کد خبر: ۴۸۸۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۸ آذر ۱۳۹۲

پاتوق کتاب؛ مکانی مناسب برای مطالعه، نقد و فروش کتاب در شیراز+عکس

این پاتوق کتاب شیراز در خیابان خیابان سی متری سینماسعدی از 8 صبح تا 11 شب به صورت یکسره مشغول به کار است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پاتوق کتاب شیراز با حضور مرتضی سرهنگی، مدیر ادبیات پایداری حوزه هنری کشور، هدایت الله بهبودی، نویسنده و محقق تاریخ معاصر، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس وحجه الاسلام بینا زاده و اکبر صحرایی، نویسنده توانمند استانی ادبیات پایداری و حامد عسگری شاعر برجسته کشوری فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

مدیرکل نهادکتابخانه های فارس در مصاحبه با خبرنگار روزنامه سبحان گفته است: پاتوق کتاب معنایش این است که دوستان صمیمانه با محوریت موضوع کتاب دور هم بنشینند و مطالعه هدفمند خود را به گفتگو بگذارند. این مکان فقط جایی برای فروش و مطالعه کتاب نیست بلکه محمل خوبی برای نقد کتاب است.



او از مسئولین شهری هم خواسته تا به نحو شایسته ای مجموعه های این چنینی را حمایت کنند. 

حجت الاسلام بینازاده استاد دانشگاه شیراز هم با تاکید بر قدمت فرهنگی شیراز، گفته است: این شهر  روزگاری دارای 170 مجتهد مسلم بود امروزه متاسفانه وضعیت مطلوبی در این زمینه ندارد.

او ضمن انتقاد از بسته شدن برخی کنابفروشی ها در شیراز مانند کتابفروشی گسترش فرهنگ، این موضوع را فاجعه فرهنگی و جبران ناپذیر دانسته و خطاب به دست اندرکاران امور فرهنگی تاکیده کرده، اگر تلاشی دراین خصوص نشود برخی دیگر از کتابفروشی های شیراز نیز به سرنوشت مرکز گسترش و نشر کتاب شیراز دچار می شوند.

بسیاری از کتابفروشی ها به صورت انبار اداره می شود و مخاطبان این حوزه فرصتی برای وقت گذاشتن در این اماکن ندارند، اما این پاتوق با 4500 عنوان کتاب در نظر گرفتن مسایلی چون خستگی جسمی مخاطب و قرار گرفتن در فضایی دلنشین طراحی شده است، به گونه ای که خانواده ها، کودکان و بزرگسالان می توانند در 2 طبقه مجزا نیازهای فرهنگی خود را برطرف نمایند.

در حیاط پشتی این بنا امکانی فراهم شده که مراجعه کنندگان ضمن خواندن کتاب از امکانات پذیرایی نیز برخوردار شوند و مجموعه نشست هایی با عنوان نشست های عصرانه در پاتوق کتاب در روزهای دوشنبه تا پنج شنبه با موضوع داستان، شعر، فلسفه و نمایشنامه خوانی برپا می شود که استفاده از آن به صورت رایگان برای عموم شهروندان آزاد است.

این پاتوق کتاب شیراز در خیابان خیابان سی متری سینماسعدی از 8 صبح تا 11 شب به صورت یکسره مشغول به کار است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نسل سومی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲
0
احسنت ، تشکر از پوشش خبری این مجموعه فرهنگی