کد خبر: ۵۰۷۲۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
قادری، عضو کمیسیون تلفیق در گفتگو با شیرازه:

دولت با خوشبینی زیاد بودجه را بسته/ با اجرای لایحه هدفمندی قیمت ها بیش از 108 درصد افزایش می یابد/ تورم 9 تا 10 درصد بالاتر می رود/ بعید می دانم این طرح رای بیاورد

این درصد افزایش به شرطی است که میزان مصرف حامل های انرژی کاهش نیابد که قطعا این چنین نخواهد بود و بایستی برای رسیدن به این عدد، حتی قیمت ها را از این هم بیشتر افزایش داد.
شیرازه- سرویس اقتصادی: جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق بودجه در گفتگو با خبرنگار شیرازه از تصویب کلیات لایحه هدفمندسازی یارانه‌ها تبصره 21 الحاقی به لایحه بودجه سال 1393 کل کشور با 58 درصد رای موافق خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این لایحه گفت: دولت برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال 93 مبلغ 63 هزار میلیارد تومان درآمد پیش بینی کرده که مقدار 11300 میلیارد تومان از محل بودجه و 51900 میلیارد تومان از محل افزایش قیمت ها خواهد بود.

قادری ادامه داد: مجموع پرداخت‌های نقدی سال 92، 42 هزار میلیارد تومان است در حالی که درآمدهای دولت از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی، 28 هزار میلیارد تومان است که البته 3000 میلیارد آن را بابت افزایش قیمت برق به وزارت نیرو واگذار شده باید از آن کسر کرد، حال اگر دولت بخواهد در سال آینده این مبلغ را حدود 27 هزار میلیارد تومان افزایش دهد، قیمت ها باید حدود 108 درصد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: این درصد افزایش به شرطی است که میزان مصرف حامل های انرژی کاهش نیابد که قطعا این چنین نخواهد بود و بایستی برای رسیدن به این عدد، حتی قیمت ها را از این هم بیشتر افزایش داد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: اگر این مقدار افزایش قیمت محقق شود، تورم به میزان 9 تا 10 درصد افزایش خواهد یافت که این با سیاست های کلان دولت همخوانی ندارد.

وی در خصوص مبالغ هزینه ای لایحه هدفمندی نیز گفت: دولت 53000 میلیارد برای حوزه سلامت و پرداخت نقدی به مردم درنظر گرفته و تنها 10 هزار میلیارد برای یارانه تولید درنظر گرفته که گرچه نسبت به سال 92 افزایش یافته اما باز هم اندک است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به اختلافات کمیسیون ها و نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق در خصوص رقم ارائه شده دولت برای این لایحه گفت: بعید می دانم این طرح به این شکل در صحن علنی رای بیاورد و معتقدم ارقام آن دچار تغییرات زیادی خواهد شد.

وی درخصوص مبلغ کسری بودجه سال آینده نیز گفت: دولت با خوشبینی زیاد و به طور انبساطی بودجه را نوشته و امکان تحقق آن بسیار مشکل است؛ به طوری که افزایش قابل توجهی نسبت به پیش‌بینی عملکرد سال 92 و سال 91 داشته دارد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
1
عجب دوره اول هدفمندی که خیلی خوب بود !!! البته از نظر شما مصاحبه های شما که موجود است حالا چی شده؟
رزمنده بسیجی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
1
اگر شما مجلسی ها و صداوسیما بگذارید دولت با فکر اندیشه و تدبیر لایحه بودجه را بسته .
ناشناس
Spain
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
1
برادر قادري، اي استاد معظم اقتصاد، اي عضو ارشد اقتصادي مجلس كمي از جذب بودجه يا لااقل فاينانس براي طرحهاي اشتغال زا مثل پتروشيمي هاي 9گانه يا صنايع مولد بگوييد؟ كمي بجنبيد كه انتخابات بعدي مجلس در راه است و اينبار مردم طايفه اي راي نمي دهند....
الف
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
0
اقتصاد ایران در رکود و سکون قرار گرفته رونق همراه با تورم بهتر از رکود تورمی فعلی است نرخ بیکاری واقعی بسیار بالاست این رکود از بین نرود اقتصاد ایران بصورت کامل ورشکسته میشود تثبیت قیمتها با افزایش تولید امکانپذیر است و افزایش تولید زمانی اتفاق می افتد که بازارها در رونق کامل قرار بگیرند پس اینقدر از تورم نترسید