کد خبر: ۴۸۴۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
حجت الاسلام قرائتی در شیراز:

تفکر کهریزک، تفکر غلطی است/ قرآن به تمام زبان‌های جهان ترجمه شود

شعار اولاد کمتر زندگی بهتر، طرح اسرائیلی است در حالی که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که تعداد مسلمانان را زیاد کنید؛ لذا مشخص می‌شود که تکثر جمعیت مسلمانان ضروری است و در دین اسلام فرزندان یاری‌رسان خانواده هستند.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در مراسم بزرگداشت شهادت آیت‌الله دستغیب در شیراز، گفت: قرآن باید به تمام زبان‌های جهان ترجمه شود حال آن‌که اکنون تنها به 52 زبان ترجمه شده است.

وی یکی از مشکلات امروز را کمبود طلبه و مبلغ دینی عنوان و اظهار کرد: باید جای علمایی چون شهید دستغیب را به وسیله تربیت مبلغ جدید پر کرد، امروز به شدت کمبود طلبه داریم و طلابی که جهت تحصیل به حوزه‌های علمیه مراجعه می‌کنند باید حداقل روزی 8 ساعت مطالعه داشته باشند.

وی با بیان این‌که «آمادگی برای شهادت ارزش دارد»، افزود: اگر چنین چیزی رخ داد خداوند از شخص تجلیل می‌کند و شهید دستغیب نیز این‌گونه بود.

رییس بنیاد مهدی موعود(عج) کشور با تأکید بر ضرورت توجه به امر ولایت فقیه گفت: شهید دستغیب فرمود کسی که در جمهوری اسلامی تحت ولایت فقیه باشد، بهشتش در این دنیاست و این امر بیانگر اهمیت جایگاه ولایت فقیه است.

وی تأکید کرد: بزرگداشت علما تنها به برگزاری مراسم بزرگداشت آن‌ها نیست بلکه تکریم مقام آنان این است که کتب و آثار آنان را مطالعه کنیم و در جامعه گسترش دهیم و باید از فرصت‌های خود در این زمینه استفاده کرد.

وی با تصریح این‌که «در ایران چند نهضت کم داریم»، گفت: یکی از این نهضت‌ها، نهضت تلخیص است و باید کتاب‌های ارزشمند علما را تلخیص کرده و برای اقشار مختلف مردم دسته‌بندی کرده و در اختیار آنان قرار داد، مثلاً بخشی مختص اصناف، بخشی مختص دانش‌آموزان، بخشی مختص بانوان و... زیرا مطالعه کتب، همان حفظ آثار علماست.

قرائتی از میزان تعطیلات در کشور انتقاد و خاطرنشان کرد: چرا باید در طول سال این همه روزهای تعطیل وجود داشته باشد، حتی روزهای جمعه نیز تنها یک ساعت آن هم برای اقامه نماز جمعه تعطیلی کفایت می‌کند.

وی ادامه داد: اگر یاد بگیریم که از پاره وقت‌ها و فرصت‌های خود استفاده کنیم قطعاً می‌توانیم راه موفقیت و پیشرفت و تعالی را طی کنیم چنانچه آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی نیز چنین کردند و 40 سال پیش با اختصاص پاره وقت‌های خود به تفسیر قرآن کریم،‌ آن کتاب تفسیر معروف خود را با همراهی سایر علما نوشت.

وی با تأکید بر لزوم توجه به آیات الهی گفت: در قرآن کریم 500 آیه پیرامون شهرسازی و معماری اسلامی وجود دارد که شهرداری‌ها در ساخت بافت شهری می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

رییس بنیاد مهدی موعود(عج) کشور با تصریح این‌که «در آیات الهی تأکید بر نزدیک بودن با والدین و سالمندان شده است»، گفت: چرا باید خانه سالمندان از شهر دور باشد، تفکر کهریزک، تفکر غلطی است.

وی خاطرنشان کرد: شعار اولاد کمتر زندگی بهتر، طرح اسرائیلی است در حالی که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که تعداد مسلمانان را زیاد کنید؛ لذا مشخص می‌شود که تکثر جمعیت مسلمانان ضروری است و در دین اسلام فرزندان یاری‌رسان خانواده هستند.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا زهد را در میان خانواده‌های خود پیاده کنیم و راه صرفه‌جویی کردن را آموخته و بسیاری از مخارج اضافه را از زندگی حذف کنیم.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این‌که «تمام احکام الهی در آیات قرآن وجود دارد و باید به این آیات توجه و تفکر کرد»، گفت: در مکتب تشیع قرآن و عترت کنار هم آمده است؛ لذا اگر 300 جلسه عزاداری برگزار می‌شود باید 300 جلسه تفسیر قرآن کریم نیز برگزار شود و نباید این دو را از یکدیگر جدا کرد.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا ساعاتی را که برای مطالعه کتاب خالق صرف می‌کنیم، بیشتر از ساعاتی باشد که صرف مطالعه کتب مخلوق می‌کنیم و باید به ساعات جلسات تفسیر قرآن توجه ویژه شود.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سارا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲
2
لطفا به آقای قرائتی بگید یک روز در هفته برای استراحت باید باشه.
ققنوس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲
1
کهریزک بخاطر اینکه با اعتبار محدود خدمات مناسب وفراگیرتری به نیازمندان ارئه شود در آن نقطه خاص"کهریزک" ایجاد شده است تفکر کهریزک تفکر ناب وقابل تقدیری است آنچه باید نقدواصلاح شود فرآیندی است که در خلا اخلاق متعالی اسلامی منجر به بروز دردهایی می شود که خیرین را ناچار می سازد برای التیام آن اندیشه تعاون وامداد رادرقالب *کهریزک* پیاده کنند.