کد خبر: ۴۹۰۵۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۳ دی ۱۳۹۲
غلام پیروانی:

آقای یاوری! اگر يارگيري بد بود نباید به فجر می‌آمدید/ فجر سقوط کند فوتبال شیراز به قهقرا می‌رود

سرمربي سابق فجر پاسخ محمود ياوري را داد و از يارگيري خود در ابتداي فصل دفاع کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، غلام پيرواني از ابتداي فصل جاري هدايت تيم فوتبال فجر شهيد سپاسي شيراز را به عهده داشت اما با گذشت هشت هفته بعد از تساوي مقابل داماش با اصرار هواداران شيرازي از سمت خود کناره گيري کرد تا محمود ياوري نيز قيد مس کرمان را زده و به شيراز بيايد.

غلام پيرواني حتي بعد از کنار رفتن هم با وجود دلخور بودنش انتقادي از سرمربي جديد فجر نکرد اما با گذشت تقريبا چهار ماه از اين ماجرا نسبت به اظهارات محمود ياوري واکنش نشان داد.

پيرواني ابتدا درباره دليل کنار رفتنش از سرمربيگري فجر توضيح داد: هنوز هم بعد از چند ماه مي‌گويند پيرواني را کنار گذاشتند اما اينطور نبود و خودم استعفا کردم. وقتي ديدم تماشاگران عليه‌ام شعار مي دهند گفتم خداحافظ! من که نمي‌توانستم براي دنيا، هر چه دارم را در اين تيم فنا کنم. به چه قيمتي بايد مي‌ماندم؟ خدا شاهد است سردار جعفري همان شبي که استعفا کردم گفت اگر از اين پس 6 باخت ديگر هم بياوري، مي‌ماني. اما خودم ديدم به صلاح نيست بمانم.

وي در ادامه راجع به انتقاد ياوري از يارگيري فجر در اول فصل، مطرح کرد: همان دو بردي هم که آقايان آوردند با يارهايي بود که من گرفته بودم. اگر يارگيري بد بود نبايد مربيگري فجر را مي گرفتند. نبايد به هر قيمتي به هر تيمي رفت. حال اگر يارگيري بد بود، مس کرمان و استقلال خوزستان را با همين يارها شکست داديد.

پيرواني اضافه کرد: هر مربي سليقه‌اي دارد.من هم نمي‌توانم بگويم ياوري يارگيري‌اش خوب بوده يا نه. ياوري قبل از بازي استقلال از تيم راضي بود و مي‌گفت بياييد تيم را ببينيد. ديگر الآن نمي توانند حرفي درباره تيم بزنند. سه، چهار بازيکني هم که من گرفته بودم را فرستادند به خانه! من براي ياوري احترام قائلم اما نبايد اين چنين صحبت مي کرد.

سرمربي سابق فجر همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه چرا هواداران فجر زمان حضور او عليه‌اش شعار مي دادند و اين اتفاق‌ها با وجود پا بر جا بودن همان نتايج، ديگر ديده نمي‌شود، تاکيد کرد: آنهايي که عليه من شعار مي‌دادند تماشاگر نبودند. من هم جايي که چنين حرف‌هايي زده شود ميلياردي هم پول بدهند نمي‌مانم. هيچ گاه نخواستم به هر قيمتي در تيمي کار کنم. الآن هم همه چيز به روال عادي برگشته و زندگي خوب و نشاط آوري را سپري مي کنم!

وي درباره آينده فجر و شانسش براي ماندن در ليگ برتر عنوان کرد: اميدوارم فجر در ليگ برتر بماند. در صورت سقوط اين تيم، فوتبال شيراز به قهقرا خواهد رفت. فکر مي‌کنم اگر بازيکنان فجر يک دل باشند و خدايي نکرده مشکل نداشته باشند، تيم در ليگ برتر مي‌ماند.

پيرواني در پاسخ به اين پرسش که آيا برنامه‌اي براي ادامه مربيگري دارد، بيان کرد: چهار، پنج پيشنهاد از تيم‌هاي دسته يکي داشتم اما نرفتم. من ديگر حاضر نيستم در ليگ دسته يک کار کنم و دليلش را هم مي‌دانيد. اين مسابقات جاي من نيست و نمي توانم در آن دوام بياورم!

پيشکسوت فوتبال در پايان نيز در رابطه با تعامل باشگاه هاي حاضر در ليگ قهرمانان آسيا با تيم ملي  گفت: باشگاه‌ها بايد طوري با کي‌روش تعامل کنند که هيچ يک از دو طرف ضربه نخورند. به عنوان مثال اگر باشگاه استقلال هفت،هشت بازيکن اصلي خود را به تيم ملي دهد در ليگ قهرمانان کيسه گل مي‌شود! راهکارش هم تعامل است. ما بايد کاري را کنيم که دنيا مي‌کند. ما که نمي‌توانيم خود مختار باشيم و مي‌توانيم الگوبرداري کنيم. اگر بازيکنان رئال مادريد، بارسلونا، ميلان و بايرن به تيم ملي بيايند که ديگر نيازي نيست از باشگاه‌هايشان حقوق بگيرند. البته لجبازي هم نبايد باشد. به هر حال باشگاه‌ها حق و حقوقي دارند. همه خرج‌ها را باشگاه بدهد و بعد هم در مسابقات کيسه گل شوند؟ فکر مي‌کنم هم قلعه‌نويي و هم فتح‌الله‌زاده هيچ کدام دوست ندارند بدون بازيکن به بازي‌هاي آسيايي بروند چون هواداران استقلال هم از آنها انتظاراتي دارند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۲
0
زمان مربی گری امثال شاه غلام پیروانی هم دیگه تموم شده، که متاسفانه مسئولان تیم فجر اینو اصلا نفهمیدند. اینی که یه مدیرعامل باشگاه بعد اون نتایج بسیار ضعیفی که یک مربی میگیره و این همه انتقاد روی مربیش هست، بازم بهش گفته که تا 6 هفته دیگه هم ببازی بازم سرمربی هستی، اوج غرور و خراب کردن سرنوشت یه تیم بخاطر یه مربی هست!!! تا وقتی تفکر امثال جعفری حاکم بر فجر هست، انتظار رتبه بهتر از این برای فجر عجیبه! تو مدتی که ایشون مدیرعامل بودن چه گلی به سر تیم فجر زدند؟ همش نالشون بلنده که پول نیس. باید بگن توانایی جذب بودجه برای تمی ندارن و ضعف از اونهاست.
آقای پیروانی هم اگر می خواست نتیجه بگیره تو تیم امید و تیم نفت آبادان و تیم ابومسلم و... نتیجه میگرفت! تو ابومسلم و نفت آبادان هم تماشاگران علیهش شعار ندادند و یه عده ای خاص بودن!!!
اینی که یه مربی میاد و تو یه وضعیت افتضاحی یه تیم رو تحویل میگیره، اوج شجاعت و مردانگی هست. مسئولان تیم فجر اگر تیم رو از همون ابتدا از یاوری نمی گرفتند و به امثال پیروانی نمی دادند الان وضع فجر خیلی بهتر از این ها بود. شاه غلام پیروانی تنها کاری که کرد، هرچی بازیکن خوب و تاثیرگذار فجر تو لیگ قبلی بود و به راحتی فروخت و بجای اونها یه تعداد بازیکن گرفت که به نیم فصل هم نکشیدند... مجتبی ترشیز، بوتو و ... بازیکن های خوب پارسال فجر بودند. به نظر من تیم های دسته یکی خیلی باید بدشانس بشن که به جناب پیروانی پیشنهاد دادن... .
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۲
0
سلام
لطفا اینقدر ناسیونالیست نباشید! سرنوشت باشگاه فجر مهم تر از غلام پیروانی هست. چرا نظر منو نزدید؟ چون باب میل پیروانی و شایدم شما نبود؟؟
سعید جون
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۲
0
ما با تفنگ بادی رفتیم به جنگ ژی 3 . . .
البته او تیمو هم خوب بودا ولی بزرگوار ما هم موقعیت دوشتیم . . .
ولی وجدانا ما مستضعفیم او تیمو شو بری شام میره هتل استقلال ما بچامون دنگی میزارن رو هم میریم سر دزک ساندویچ کاکو . . .