کد خبر: ۴۹۷۷۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۷ دی ۱۳۹۲
توصیه رئیس جمهور به استانداران؛

افراطی‌ها را در لیست سیاه قرار دهید/ معیار اصلی کار باشد/ یادمان باشد که در یک کشور هستیم و یک رهبر داریم

توصیه‌های رئیس جمهور در اولین اجلاس استانداران کشور آن‌قدر مهم هست که بشود آن را مبنایی برای سنجش عملکرد استانداران محسوب کرد.
به گزارش شیرازه صبح امروز نخستین اجلاس استانداران کشور با حضور دکتر روحانی برگزار شد. از آن‌‌جا که این اولین جلسه استانداران با رئیس جمهور است٬ سخنان وی می‌تواند مبنای مهمی در روند فعالیت‌های استانداران بوده و بمثابه یک شاخص برای سنجش عملکرد روحانی و استانداران محسوب شود. بر این اساس شیرازه توصیه‌‌های مهم رئیس جمهور کشورمان به مدیران ارشد استانی خود را که خبرگزاری‌‌ها منتشر کرده‌اند٬ می‌آورد؛

آدم افراط‌گرا را برنگزینید/ همه جناح‌ها را در کنار هم ببینیم

همه ما ممکن است در احزاب، گروه‌ها و جناح‌هایی بوده و فعالیت‌هایی داشته‌ایم، این اشکالی ندارد اما امروز در مقام استاندار همه جناح‌ها را در کنار هم ببینیم. معیار استانداران برای انتخاب، وابستگی افراد به جناح الف و ب نباشد بلکه باید معیارشان شایسته‌سالاری، دلسوزی برای کشور، پاکدستی، ایمان به نظام، اعتقاد به ولایت فقیه و اعتدال باشد.
آدم افراط‌گرا را برنگزینید حال از هر جناحی که باشد البته انشاء‌الله در کشور خشونت‌طلب نداریم. اگر ما که ایرانی مسلمان زیر یک پرچم هستیم و قانون اساسی را قبول داریم نمی‌توانیم با هم کار کنیم پس چطور ادعا کنیم که تفکر و سیاست ما باید الگو برای جهانیان باشد؟ چطور بحث می‌کنیم که انقلاب اسلامی باید مورد توجه جهانیان قرار بگیرد. معیار شما اعتدال باشد و بدانید مردم از خشونت و افراطی‌گری خسته ‌شده‌اند و واقعا خستگی‌آور است. مردم برایشان مهم نیست که این آقا از جناح الف است یا جناح ب. مردم یک خدمتگزار می‌خواهند که مشکل، معضل، اشتغال و معیشت آنها را حل کند. ما باید در مقام عمل نشان دهیم که با همه گروه‌ها کار می‌کنیم. من با همه این جناح‌ها کار کرده‌ام و الان هم در دولت کار می‌کنم و از همه جناح‌ها در دولت حضور دارند. البته به افراطی‌ها کاری ندارم اما هیچ فرقی میان افراد معتدل گروه‌های مختلف وجود ندارد. اختلافات این افراد به قدری ناچیز است که قابل ذکر نیست. دعوای این جناح و آن جناح چه معنایی دارد؟ ما باید دنبال اسلام، قانون اساسی، ایران، تعالی ملت و کاستن معضلات مردم باشیم.

از فعالیت احزاب حمایت کنید

در حال حاضر زمینه برای فعالیت سیاسی احزاب آماده‌تر از دیروز است و یکی از درخواست‌‌های بنده از استانداران این است که از فعالیت احزاب حمایت و شرایط آن را تسهیل کنند. ما نمی‌توانیم در یک جامعه 70 میلیونی، بدون احزاب، افکار عمومی و افکار سیاسی را هدایت کرده آن را رشد دهیم و مردم را آماده کنیم.

بازی برد - برد در استان‌‌ها

حضور استانداران نیز باید به گونه‌ای باشد که همه  احساس برد کنند. اگر ما بتوانیم در مشترکاتی که مورد اتفاق همه است، معیار اصلی را کار قرار دهیم، همه می‌فهمند که ما دنبال توسعه استان هستیم و خواستار رفع مشکلاتیم. اگر همه دیدند استاندار دنبال حذف معضلات اصلی است و خودش دنبال کار را گرفته است، آن جناحی که اول فکر می‌کرد بازنده است آن هم خود را برنده می‌داند. اگر معضل محیط زیست، دریاچه ارومیه، کارون، بختگان، زاینده‌رود،‌جنگل و مرتع، ریزگرد در حد توان حل شود همه آن استان احساس پیروزی می‌کنند و بازی برد- باخت از بین رفته و تبدیل به یک انتخاب برد-برد می‌شود و حتی کسی که مخالف انتخاب شما بود، احساس پیروزی می‌کند. شما نماینده عالی سیاسی نظام در استان هستید اگر استاندار خط قانون را برگزیند و همه را دعوت به قانونگرایی کند آیا کسی احساس باخت می‌کند؟

در شرایط مساوی خانم‌ها مقدم‌اند

حقوق شهروندی باید شعار اصلی شما باشد، این سند حقوق شهروندی تدوین شده و به جامعه عرضه شده است و مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است. اگر مسئله نژاد، قوم و جنسیت حل شود همه احساس تساوی در برابر قانون می‌کنند و فرصت‌های اجتماعی به طور مساوی تقسیم می‌شود. به وزرا توصیه کردم در شرایط مساوی برای انتخاب معاونین و مدیران کل اگر خانم و آقایی شرایط مساوی دارند، ترجیح به خانم است تا بی‌عدالتی سالهای قبل را در سالهای بعد قدم به قدم جبران کنیم.

همه در پناه جمهوری اسلامی ایران

اقلیت‌های قومی باید مورد توجه ویژه ما قرار بگیرند. هیچ فرقی در ایرانیت بین قوم‌ها وجود ندارد. همه ایرانی‌ها در پناه جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی و زیر پرچم ایران هستند. حقوق همه آنها باید محفوظ باشد و زمینه فعالیت و رشد باید برای همه ایجاد کنیم. بخشی از این کار بر دوش استانداران است. متن نهایی منشور حقوق شهروندی تا پایان سال نهایی و در اختیار استانداران قرار می‌گیرد و ما باید آن را به مردم بیاموزیم.

یکی از دلایل مهاجرت‌‌ها به تهران ...

مردم باید از حقوق خودشان مطلع باشند. ما در جمهوری اسلامی می‌خواهیم که مردم به حقوقشان برسند. مردم باید از حق مسلم خودشان مطلع باشند و آن را بخواهند و انتقاد کنند. انتقاد به نفع ما است. بگذاریم جامعه باز و آزاد باشد. در بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم مقداری از بحث مهاجرت از استان‌ها و شهرستان‌ها به مرکز تهران مربوط به آزادی‌های مدنی، اجتماعی و سیاسی در برخی استان‌ها و تهران است. آنها می‌گویند در تهران راحت‌تریم و می‌توانیم 20 نفر و یا 50 نفر جمع شویم و در یک خانه بحث کنیم اما در شهرستان و استان‌ها می‌آیند و به ما انگ می‌زنند.

ما استاندار توسعه‌نگر می‌خواهیم

نباید بگذاریم فضای جامعه ما امنیتی باشد. باید فضایی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داشته باشیم. ما استاندار توسعه‌نگر توأم با در نظر گرفتن عدالت جغرافیایی و امتیازات بر مبنای آمایش سرزمینی و با توجه به کرامت، عزت و عظمت مردم می‌خواهیم. یادم نرفته که گفتم کاری کنیم که همه احساس برد- برد کنند. این کار با حل مشکل استان و توسعه آن و اینکه همه در پی قانون، حقوق شهروندی و اجرای برنامه دولت باشیم، صورت بگیرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
يك شهروند
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲
1
به اميد روزي كه سايت هاي مزخرفي چون شيرازه نيز دوباره فيلتر شود و ملت نفس راحتي بكشن از دست چرت نويسيهاشون
ریزبین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲
1
لطفا این افراد افراطی وحشی و خشونت طلب را که همواره در سایت شما به آن اشاره میشود و احتمالا آدمهای خطرناکی هستند معرفی نمایید چه خشونتهایی تا حالا مرتکب شده اند آیا مجازات شده اند هدف آنها از خشونت چیست? چرا این افراد تا این حد شما را نگران کرده
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲
0
سلام وقتی استاندار فارس قبل ازشروع بارندگی ساکش رامی بندد وقسمتی ازاستان را 24 ساعت بدون راه واب وبرق وتلفن رها میکند اگر کسی حرفی بزند افراطی است
نکته سنج
Japan
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲
0
افراط همیشه بد نیست اگر در مقابل آن خیل عظیم فتنه در خیابانهای سراسر کشور و شعارهای آنچنانی، بسیجیان اعتدال میکردند و با شدت برخورد نمیکردند خدا میداند در کشور چه میشد