کد خبر: ۴۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۲

آیت الله خزعلی: با سخنرانی کنار ساختمان منافقین از سقوط شیراز جلوگیری کردم

بنیاد بین المللی غدیر در بیشتر کشورهای دنیا از جمله آلمان، هند، بلژیک و پاکستان نماینده دارد و در لبنان هم سید حسن نصرالله از تاسیس نمایندگی این بنیاد در کشورش بسیار استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله شیخ ابوالقاسم خزعلی در آیین رونمایی از کتاب نفیس نهج البلاغه آیت‌الله ارسنجانی در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس دلیل تاسیس بنیاد غدیر را اینطور بیان کرد: شبی در خواب دیدم که در آسمان چهارم بودم و می‌خواستم بالاتر بروم که امام رضا(ع) دستور داد خزعلی را برگردانید هنوز در دنیا کار دارد و پس از این خواب بنا نهادن این بنیاد را پیگیری نمودم.

وی تصریح کرد: بنیاد بین المللی غدیر در بیشتر کشورهای دنیا از جمله آلمان، هند، بلژیک و پاکستان نماینده دارد و در لبنان هم سید حسن نصرالله از تاسیس نمایندگی این بنیاد در کشورش بسیار استقبال کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان خاطره‌ای از شهر شیراز پرداخت و گفت: اوایل انقلاب که به شیراز آمدم، منافقین در خیابان فارس ساختمان داشتند و بیم آن می‌رفت که با وجود فعالیت آن‌ها شیراز سقوط کند.

این عالم عالیقدر اینطور ادامه داد زمانی که دیدم در مسجد و حسینیه صحبت می‌کنم اما منافقین حمله نمی‌کنند بنابراین با خود گفتم اگر یک نفر کشته شود بهتر از این است که فارس سقوط کند و گفتم خیابان را فرش کردند و در کنار خیابان و ساختمان منافقین صحبت کردم که هم آن‌ها سخنان مرا بشنوند و هم دسترسی به من برایشان راحت باشد!

وی با بیان اینکه مردم شیراز ولایتمدار هستند، افزود: در سخنرانی آن روز خود به منافقین تاختم و بعد از منبر صدای مرگ بر منافقین جمعیت در خیابان پیچید و از سقوط شیراز جلوگیری شد.

جوانان برای مطالعه نهج البلاغه تشویق شوند

این حافظ و مفسر قرآن و نهج البلاغه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کلام حضرت علی(ع) فوق کلام مخلوق و دون کلام خالق است، گفت: نهج‌البلاغه باید مورد توجه همگان قرار گیرد زیرا بهترین‌ها در این کتاب بزرگ ارائه می‌شود و کلام امیرالمومنین(ع) بسیار موثر است.

آیت الله خزعلی اظهار امیدواری کرد که جوانان برای مطالعه نهج البلاغه تشویق شوند و مردم قدر این کتاب را بدانند.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان