کد خبر: ۴۸۹۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۱ دی ۱۳۹۲
حمیدرضا آذری:

نیروهای ماهر به آموزش و پرورش فارس نمی آیند!/ کمبود نیرو داریم/ پول نداریم

حق عائله‌مندی، فوت و ازدواج سال 91 بازنشستگان را نیز هنوز پرداخت نکرده‌ایم و سنوات ارفاقی جانبازان تاکنون داده نشده و سهم دولت از بیمه طلایی معلمان همچنان واریز نشده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه،‌ حمیدرضا آذری نخستین مدیرکل آموزش و پرورش فارس در دولت تدبیر و امید حالا 40 روز است که سکان تعلیم و تربیت استان را در دست گرفته است. او اخیرا گفته است، نیروهای ماهری که بتوانند در سطح استان فعالیت و امور را رهبری کنند، به اداره‌ کل نمی‌آیند.

آذری از مشکلات بی شمار سر راه خود و آموزش و پرورش فارس گفته و ادعا کرده است که تاکنون مطالبات معلمان به ویژه مرخصی بازنشستگان سال‌های 90 و 91 را به طور کامل پرداخت نشده و کمبود نیرو، مدارس اجاره ای، سرانه غذای دانش آموزان، ایاب و ذهاب دانش آموزان روستا مرکز از دیگر مشکلات این سازمان است.

مشرح گفتگوی او با خبرگزاری فارس به شرح زیر است.

حمید رضا آذری با بیان اینکه رویکرد ما ارتباط دوسویه با رسانه‌ها است، اظهار داشت: باید بر اساس واقعیت‌ها به جلو برویم و سعی کنیم واقعیت‌ها را بگوئیم و همان‌گونه نیز منعکس شود.

وی افزود: مهم این نیست که کارها به دست چه کسی صورت می‌گیرد اما مهم آن است که مسائل و موارد آموزش و پرورش را دنبال کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس مطالبات معلمان را از جمله مهمترین چالش‌های پیش روی این سازمان دانست و اضافه کرد: نبود انگیزه در مدیران ارشد و کارشناسان برای فعالیت در کارهای ستادی مشکل بزرگ پیش روی آموزش و پرورش است چراکه این‌گونه افراد مزایا و اضافه‌کاری‌هایشان در صورت فعالیت در بخش‌های مدیریتی به یک‌سوم کاهش می‌یابد که البته همان را نیز حدود پنج ماه است پرداخت نکرده‌ایم.

مطالبات بازنشستگان پرداخت نشده است

آذری با بیان اینکه نیروهای ماهری که بتوانند در سطح استان فعالیت و امور را رهبری کنند، به اداره‌کل نمی‌آیند، گفت: تاکنون نتوانسته‌ایم مطالبات معلمان به ویژه مرخصی بازنشستگان سال‌های 90 و 91 را به طور کامل بپردازیم.

وی بابیان اینکه حق‌التدریس معلمان از بعد از عید امسال تاکنون را نپرداخته‌ایم، افزود: حق عائله‌مندی، فوت و ازدواج سال 91 بازنشستگان را نیز هنوز پرداخت نکرده‌ایم و سنوات ارفاقی جانبازان تاکنون داده نشده و سهم دولت از بیمه طلایی معلمان همچنان واریز نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس یکی دیگر از چالش‌های مهم پیش روی این سازمان را کمبود نیروی انسانی لازم در مقطع ابتدایی عنوان کرد و ابراز داشت: پس از اجرای طرح 3 – 3 – 6، به خاطر اینکه یک پایه به دوره ابتدایی اضافه شد و معلم برای آن پیش‌بینی نشده بود، از این رو با کمبود نیروی انسانی مواجه شده‌ایم که یک آسیب جدی است و برای سال آینده باید فکری بکنیم.

آذری با اشاره به فضاهای آموزشی استیجاری این سازمان تصریح کرد: این موضوع به صورت یک مشکل جدی درآمده به نحوی که مالکان این اماکن به طور مدام تقاضای فروش و تعیین تکلیف را دارند.

وی به مشکل «روستامرکزی» نیز اشاره و بیان کرد: دانش‌آموزان از چند روستا به یک مدرسه می‌روند که در صورت تامین نشدن ایاب و ذهاب ترک تحصیل می‌کنند که در سال گذشته به خاطر نبود بودجه در این زمینه نیز آسیب جدی خورده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس سرانه سه وعده غذای دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی را یک‌هزار و 200 تومان اعلام کرد و گفت: همین میزان نیز تاکنون پرداخت نشده است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به رتبه فارس در میزان ورودی دانش‌آموزان به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: بدون تردید این رتبه با توجه به ظرفیت‌های این استان می‌تواند بسیار بالاتر باشد اما مشکل اصلی چند قطبی کردن استان‌ها در این مورد است.

آذری اضافه کرد: فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان را در یک قطب قرار داده‌اند و به علت اینکه استان‌های همجوار از لحاظ دانشگاه چندان قوی نیستند، و از طرفی دانشگاه شیراز حاضر به افزایش ظرفیت نیست، در حالی که تقاضای ورود به آن همچنان رو به فزونی است، از این رو شیرازی‌ها مجبور به مهاجرت و تحصیل در دانشگاه‌های شهرهای دیگر می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه دارندگان رتبه‌های بالای آزمون سراسری از استان‌های همجوار بی‌تردید دانشگاه شیراز را انتخاب می‌کنند، گفت: چنانچه ما دانشگاه صنعتی را نداشتیم اوضاع به مراتب بدتر از اکنون بود چرا که حداقل تعدادی از شیرازی‌ها را در خود جای می‌دهد.

وی شایستگی فارس را در رتبه‌بندی ورود دانش‌آموزان به دانشگاه‌ها به نسبت جمعیت، استعداد و ... بسیار بیشتر از وضعیت کنونی دانست و علت اصلی این وضعیت را قطب‌بندی استان‌ها در این زمینه برشمرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
akbar
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۲
0
تو که لالائی بلدی ؟چرا نیروهای متعهد و متخصص را درو می کنی وبه صرف اینکه هر که با ما نیست بر ماست افراد بی تجربه و گروههای سهم خواه را برسیستم تحمیل می کنی و به دنبال انتقام هشت سال قبل هستی .
aman
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۲
0
باید با همدلی این نیروی خدوم همراهی کنیم مطمئنن می تواند از پس نابسامانی ها بر اید انشالله