کد خبر: ۵۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲

چشمه ای که باید خشک می شد ولی نشد + عکس

این روزها که برخی شهرستان های استان فارس بالاخص شهرستان خرامه با افت سطح آب های زیر زمینی مواجه هستند، بی مهری هایی مشاهده می شود که تنها ضررکنندگان آن، نسل آینده خواهند بود.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، از اولین روزهای زمستان امسال، همزمان با بارش برف و باران، موج خوشحالی در بین مردم سراسر کشور ایران قابل مشاهده بود به طوری که همه از نزول رحمت الهی ابراز خرسندی می کردند. گوشه ای از این خوشحالی ها در دامن طبیعت هم هویدا بود؛ این نکته را برف های قله «کوه تیر» و «کوه سیاه» به زبان آوردند.

البته حرف های گفته شده هیچ ربطی به این خبر ندارد، موضوع اصلی ما چشمه ای (!) است که بین بانک صادرات و بانک کشاورزی خرامه، مدت دو سال است می جوشد و هیچ کس هم به داد آن نمی رسد؛ چشمه ای که حاصل ترکیدگی لوله آب فضای سبز است.

این لوله آب جهت آبیاری فضای سبز شهرداری، از چاه آب فضای سبز نشأت گرفته و به سمت پارکینگ شهرداری جریان دارد.

در روزهایی که وضعیت آب منطقه خرامه نگران کننده است و مسئولان دائما مردم را به صرفه جویی دعوت می کنند، چنین سهل انگاری ای قابل پذیرش نیست چرا که اگر بخواهیم با یک حساب سر انگشتی، مقدار هدررفت آب را در هرساعت یک لیتر فرض کنیم سالانه چندین هزار لیتر به هدر می رود.

حمید اسداللهی رییس اداره آبفا شهری خرامه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت آبهای زیرزمینی خرامه گفت: ما آمادگی کامل خود را جهت همکاری با شهرداری برای تعمیر این لوله اعلام می داریم.

حال این سوال را از خود می پرسیم، آبی که از چشمه های آب زیرزمینی بیرون می آید و هزینه هایی که برای انتقال آن پرداخت می شود تا کی باید به هدر برود؟

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان