کد خبر: ۴۸۳۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۲
20 آذرماه سالروز شهادت سید شهیدان استان فارس

پیرمرد استاد اخلاق ما را به خاطر اعتدالی بودنش کشتند یا انقلابی بودن؟!

اعتدال از جنس انقلابی‌گری شهید دستغیب این روزها و در سالروز شهادت او، درس بزرگی برای همه سیاسیون معتقد به اعتدال است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ این روزها کلید واژه دولت تدبیر و امید، «اعتدال» است به گونه‌ای که دولت معتقد است معتدل‌ها را بر سر کار آورده و منتقدان هم می‌گویند دولت در برخی حوزه‌ها از اعتدال خارج شده است. بر همین مبنا می‌توان به شخصیت‌های مختلف تاریخ سی و پنج ساله جمهوری اسلامی ایران نگریست و این سوال را پرسید که آیا آن‌ها هم معتدل بوده‌اند؟ به نظر می‌رسد طرح این سوال در این روزها که سالگرد شهادت شهید دستغیب است، می‌‌تواند مفید باشد.


شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب این مجاهد سخت‌کوش، بی شک در مسیر اعتدال حرکت می‌کرده است؛ چه این‌که او قبل از این که یک مبارز باشد، استاد اخلاقی نکته‌بین بود که در مقام اخلاق‌مداری از افراط و تفریط دوری می‌جست. اما اعتدال او در لباس انقلابی‌گری بود. او بر سر اصول، انقلابی‌‌ای دو آتشه بود که کمتر هم چون او در استان یافت می‌شد. این ایستادگی منطقی بر اصول باعث می‌شد تا وقتی در عرصه عمل، آن‌ها را پیگیری می‌کرد، نه به دام تفریط بیفتد و نه در مسیر افراط گام بردارد. لذا او در لباس اعتدال بود و ماند اما هیچ‌گاه این اعتدال را به دُکان چند نبش تبدیل نکرد تا فقط از زییایی اصول انقلابی سخن بگوید!


اعتدال از جنس انقلابی‌گری شهید دستغیب این روزها و در سالروز شهادت او، درس بزرگی برای همه سیاسیون معتقد به اعتدال است. جملات انقلابی زیر که نشان از پایداری قاطعانه این شهید محراب بر اصول‌ است، در این روزها که برخی به بهانه اعتدال، انقلابی‌گری را ذبح می‌کنند، خواندنی است. آیا معتقدان به میراث فکری شهید دستغیب نیز حاضرند محتوای جملات زیر را حتی با ادبیاتی ملایم‌تر از این، اما با صراحت بیان کنند؟


 

دانلود کلیپ صوتی سخنان شهید دستغیب

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اعتماد کسائیان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲
0
خدا بهتون خیر بده
عکس عجیبی از پیکر شهید گذاشتید که گویای همه ماجراست
کسی که انقلابی باشه اینطوری دشمن تکه تکه می خوادش نه آدمایی که بادی به هر جهت هستن
صوفیه نت
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲
0
سلام
درخواست داریم این اخبار رو کار کنید
http://sofiye.net/akhbar/item/3137-%D9%85%D9%88%D8%AC-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%87%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B4-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7-%D8%B3-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D8%A7%D8%AF.html