کد خبر: ۵۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
رئیس پلیس فارس:

در 10 ماه گذشته 85000 نفر را ارشاد کرده‌ایم

با توجه به قرار گرفتن استان فارس در مسير ترانزيت موادمخدر، برخورد با اين پديده شوم با جديدت دنبال و از ابتداي سال جاري تا كنون نزديك به 31 تن موادمخدر در اين استان، كشف شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی نیروی انتظامی فارس، در ديدار فرمانده و مسئولان انتظامي استان فارس با آيت الله "سيدعلي اصغر دستغيب" اين عالم جليل القدر ضمن آرزوي توفيق براي كاركنان نيروي انتظامي گفت: دواصل ولايت محوري و قانون گرايي به عنوان چراغ راه هدايت است كه مي بايست هموراه به اين دو اصل مهم توجه شود.

وي بيان كرد: به وجود نيروي انتظامي افتخار مي كنيم و طبق سيره معصومين وظيفه داريم براي موفقيت و سلامت اين عزيزان دعا كنيم.

نماينده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: براساس وظايفي كه بر عهده نيروي انتظامي قرار گرفته، سنگين ترين كارها را پيش رو دارد و آنچه مي تواند براي كاركنان اين نيرو اميدبخش باشد اين است كه كارهاي دشوار نزد خدا محبوب تر است و اجر محسنين ضايع نمي شود.

آيت الله "سيدعلي اصغر دستغيب" با اشاره به جايگاه و نقش مهم امنيت در جامعه، گفت: تامين امنيت كاربزرگي است و زماني كه امنيت باشد رضايتمندي مردم را در پي خواهد داشت، به همين دليل شرع مقدس اسلام دستور برخورد با كساني كه درصدد اخلال در امنيت هستند را داده است.

وي خاطر نشان كرد: كساني كه در راه اصلاح و برقراري امنيت در جامعه تلاش مي كنند مورد عنايت پروردگار عالم قرار دارند واز اجر وثواب زيادي برخوردار هستند.

نماينده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه را يك وظيفه عمومي دانست و تصريح كرد: ضروري است بين دستگاه هاي متولي انجام اين فريضه الهي هماهنگي ايجاد شود تا با همفكري نتايج مثبتي در جامعه حاصل شود.

آيت الله "سيدعلي اصغر دستغيب" بيان ديدگاه فرمانده انتظامي فارس در رابطه با انجام وظايف را نشان از عطوفت پليس فارس نسبت به مردم دانست و گفت: لازم است مسئولان اگر در انجام كاري اختلاف نظري دارند با ارائه ادله هاي خود با هم مشورت كنند و در نهايت قول احسن را پذيرا باشند.

فرمانده انتظامي فارس نيز در اين ديدار گفت: در انتظامي استان فارس بر اساس تدابير مقام معظم رهبري، فرمانده ناجا و وظايف مشخص شده در قانون براي پليس، ‌سعي داريم كار را به نحو مطلوب انجام دهيم و با همكاري و حضور مردم مقدمات آرامش و آسايش جامعه را فراهم كنيم.

سردار "سجاديان" اظهار كرد: با تعامل بسيار خوب پليس و دادگستري در استان فارس، با مخلان نظم، امنيت و آسايش مردم و اشرار با جديدت برخورد شده كه نمونه آن برچيده شدن باند شرور شرق استان بود كه از سال 1375  در منطقه ايجاد ناامني كرده بودند و بدون هيچ خسارتي با اقدامات اطلاعاتي اين باند منهدم و آرامش و امنيت به منطقه برگشت.

وي برخورد قاطع با قاچاقچيان موادمخدر را از ديگر اولويت هاي كاري پليس فارس برشمرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن استان فارس در مسير ترانزيت موادمخدر، برخورد با اين پديده شوم با جديدت دنبال و از ابتداي سال جاري تا كنون نزديك به 31 تن موادمخدر در اين استان، كشف شده است.

فرمانده انتظامي استان فارس يكي از مهمترين ضرورت هاي امروز جامعه را توجه به مسائل اخلاقي دانست و گفت: در اين راستا اساسي ترين كار انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر است و شرط موفقيت در انجام اين فريضه الهي،‌پرهيز از جزيره اي عمل كردن و هماهنگي بيشتر بين دستگاه هاي مسئول در اين زمينه است.

سردار "سجاديان" از ارشاد 85 هزار نفر در خصوص امر به معروف و نهي از منكر توسط پليس فارس طي 10 ماهه سال جاري خبر داد و خاطرنشان كرد: با وجود مسئوليت دستگاه هاي متعدد در زمينه انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر، همه نگاه ها به سمت پليس معطوف شده درصورتي كه در آخرين مرحله كه برخورد است پليس مي بايست ورود پيدا كند.

وي نبود مكان براي نگهداري معتادن را يكي از موارد جرم زا در جامعه دانست و افزود: وجود معتادان پرخطر در سطح شهر علاوه بر خدشه دار كردن چهره زيباي شهر شيراز، سومين حرم اهل بيت (ع)، سبب بروز سرقت هاي خرد نيز مي شود، لذا پيش بيني مكاني براي نگهداري اين افراد ضرور است.

سردار "سجاديان" از آمادگي سربازان ولايت در انتظامي استان فارس براي خدمتگذاري به مردم خبر داد و ياآورشد: دعاي خير علما در گره گشايي كارها و موفقيت در انجام ماموريت هاي پليس موثر است.

اطلاعيه پليس فارس
معاونت وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي فارس در خصوص مشمولان غايب اطلاعيه اي صادر كرد:
بر اساس اين گزارش كليه مشمولان غايب متولد 1355 لغايت 1374كه تاكنون براي تعيين وضعيت مشموليت خودمراجعه نكرده اند مي بايست در اسرع وقت خود را جهت تعيين تكليف به دفاتر پليس +10 معرفي نمايند.
 بديهي است عدم معرفي موجب محروميت ازامتيازات قانوني و اجتماعي و صدور دستور دستگيري فردغايب و معرفي به مراجع قضايي خواهد بود.

كشف 200 رأس احشام قاچاق در "داراب"
فرمانده انتظامي شهرستان "داراب" استان فارس از توقيف يك دستگاه تريلر حامل 200 رأس احشام قاچاق در آن شهرستان، خبر داد.

سرهنگ "حسين ديندارلو" در تشريح اين خبر گفت: ماموران پاسگاه انتظامي "دولت آباد" شهرستان داراب، هنگام اجراي ايست و بازرسي و كنترل خودروهاي عبوري در دوراهي "زرين دشت" به يك دستگاه تريلر ولوو مظنون شدند.

وي ادامه داد: پس از توقيف خودرو، در بازرسي از آن تعداد 200 رأس احشام قاچاق را كه با آن خودرو حمل مي شد، كشف كردند.

سرهنگ "ديندارلو" افزود: در اين رابطه راننده خودرو به نام "غ- م" دستگير و تحقيقات بيشتر در اين خصوص ادامه دارد.

سارق اینترنی دوست شاکی از آب در آمد
رئیس پلیس "فتا" فارس از شناسایی و دستگیری سارق اینترنتی خبر داد که با برداشت مبلغ 14 ميليون ريال از حساب دوستش وی را دچار مشکل كرده بود.

سرهنگ "سيد موسي حسيني" در تشرح اين خبر گفت: شاکی پرونده طي شکایتی مطرح می کند که مبلغ مذکور از طریق خرید شارژ از حسابش برداشت شده و وی در مورد چگونگی دسترسی سارق به حسابش هیچ اطلاعی ندارد.

وي ادامه داد: کارشناسان این پلیس با بررسی پرونده، استعلامات لازم را اخذ و پیگیری برداشتها و شماره حساب های مورد استفاده جهت انجام تراکنش ها را در اسرع وقت به انجام رسانده و در این میان چندين شماره تلفن استخراج و شاکی تعدادی از آنها را شناسایی می كند.

سرهنگ "حسيني" با بيان اينكه صاحب یکی از این خطوط به عنوان متهم پرونده بازجویی و به بزه انتسابی خود اعتراف كرد افزود: متهم اظهار می کند روزی که شاکی کارتش را به وی جهت مراجعه به دستگاه خودپرداز می دهد تا برایش مقداری پول برداشت نماید او رمز دوم کارت را فعال و از اين طريق از حسابش برداشت كرده است.

جاعل کلاهبردار توسط پلیس "فتا" فارس شناسایی و دستگیر شد
رئیس پلیس "فتا" فارس از کشف پرونده اي خبر داد که متهم آن از روشی پیچیده و مخفی اقدام به سرقت اینترنتی از حساب شاکیان مي كرد.

سرهنگ "سيد موسي حسيني" گفت: متهم این پرونده با استفاده از جعل کپی شناسنامه فردی در اینترنت و مراجعه به چندین بانک موفق به افتتاح حساب شده و حساب بانکی را با نام جعلی جهت برداشت و سرقت اینترنتی خود مورد استفاده قرار داده است.

وي ادامه داد: اين فرد با انتقال وجه از حساب شاکیان در اقدامی مبتکرانه با پوششی که قابل شناسایی نباشد به یک طلا فروشی مراجعه و با استفاده از کارت جعلی خود اقدام به خرید چندين سکه بهار آزادی می كند.

سرهنگ "حسيني" تصريح كرد: تصاویر ضبط شده در طلافروشي توسط کارشناسان پلیس "فتا" اخذ و مورد بررسی قرار گرفته اما پوشش متهم شناسایی وی را دشوار و نتیجه ای در پي نداشت.
رييس پليس "فتا" فارس گفت: متهم با خیال اینکه همه راه های شناسایی وی مسدود است به کار خود ادامه داده و دست به چندين سرقت اینترنتی دیگر با موضوع مشابه می زند، غافل از اینکه پلیس در یک قدمی وی قرار دارد.

وي با بيان اينكه در نهایت کارشناسان این پلیس در اقدامی فنی و پلیسی وی را شناسایی و دستگیر كردند افزود: متهم جوان پرونده با چشمانی حیرت زده از اقدام انجام شده اظهار تعجب كرده و به توانایی بالای پلیس در شناسایی خودش اقرار كرد.

دستگیری 567 نفر خرده فروش مواد مخدر در" مرودشت"
فرمانده انتظامی شهرستان "مرودشت" استان فارس از دستگیری 567 نفر خرده فروش موادمخدر طی ده ماهه سال جاری در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "علی شیبانیان"با اعلام این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با اجرای طرح های پاکسازی مناطق آلوده، ایست و بازرسی مقطعی و گشت زنی مداوم موفق شدند طی ده ماهه سال جاری تعداد 567 نفر از خرده فروشان موادمخدر را به همراه تعداد 18 نفر عمده فروش دستگیر كنند.

سرهنگ "شیبانیان" با بيان اينكه تعداد 300 نفر از دستگیر شدگان پس از رسیدگی پرونده در مراجع قضایی به زندان و مابقی به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند افزود: در این بازده زمانی مقدار 397 کیلو و 869 گرم موادمخدر کشف و تعداد 88 دستگاه خودرو به همراه 37 دستگاه موتور سیکلت متعلق به قاچاقچیان نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت تصریح کرد: علاوه بر این تعداد  256 نفر از معتادین نیز دستگیر و جهت ترک اعتیاد به مراکز درمانی معرفی شدند.

سرهنگ "شیبانیان " افزود: برخورد قاطع با قاچاقچیان موادمخدر و جمع آوری معتادین در سطح شهرستان از اولویت های کاری انتظامي شهرستان مرودشت است.

وي موفقیت در این گونه طرح ها را مستلزم همکاری و تعامل بیش از پیش مردم با پليس دانست و از شهروندان در خواست كرد: هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص حمل، نگهداری و خرید و فروش موادمخدر را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

کشف 373 دستگاه گوشي تلفن همراه قاچاق در "داراب"
ماموران پليس شهرستان "داراب" استان فارس با توقيف يک محموله قاچاق در اين شهرستان، 373 دستگاه گوشي تلفن همراه كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان "داراب" در تشريح اين خبر گفت: ماموران ايستگاه بازرسي قلاتويه در اين شهرستان هنگام كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه خودرو سانتافه مظنون شدند.

سرهنگ "حسين ديندارلو" افزود: بلافاصله خودرو توسط ماموران متوقف و در بازرسي از آن تعداد 373 دستگاه گوشي تلفن همراه قاچاق كه به صورت ماهرانه اي در خودرو جاسازي شده بود كشف شد.

وي با اشاره به دستگيري 3 نفر در اين رابطه خاطر نشان كرد: پرونده مقدماتي تشكيل و تحقيقات پليس همچنان ادامه دارد.

محموله 3 هزار لیتری كود شيميايي مایع قاچاق در "کازرون" متوقف شد
فرمانده انتظامي شهرستان "کازرون" استان فارس از کشف 3 هزار لیتر کود شيميايي مایع قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محسن سروقد" در تشريح اين خبر گفت: مأموران  کلانتری 11 محمدیه این فرماندهی در حال گشت زني در شهر کازرون به يك دستگاه كاميون ایسوزو مشكوك شده و آن را متوقف کردند.

وي افزود: مأموران در بازرسي از خودرو متوقف شده 150 بشکه کود مایع شيميايي 20 کيلويي قاچاق كشف كردند.

سرهنگ "سروقد" تصریح کرد : راننده خودرو به نام "ز - ح " به همراه پرونده متشکله به مرجع قضایی معرفی  و بار کاميون به علت نداشتن مجوز حمل ، تحويل گمرک شیراز شد.

فرمانده انتظامي کازرون در پايان از شهروندان خواست هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص محل توزيع غير مجاز اين گونه محصولات را به مركز فوريت هاي پليسي 110 گزارش كنند.

هشدار پليس فارس: شهروندان مراقب مامورنماها باشند
فرمانده انتظامي فارس با ارائه هشدارهاي مهم هنگام مواجهه با افرادی که خود را به عنوان مامور پلیس شهر يا ساير ادارات معرفی می‌کنند، گفت: برای ورود به منازل و اماکن حتما" مجوز قضايي ضروری است .
سردار "سيروس سجاديان " با اشاره به وقوع برخی جرایم که در پوشش مامور پلیس یا سایر دستگاه‌ های نظامی رخ می‌دهد، گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که همراه داشتن بی‌سیم که ممکن است به شکل روشن یا خاموش باشد، به منزله مامور بودن نیست.

وی با بيان اینکه داشتن اسلحه و نشان دادن آن نیز نمی‌تواند صحت ادعای افراد مبنی بر مامور بودن را اثبات کند، تصریح کرد: ماموران حتما باید کارت شناسایی خود و حکمی که نشانگر ماموریت شان باشد را به همراه داشته و به شهروندان ارائه کنند .

رییس پلیس فارس گفت: علاوه بر اینکه عکس روی کارت ماموران با عکس چهره باید تطبیق داشته باشد، کارت‌های شناسایی دارای مهر معتبر و رسمی سازمان و يا نیروی انتظامی بوده كه به شکل طلاکوب روی کارت درج می‌شود.

سردار "سجاديان" از شهروندان خواست تا به تاریخ اعتبار روی کارت‌ها نیز توجه داشته و به درخواست افرادی که دارای کارت‌های فاقد اعتبار هستند، ترتیب اثر ندهند.

وی با تاکید بر اینکه برای ورود به منازل، علاوه بر کارت شناسایی، مجوز صادره از سوی قاضی نيز الزامی است، افزود: همچنین برای ورود به اماکن عمومی و محل کار نیز علاوه بر کارت شناسایی، حکم اداره نظارت بر اماكن عمومي نيروي انتظامي ضروری است.

رییس پلیس فارس از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک و همچنین امتناع ماموران از نشان دادن کارت و حکم ماموریت، حتما مراتب را با پليس 110 در ميان بگذارند.

كشف بیش از 31 تن  برنج خارجي  قاچاق در "کازرون"
ماموران انتظامي شهرستان "کازرون" استان فارس در بازرسي از يك دستگاه خاور 31 هزار و 600 كيلوگرم برنج خارجي قاچاق كشف كردند .

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون در تشريح بيشتر اين خبر گفت: ماموران  یگان امداد  اين فرماندهي در شهر کازرون به يك دستگاه خاور مظنون شدند.

 سرهنگ " محسن سروقد" افزود: پس از توقيف خودرو و بازرسي از آن مقدار 31 هزار و 600 كيلو گرم برنج خارجي كشف و راننده "ح – الف " به همراه خودرو و کالاي کشف شده به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان منتقل شدند.

وي درپايان خاطرنشان كرد: دراين رابطه فرد متخلف همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضایی معرفي و  اقلام كشف شده به اداره گمرك  شیراز تحويل شد.

كشف 148 كيلوگرم مواد مخدر در فارس
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر فارس از كشف 148 كيلوگرم موادمخدر طي سه عمليات در استان فارس خبر داد.

سرهنگ "محمد اسماعيل مصري" در تشريح اين خبر گفت: ماموران پاسگاه هرمود باغ شهرستان "لارستان" هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور "بستك" به "لارستان" به يك دستگاه خودرو پرايد مشكوك و ضمن توقيف خودرو و در بازرسي از آن 42 كيلو و 500 گرم حشيش كشف كردند.

وي به يك عمليات ديگر پليس در اين رابطه اشاره كرد و گفت: ماموران انتظامي پاسگاه چهار بركه و پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان در جاده بندر عباس به سمت لارستان هنگام كنترل خودروهاي عبوري و در بازرسي از دو دستگاه خودرو سيفان و آزرا مقدار 63 كيلو و 500 گرم ترياك كشف كردند.

سرهنگ "مصري" با بيان اينكه در اين رابطه 4 قاچاقچي مواد مخدر دستگير شدند افزود: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان نيز در يك عمليات با شناسايي يك باند توزيع كننده مواد مخدر در شيراز 42 كيلوگرم حشيش كشف و در اين رابطه نيز 6 قاچاقچي مواد مخدر دستگير و 3 دستگاه خودرو توقيف شد.

وي گفت: همه سازمان ها و نهادهاي فرهنگي و امنيتي جامعه بايستي در راستاي ريشه كن كردن اعتياد به پليس كمك كنند و شهروندان نيز هرگونه اخباري در اين خصوص دارند را سربعا به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

نظرات بینندگان