کد خبر: ۴۷۹۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۲

عضو شورای شهر شیراز: به جای پرداختن به محل پارکینگ نمازگزاران به مترو توجه شود

خوشبختانه در برخی از مسائل با یک تلفن و هماهنگی تمامی دستگاه‌ها اقدامات لازم را انجام می دهند و یکی از آن‌ها نیز محل پارک خودروهای نمازگزاران است که اگر شهردار به نیروی راهور بگوید جریمه نکن، این کار را انجام نخواهند داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، از جمله طرح‌هایی که در صحن علنی هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید، طرح اختصاص پارکینگ رایگان جهت اتومبیل نمازگزاران در محدوده مصلی نماز جمعه بود که بر اساس آن باید برای افزایش حجم پارکینگ‌های اطراف مصلی برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد. همچنین مقرر شد از طریق هماهنگی با نیروی راهور، پارک خودرو در خیابان‌های اطراف حرم که پارک ممنوع است؛ صبح روزهای جمعه مشمول جریمه نشود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز درخصوص این طرح با اشاره به جایگاه نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران گفت: نماز جمعه یک آیین سیاسی و عبادی در جمهوری اسلامی ایران است که باید در جهت هرچه بهتر برگزار کردن این آیین تلاش کنیم و امکانات رفاهی را برای نمازگزاران فراهم کرد تا نماز جمعه در شهر شیراز باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود.

ابراهیم شعرا تصریح کرد: یکی از راه‌های حضور بیشتر مردم در صحن نماز جمعه وجود محل‌های مشخص برای پارک خودروها است نه اینکه نمازگزاران خودرو خود را پارک کنند اما با قبض جریمه پلیس راهور مواجه شوند.

دیگر عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه باید مردم را به برپایی نماز جمعه تشویق کرد، گفت: ما نباید شرایطی ایجاد کنیم که انگیزه برای انجام این واجب الهی کم شود.

محمد حق‌نگر افزود: اهتمام به برپایی هر چه باشکوه‌تر نماز جمعه، گام برداشتن در راستای سومین حرم اهل بیت بودن شیراز است و نشان دهنده این است که ما به شعارهایی که داده‌ایم، توجه داریم و عمل می‌کنیم.

سعید سیف هم تقویت و کمک به انجام کارهای فرهنگی از جمله نماز جمعه را از جمله وظایف شورا برشمرد و کمک به فضای عمومی نماز جمعه را کمک به کل شهر عنوان کرد.

در ادامه یکی دیگر از اعضای شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه در بیان سخنان باید مراقب بود که خود را مسلمان‌تر از دیگران ندانیم، گفت: باید در جهت حفظ قداست نماز و نمازگزار اقدام کنیم و مراقب باشیم که مدیون نمازگزارن نشویم. همچنین توجه کنیم محلی که آن‌ها برای پارک خودرو خود استفاده می کنند، مشکل نداشته باشد و محل نماز خواندن غصبی نباشد.

محسن معین تصریح کرد: باید مراقب بود که حتی اگر پارکینگ رایگان می گیریم، صاحب آن محل راضی باشد و از طرفی نباید خودرو نمازگزاران مزاحمتی برای دیگر مردم جامعه داشته باشد.

در ادامه عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه محل پارک خودرو های نمازگزاران با هماهنگی پلیس و شهرداری مهیا می شود، گفت: خوشبختانه در برخی از مسائل با یک تلفن و هماهنگی تمامی دستگاه‌ها اقدامات لازم را انجام می دهند و یکی از آن‌ها نیز محل پارک خودروهای نمازگزاران است که اگر شهردار به نیروی راهور بگوید جریمه نکن، این کار را انجام نخواهند داد.

محمدرضا دیهیمی تاکید کرد: باید به مسائل کلان مصلای نماز جمعه رسیدگی شود که بارها نماینده ولی فقیه در خصوص سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی؛ ساخت وضوخانه و ایجاد مهدکودک در مصلا تذکراتی را داده‌اند.

وی افزود: صحن علنی شورای شهر باید محلی برای مسائل کلان مانند تاریخ راه‌اندازی مترو باشد و نباید وقت شورا را برای مسائل جزیی از جمله محل پارک خودروهای نمازگزاران صرف کرد زیرا تاکنون مشکلی وجود نداشته است.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲
1
آقای معین که از "فرط"عمل به احتیاط !! ازآن "طرف " افتاده !!ونمی داند خیابان مالک خصوصی ندارد وپارکینگ های عمومی هم یا متعلق به شهرداری است یا آستان مقدس احمدی .
ریاست اسبق مسکن وشهرسازی هم که بحمدالله پس ازسالهای مدید خدمتگزاری در سمت های گوناگون فکر می کند راهور تحت امر شهردار است .تازه ایشان وقتی تشریف می آورند نمازجمعه مامورین می شناسند واحترام هم می گذارند اگرهم بجا نیاورند راننده معرفی می کند پس مشکلی نیست وبجای تلف کردن وقت شورا ازپروژه دروازه کازرون بگویید که نو است(منظور مشیرنواست) ونو را حلاوتی دگراست واولویت مهد کودک هم بماند برای تامل مردم شاهزاده قاسم به پایین!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲
0
آفرین بر دیهیمی که کوچه بازاری و برای خوشایند یه عده خاص حرف نزده و واقعیت رو گفته...متاسفانه شورای چهارم بر خلاف شورای سوم اصلا دید بلند پروازانه نداره و فقط به مسائل درجه چندم توجه می کنه!