کد خبر: ۴۹۸۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۱۸ دی ۱۳۹۲

آینده طرح ترافیک شیراز به کجا خواهد رسید؟/ تصاویر

طرح ترافیک شیراز در اولین روزهای اجرا با نارضایتی شهروندان روبرو شد؛ مسئولین مشکلات طرح را در رسانه ها بررسی می کنند.
اجرای طرح ترافیک شیراز از 15 دی ماه در محدوده مشخص شده برای این طرح در سطح شهر آغاز شد.

به گزارش شیرازه به نقل از شیرازیس در ساعات آغازین اجرای طرح تعدادی از رانندگان تاکسی دراعتراض به تبدیل برخی مسیرها به خطوط ویژه اتوبوس و جلوگیری از ورود تاکسی ها به این مسیرها دست به اعتراض زده و با پارک تاکسی های خود در خیابان ایجاد ترافیک و راه بندان کردند.


به دلیل عدم هماهنگی بین دستگاه های مختلف مشکلاتی برای شهروندان ایجاد شد؛ به عنوان نمونه با وجود ممنوعیت ورود تمامی خودروها به جز اتوبوس ها به مسیر چهارراه دروازه سعدی تا چهارراه زند، سیل خودورها به سمت خیابان تختی و مسیرهای منتهی به ساحلی سرازیر شد و متاسفانه ترافیکی سنگین ایجاد شد و به دلیل عدم کنترل صحیح و به موقع موجب گره خوردگی شدید در تمامی مسیرها و ماندن شهروندان به مدت طولانی در ترافیک شد.

 در 16 دی ماه که دومین روز اجرای این طرح بود، سردار سجادیان فرمانده انتظامی فارس طی بازدید از روند اجرای مرحله اول طرح ترافیک شیراز اعلام کرد مرحله دوم طرح تا رفع مشکلات موجود اجرا نمی شود.

وی با اشاره به اینکه پلیس اعلام کرده که اجرای طرح ترافیک شیراز به 14 مورد زیرساخت نیاز دارد که در حال حاضر این 14 مورد به چهار مورد کاهش یافته است.

 پس از صحبت های فرمانده انتظامی فارس، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ما در زمینه اجرای طرح ترافیک مصوبات شورای ترافیک را مرجع می‌دانیم و به زیاده‌خواهی‌ها توجه نکرده و حاضر نیستیم در این زمینه باج بدهیم.

 رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز نیز گفت: از روز گذشته در کلان‌شهر شیراز نتیجه هزاران ساعت مطالعه علمی، هم‌اندیشی، همفکری و تعامل در مورد طرح ترافیک به بار نشست!

محمدرضا هاجری افزود: تعامل مثبت و کارآمد میان مدیران ارشد این استان و مسئولان شهری و شورا برای اجرای موفق طرح ترافیک ضرورت دارد و سلایق شخصی تنها باید با محک قانون سنجیده شود.

وی ادامه داد: چنانچه تمام مسئولان و سازمان‌های مرتبط با طرح ترافیک همدل و همراه نباشند یا بخواهند دیدگاه‌های شخصی خود را ملاک قرار دهند یا زیاده‌خواهی و بلندپروازی کنند مشروعیت خود را از دست می‌دهند.

 این مورد را باید قبول کرد که در نهایت مجری طرح ترافیک در سطح شهر، پلیس راهور است و دستگاه های دیگر همچون شهرداری بایستی زیرساخت ها را مهیا کنند تا امکان اجرای طرح به صورت کامل وجود داشته باشد.

 متأسفانه مسئولین شهر به جای اینکه مشکلات را در جلسات حل کنند و با اجرای یک طرح کامل در سطح شهر به دنبال رفاه عموم شهروندان باشند، طرح را بدون آسیب شناسی قبلی و به صورت ناقص و بدون هماهنگی نهایی به اجرا درآورده و پس از مشاهده مشکلات سعی در مقصر نشان دادن یکدیگر در فضای رسانه ها داشته اند.

 با توجه به مشکلات به وجود آمده که ناشی از عدم هماهنگی مسئولین شهری به خصوص شهرداری، شورای شهر و نیروی انتظامی است، لازم است مسئولین با رعایت انصاف و عدالت اسلامی عملکرد خود و دیگر دستگاه ها را بررسی نموده و با شناسایی ضعف های موجود نسبت به رفع آنها اقدام نمایند.

ممنوعیت ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک از چهارراه دروازه سعدی و هدایت آنها به خیابان تختی

گره ترافیکی در پل امام علی(ع) به سمت چهارراه ادبیات

ماندن خودرو پلیس راهور در ترافیک - پل امام علی(ع)

صف طولانی خودروها در ترافیک سنگین از پل امام علی(ع) تا هفت تنان

نبود پلیس راهور و سعی در ایجاد نظم توسط مردم

عدم کارایی چراغ راهنما و بی نظمی مردم به دلیل ترافیک طولانی و باز نشدن مسیرها

نارضایتی مردم به دلیل بسته شدن مسیرها و ماندن زیاد در ترافیک

 ممانعت پلیس راهور از ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک به جز اتوبوس و تاکسی ها- 92/10/17

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حامد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲
1
صد البته بیسوادی مردم نیز در این رویداد دخیل است.

فرهنگ رانندگی در ایران 0 است
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲
0
مسولین باید با همدیگر هماهنگ باشند البته نه برای بقا خود بلکه برای حل مشکل مردم دوم اینکه ناوگان عمومی بیشتر شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲
0
اگر خدا وكيلي كار كارشناسي انجام دهند البته مرجعي كه ذينفع نباشد و خداي نظر بدهد متوجه ميشويم كه در شرائط فعلي مشكلات مردم وترافيك شهر بيشتر شده است منظور ان مسيرهاي جايگزين را مد نظر ميباشد سوالاتي از همين عزيزان شوراي شهر كه اكثر قريب به اتفاق انها اشخاص فهيم وانقلابي و رزمنده ميباشند اين است كه ايا حاضر هستيد خودتان (بدون رانت )اين طرح را به عنوان شهروند بپذيريد ؟؟
ايا خودتان از وضعيت فعلي رضايت داريد؟
ايا از نبودن بستر هاي لازم جهت اجرا اگاهي داريد ؟
ايا ميتوانيد خيابان انقلاب شيراز را با انقلاب تهران مقايسه كرد؟
ايا نبايد اگر اشتباهي توسط شخص ويا اشخاصي در زماني صورت گرفته تجديد نظر كرد؟
ايا از مشكلات شهروندان ساكن محدوده خبر داريد؟
شمارا به خدا سوگند با وجدان پاكتان به سؤالات فوق جواب دهيد و خداي تصميم بگيريد واجرا كنيد
ومن الله التوفيق