کد خبر: ۴۹۰۹۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۲

ابراهیم شعرا: طرح ترافیک شیراز بعد ازظهر ها هم اجرا شود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خواستار تجدید نظر جدی در جزئیات طرح ترافیک این کلان شهر شد.

 به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، ابراهیم شعرا در نطق قبل از دستور بیستمین جلسه عادی شورای اسلامی شیراز گفت: متاسفانه طرح ترافیک به طور ناقص و بدون آماده شدن زیرساخت‌ها نظیر احداث پارکینگ در مبادی ورودی طرح و راه اندازی نشدن مترو و تامین نشدن وسایل نقلیه عمومی مورد نیاز بخصوص اتوبوس و مینی بوس، قطعاً در آینده مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان ایجاد می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: شیراز به عنوان یکی از کلان شهرهای کشور در اجرای بسیاری از طرح‌ها نسبت به سایر کلان شهر‌ها پیشقدم بوده و طرح ترافیک شیراز نیز بعد از تهران در سطح کلان شهر‌ها برای اولین بار اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: هرچند شاهد ترافیک در شیراز هستیم اما به نظر نمی‌رسد وضع ما از سایر شهر‌ها بد‌تر باشد، چرا که احداث پل‌ها و زیرگذر‌ها و اجرای خطوط ویژه، کمک خوبی به حل مشکل ترافیک کرده است.

شعرا خاطرنشان کرد: ترافیک در ساعت‌های بعدازظهر و شب در برخی از معابر شدید‌تر از ساعت‌های روز و ساعت‌های مصوب شده برای اجرای طرح ترافیک است.

وی همچنین گفت: ایجاد محدودیت و یک طرفه کردن خیابان‌ها موجب تخلف و قانون شکنی بیشتر خواهد شد و به طور حتم عده‌ای فرصت طلب و سودجو با گران کردن کرایه ایاب و ذهاب بر مردم فشار وارد خواهند کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اجرای طرح ترافیک را بدون فراهم کردن تسهیلات لازم، عاقلانه و منصفانه ندانست و پیشنهاد داد: طرح فقط در نقاط تقاطع و خیابان‌های پرترافیک اجرایی و محدوده پیشنهادی اصلاح شود.

شعرا همچنین خواستار استفاده از ظرفیت پارکینگ‌های ادارات مختلف دولتی واقع در محدوده طرح ترافیک شد و گفت: به جای اجرای طرح در ساعت‌های صبح، این زمان در دو نوبت صبح و عصر اجرا شده و صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۴ و بعدازظهر‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ اجرایی شود.

وی خواستار در نظرگرفتن تسهیلاتی برای وانت بار‌ها و خودروهایی که محل ارتزاق خانوار‌ها است شد و گفت: باید تسهیلاتی برای توقف خودرو‌ها در کنار خیابان‌های محدوده طرح در نظر گرفته شده و از یک طرفه کردن خیابان‌ها پرهیز شود.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رامین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۲
0
من هم با نظر آقای شعرا کاملاً موافق هستم زیرا اگر واقعاً این طرح برای ترافیک باشد نه پول در آوردن که البته خانواده های پولدار براشون مهم نیست بایستی فقط ساعات شلوغی را که از ساعت 9 صبح تا 14 و بعد از ظهر ازساعت 17 تا 20 را در نظر گرفت که مزاحمتی برای کارمندانی که صبح ساعت 7:30 وارد اداره می شوند و عصر ساعت 4:30 خارج می شوند درست کند چون کارمند زیر خط فقر به اندازه کافی زیر فشار هست و از این بیشتر ظلم و فقط ظلم است .
حسین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۲
0
اول بایستی برای کارمندان سرویس بگذارید بعد توقع داشته باشید این طرح اجرا شود
مهتاب
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۲
0
اکثر چهارراه ها قابلیت روگذر و زیرگذر دارد بایستی به جای تحت فشار گذاشتن مردم کم درآمد ( چون پولدارها که مجوزشو میخرند )بایستی بستر شهر را درست کنند
کامران
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۲
0
ساعتش خیلی بد هست آخه ساعت 6:30 ترافیک کجا بوده ترافیک از ساعت 9 شروع میشه تا 14