کد خبر: ۵۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۴ دی ۱۳۹۲
امام جمعه خنج:

خدا نگفته به بهانه پاسداری از دینش، بندگان را بکشیم/ برادرکشی هیچ توجیه شرعی ندارد

با توجه به آموزه های قرآن، ما در هیچ آیه ای نمی توانیم انسان های بی گناه را محکوم به مرگ کنیم، ولو اینکه غیرمسلمان باشند؛ جز قصاص که یک امر حق الناس می باشد.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه شهر خنج به مناسبت هفته وحدت در گفتگو با خنج کهن با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: خوشحالیم در موقعیتی قرار داریم که به ولادت رسول اکرم (ص) اهمیت داده می شود. وقتی که تولد آن حضرت برایمان مبارک باشد، باید متوجه باشیم که زندگی سرتاسر پرارزش آن حضرت نیز سرلوحه زندگی ما باشد.




وی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) با عمل به قرآن به ما دین آموخت و عامل وحدت بین اسلام و اهل کتاب گشت. قرآن، بارها تورات و انجیل را تصدیق نموده اما عناد آنها باعث شده که ایمان نیاورند.

شیخ ابونجمی افزود: امروز منظور از وحدت، باید برگشتن به کتاب خدا باشد. باید بدانیم آنچه که برای ما اصل است، در کتاب خدا گم نشده است و رجوع به قرآن، مشکلات را حل می کند.

این عالم اهل سنت در ادامه اظهار داشت: انتظار داریم امت اسلامی در آینده با توجه به کتاب خدا و سنت صحیحه پیامبر اسلام در وادی حق قدم بردارند و یاران حق و اهل بیت پیامبر را بزرگ بشمارند.

امام جمعه شهر خنج با اشاره به جنایات برخی ها در کشورهای اسلامی که منجر به از بین رفتن آحاد مردم می شود، آنها را از آموزه های دینی ندانست و گفت: با توجه به آموزه های قرآن، ما در هیچ آیه ای نمی توانیم انسان های بی گناه را محکوم به مرگ کنیم، ولو اینکه غیرمسلمان باشند؛ جز قصاص که یک امر حق الناس می باشد.

وی ادامه داد: خداوند اجازه نداده است که ما به بهانه پاسداری از دینش، بندگان خدا را بکشیم.

شیخ عبدالصمد ابونجمی ﺗﺄکید نمود: امروز مشاهده می کنیم عده ای متعصب به نام دین، اماکن عمومی، اتوبوس و قطار را منفجر کرده و همچنین اقدام به کشتن دانش آموزان در مدارس می کنند؛ این اقدامات ربطی بر آموزه های دینی نداشته و هیچ توجیه شرعی ندارد و اسلام نیز از آن بیزار است. خداوند ما را از گزند اینها محفوظ بدارد.

امام جمعه شهر خنج در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وحدت میان مسلمین چه مقدار می تواند از دخالت دشمنان جلوگیری کند، گفت:

با توجه به وجود امپریالیسم و قدرت های مستکبر که همیشه درصدد ایجاد تفرقه هستند و ﻣﺘﺄسفانه تاحدودی نیز موفق شده و در کشورهای اسلامی، برادرکشی به راه انداخته اند، امروز اهمیت وحدت جزء واجبات هر مسلمان است. وحدت و یکپارچگی می تواند دسیسه آنها را نقش بر آب کند.
نظرات بینندگان