در شورا بررسی شد به منظور افزایش رغبت شهروندان و رفع نواقص طرح در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای کمک به مراکز نگهداری معتادان، کودکان خیابانی، مجانین و بیماران اعصاب و روان، اقداماتی در دستور کار شورای شهر شیراز است.

غلامعلی ترابی در هفدهمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های شورای چهارم این شهر از ابتدای کار، پیگیری وضعیت کارتن‌خواب‌ها، معتادان، کودکان خیابانی، معلولان و مجانین بوده است.

وی افزود: در این راستا چندین جلسه در خود شورا و جلساتی نیز با استانداری و سایر دستگاه‌ها برگزار شد که ماحصل آن ایجاد هماهنگی بیشتر برای ساماندهی وضعیت افراد بی‌خانمان بود که مقرر شد شهرداری در مساحت 3 هزار متر زیربنا مکانی برای نگهداری این افراد احداث کند.

نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز اظهار امیدواری کرد که با اقدامات انجام شده باید در چند ماه آینده به سمتی برویم که دیگر شاهد حضور پرتعداد معتادان، کارتن‌خواب‌ها و متکدیان در سطح معابر شیراز نباشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مرکز سلامی، مرکز مهرگان و بیمارستان اعصاب و روان محرری برای نگهداری برخی از این گروه‌های بی‌خانمان استفاده می‌شود؛ خاطرنشان کرد: برای کاهش مشکلات این مراکز و کمک به انجام وظایف محوله آن‌ها، شورای شهر شیراز چندین مصوبه را داشت که از آن جمله تصویب تقویت فضای سبز و تجهیزات ورزشی آن از طرف شهرداری تامین شود.

نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز در ادامه بیان کرد: لایحه اصلاحی شهرداری درمورد مصوبه بام سبز که در شورا بررسی شد به منظور افزایش رغبت شهروندان و رفع نواقص طرح در دستور کار قرار گرفت.

وی ابراز داشت: در گذشته شهرداری به ساختمان‌های جدید‌التاسیس با 500 متر زیربنا، یک طبقه تراکم تشویقی و حذف عوارض را به عنوان تشویق برای اجرای بام سبز اعطا می‌کرد.

به گفته ترابی در اصلاحیه شهرداری مقرر شده پس از اجرای بام سبز، مالک یا از طبقه تشویقی و یا از عوارض بهره‌مند شود و هر دو این موارد به فرد تعلق نگیرد.

این عضو شورا نوع گیاهان بام سبز را از گیاهان کم ارتفاع دانست و گفت: با ایجاد لایه‌ها و عایق‌بندی پشت‌بام امکان احداث بام سبز و ایجاد منظر و نمای زیبای شهری محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: ضمانت حفظ و نگهداری این بام خود شهروند است زیرا به دلخواه این کار را انجام داده و برای آن هزینه‌هایی را متقبل شده که باید در حفظ آن بکوشد
نظرات بینندگان