کد خبر: ۴۷۹۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۲
در جلسه علنی شورای شهر عنوان شد:

شهرداری شیراز میزبان شورای شهر سمنان می شود/ عرب: شباهتی میان دو شهر نیست/ نقیب زاده: هزینه سفر تقسیم شود

عضو شورای شهر اسلامی شهر شیراز در این خصوص گفت: باید دید که این میزبانی نفعی برای شیراز دارد یا خیر؟

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، از جمله مصوبات اعضای شورا در هفدهمین جلسه علنی موافقت با درخواست رئیس شورای شهر سمنان برای بازدید سه روزه از پروژه‌های عمرانی شیراز بود که به عنوان یکی از دستور کارها بررسی شد.

عضو شورای شهر اسلامی شهر شیراز در این خصوص گفت: باید دید که این میزبانی نفعی برای شیراز دارد یا خیر؟

زین العابدین عرب تاکید کرد: شیراز به میهمان نوازی معروف است اما باید شباهتی میان دو شهر باشد که ما هم بتوانیم از آن‌ها تجربه کسب کنیم.

محمد حق‌نگر هم با بیان اینکه برای تبدیل شدن شیراز به یک شهر گردشگری، باید به صورت دائمی گردشگر داشته باشیم، پیشنهاد داد: از مسئولین کلانشهرها و شهرهای مرزی برای همکاری در جهت رونق گردشگری در شیراز دعوت کنیم و به عنوان مثال با تهاتر زمین از آن‌ها بخواهیم برای همشهریان خود در شیراز زائرسرا بسازند.

محمدرضا محمدیان هم گفت: باید از فرصت پیش آمده استفاده کنیم و بسته‌های پیشنهادی را برای آن‌ها تهیه کنیم و همچنین زمینه را برای مصاحبه مطبوعاتی بازدیدکنندگان جهت درج در مطبوعات کشوری به ویژه سمنان فراهم نماییم.

احمدرضا نقیب‌زاده هم ضمن تاکید بر اینکه باید هزینه سفر بین شهرداری شیراز و سمنان تقسیم شود، خواستار آن شد که چارچوب کلی برای اینگونه درخواست‌ها و سفرها تعیین شود.

اصلاح متمم بودجه پروژه‌های عمرانی

در ادامه جلسه عضو کمیسیون عمران شورا پیشنهاد شهردار شیراز مبنی بر اصلاح متمم بودجه شهرداری را مطرح کرد و توضیح داد: این انتقاد به شهرداری وارد است که برنامه زمانبندی و درصد پیشرفت پروژه‌ها را به شورا اعلام نکرده است البته از شورا هم کسی پیگیر نبوده است.

محمدرضا محمدیان با بیان اینکه شهردار قول داده است که اگر انحرافی از بودجه پروژه‌ها انجام شد؛ پیگیر آن باشد، اظهار کرد: کمیسیون عمران هم قول می دهد که درصد پیشرفت پروژه‌ها از ابتدای سال تاکنون گرفته شود و به کمیسیون‌های مربوطه ارائه گردد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه اصلاح بودجه عمرانی شهرداری‌ها، جزء وظایف ذاتی کمیسیون عمران است، تصریح کرد: در حال حاضر برآورد اولیه هزینه برخی پروژه‌های شهرداری بیش از مقدار مورد نیاز برای انجام آن پروژه بوده و در برخی موارد هم نیاز به بودجه بیشتری است که تصویب اصلاح متمم بودجه اجازه می‌دهد بودجه‌های پروژه‌ها به مقدار حقیقی مورد نیاز نزدیک شود. به عنوان مثال بودجه پروژه تقاطع غیرهمسطح ولی‌عصر(عج) به افزایش 6 میلیارد تومانی نیاز دارد درصورتی که برای پروژه تقاطع غیرهمسطح مطهری با کاهش یک میلیارد تومانی بودجه در نظر گرفته شده هم کار آن به پایان می رسد.

محمدیان همچنین پیشنهاد داد که بودجه سال 93 هم حداکثر تا 20 دی‌ماه به شورا ارائه شود تا فرصت کافی برای بررسی آن وجود داشته باشد.

عرب هم با تاکید بر اینکه باید هدفگذاری و زمان‌بندی پروژه‌ها باید مشخص باشد، گفت: نباید هیچ پروژه‌ای به دلیل کم و زیاد بودن بودجه تعطیل شود که بعد از چند ماه تعطیلی به مصوبه شورا نیاز داشته باشد.

هاجری هم با بیان اینکه این لیست جابه‌جایی بودجه پروژه‌ها را شهرداری تعیین کرده و به دنبال تحمیل نظرات خودش به شورا است، اظهار کرد: دلیلی وجود ندارد که بودجه برخی پروژه‌ها به علت کم‌کاری یا نداشتن قدرت جذب بودجه کاهش یابد. بنابراین باید به صورت همه‌جانبه موضوع را بررسی کرد.

پس از بحث و بررسی اعضای شورا پیشنهاد اصلاح بودجه عمرانی پروژه‌ها نیز با تاکید بر دقت در جابه‌جایی 95 میلیارد تومانی در بودجه به تصویب رسید.

انتهای پیام/523/2

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ققنوس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲
0
اصلا چکار به شورای شیراز داره؟ دستور بدهند که شهرداری دربرنامه بازدید ازپروژه ها نهایت همکاری رابکند وبرای احترام یک دیداری بابرخی اعضای شورا ویک ناهار هم مهمان مردم خونگرم شیراز باشند البته همکاری در رزرو هتل وغیره به خرج خودشان هم خوب است.