کد خبر: ۵۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۲

مدیر کل اداره استاندارد فارس: استخدام مدیران کنترل کیفیت در کارخانجات فصلی است

هرچند که اختیارات سازمان اداره کل استاندارد تنها در عزل و نصب ها صورت می گیرد نمی تواند در خصوص استخدام دائمی این افراد دخالت داشته باشد.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، مدیرکل اداره استاندارد استان فارس با بیان این مطلب که بیش از 50 درصد نیروهای مورد نیاز برای کنترل واحدهای تولیدی را  در اختیار داریم در همایش دو روزه مدیران کنترل کیفیت استان گفت: بخش کنترل کیفیت و نظارت بر واحدهای تولیدی اداره استاندارد با  کمبود 40 نفر کارشناس  روبرو است.

مرتضی رهنما افزود: بر اساس قوانین و بخش نامه های موجود مسئولین کنترل کیفیت سالانه حداقل باید 20 ساعت آموزش را بگذرانند که در همین راستا اداره کل استاندارد سمینار مدیران کنترل کیفیت را برگزار کرده تا مدیران کنترل کیفیت آموزش های به روز را با نظارت این اداره دریافت کنند.
وی بیان داشت: برای اولین بار هزینه های آموزشی این سمینار توسط اداره کل استاندارد پرداخت می شود و بیش از 700 نفر از مسئولین کنترل کیفیت واحدهای تولیدی که در فارس فعالیت دارند در این همایش شرکت دارند.

 رهنما ضمن اشاره به اینکه در واحدهای تولیدی استان با کمبود نیروی کنترل کیفیت روبرو نیستیم، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی فعال در استان  مکلف هستند برای تمدید پروانه استاندارد در این جلسات آموزشی  شرکت کنند در غیر این صورت پروانه کاربردی استاندارد آن ها  لغو خواهد شد.

مدیرکل استاندار بیان داشت: گذراندن دوره های آموزشی مسئولان کنترل کیفیت برای واحدهای تولیدی که دارای علامت کاربرد استاندارد هستند اجباری است.
رهنما ضمن اشاره به اینکه این اداره در بخش نظارت و کنترل کیفیت واحدهای تولیدی با کمبود نیرو روبرو هست، عنوان کرد: اداره کل استاندارد کمبود نیروی انسانی خود را با تقویت مسئولین کنترل کیفیت و از طریق شرکت های همکار بخش خصوصی جبران می کند و استفاده از بخش  خصوصی را در دستور کار قرار دادیم.

رهنما تصریح کرد: در حال حاضر برای بیش از 57 نفر از کارشناس استاندارد پروانه صادر کرده ایم و بیش از 700 مسئول کنترل کیفیت و 60 آزمایشگاه همکار داریم. همچنین 8 شرکت بازرسی بومی تعیین صلاحیت شده نیز داریم.

استخدام مدیران کنترل کیفیت در کارخانجات فصلی است  
 در ادامه مدیر آموزش همایش اداره استاندارد گفت: سازمان ا داره استاندارد سالانه یک بار باید همایش مدیران کنترل کیفیت را برگزار کند که در این همایش دو روزه بیش از 600 نفر از مدیران کنترل کیفیت شرکت کرده اند.

قاسم خواجه پور افزود: محورهای همایش تعالی سازمانی و تولیدات ناب است.

وی بیان داشت: یکی از چالش های مدیران کنترل کیفیت، استخدام دائم  در واحدهای تولیدی است چرا که  واحدهای تولیدی کارخانجات به دلیل تولیدات فصلی خود بعد از پایان تولید، قرارداد مدیران کنترل کیفیت تمام می شود و باید استخدام تنها تا پایان یک فصل تولید نباشد.

خواجه پور ضمن اشاره به اینکه  مدیران کنترل کیفیت جایگاه شغلی دائمی ندارند، اظهار داشت: هرچند که اختیارات سازمان اداره کل استاندارد تنها در عزل و نصب ها صورت می گیرد نمی تواند در خصوص استخدام دائمی این افراد دخالت داشته باشد.
نظرات بینندگان