کد خبر: ۵۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
در پیام روحانی ذکر شد

سینماگر باید جایزه اول را از وطنش بگیرد نه از بیگانه

دکتر حسن روحانی در پیامی به جشنواره فیلم فجر گفت: به سینماگران کشور می گویم قول بده جایزه اولت را از سرزمینت بگیری و من به او می‌گویم منصف باش و حقیقت را بگو اما مردم را کشورت را فراموش نکن.

در ابتدای مراسم افتتاحییه جشنواره فیلم فجر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قرائت پیام دکترحسن روحانی ریاست محترم جمهوری پرداخت.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس؛ در بخشی از پیام رئیس جمهور آمده است:

 دلالان فرهنگی بر سر چهارراه تردید ما ایستاده اند و چه ارزان هنر ما رو می خرند و گران می فروشند. سینمای ما می‌تواند موانع فناورانه را از سر راه مخاطب برطرف کند و جشنواره فجر می تواند اولین تجلیگاه موفقیت های فنی سینمای ما باشد.

سینماگران ما در برج عاج نیستند بلکه در میان مردم قرار دارند. خواست من این است از آن چه گذشته فاصله بگیریم چرا که دوران جدیدی آغاز شده و با کرامت باید از دوران جدید حرف بزنیم. سینمای کشور را غباری گرفتاه بود که باید این غبار را ازآن بزداییم.

به  سینماگران کشور می گویم قول بده جایزه اولت را از سرزمینت بگیری و من به او می‌گویم منصف باش و حقیقت را بگو اما مردم را کشورت را فراموش نکن.

نهاد ریاست‌جمهوری با کمک وزارت ارشاد آماده است همه‌ی توان خود را برای حمایت از سینماگرانی به کار بگیرد که در راه آَشتی مردم با سینمای ملی یا عرضه‌ی آثار فرا مرزی و بین فرهنگی تلاش می‌کنند. و از این همین دوره حایزه ای ملی به نام جایزه ریاست جمهور یبه آثار داستانی و مستند اهدا خواهد شد.

نظرات بینندگان