کد خبر: ۵۱۱۱۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
اعلام اموال و دارایی‌های شخصی

آیا «احمــدی» کار مثبت «احمــدزاده» را ادامـــه می دهد؟!

احمدزاده در آن سال‌ها اگرچه قانون از او نخواسته بود تا لیست اموال و دارایی‌‌های خود را علنا اعلام کند اما برای جلوگیری از هر گونه شائبه‌ای نه تنها چنین کرد که حتی مدیران و معاونان خود را هم به این امر وامی‌داشت.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ تغییر پرشتاب مدیران استان طی سال‌های اخیر اگرچه در نگاهی کلان مسیر توسعه فارس را تحت تاثیر قرار داده است اما این تغییرات حاوی درس‌ها و نکات عبرت‌آموزی است که هر مدیری می‌تواند از مدیر قبلی خود بیاموزد و طبعا مدیر بعدی نیز، با او چنین خواهد کرد.

بر این اساس به نظر می‌رسد جدای از نکات مثبت و منفی و حاشیه‌ و متن‌ دوران روح الله احمدزاده کرمانی که از پائیز 88 تا بهار 90 استاندار فارس بود، سید محمد احمدی استاندار کنونی می‌تواند یک ویژگی خوب او را در حوزه مدیریتی خود پیاده سازد. احمدزاده در آن سال‌ها اگرچه قانون از او نخواسته بود تا لیست اموال و دارایی‌‌های خود را علنا اعلام کند، اما برای جلوگیری از هر گونه شائبه‌ای نه تنها چنین کرد که حتی مدیران و معاونان خود را هم به این امر وامی‌داشت.

گرچه در شیوه گزارش‌دهی احمدزاده استاندار اسبق حرف و حدیث‌هایی وارد است که مثلا چرا فلان است و بهمان است و چرا جواهرات همسران مدیران که بخشی از دارایی‌های آنان است ذکر نشده و ... اما اصل این کار با تاکید بر ساده‌زیستی و پاک‌دستی مسئولان که استاندار فعلی فارس نیز بر آن تاکید داشته است درون چنین اقدامی قابل رویت است.

حالا که دولت تدبیر و امید بر سر کار آمده، به نظر می‌رسد این رویه دوباره باید پیگیری شود. هر چند در دولت دکتر روحانی که پول برخی از وزرا از پارو بالا می‌رود، تا کنون خبری مبنی بر این‌که وزیر یا مدیر یا معاونی دست به چنین اقدامی زده است، در رسانه‌‌ها منتشر نشده است. با توجه به تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ساده‌زیستی مسئولان به گونه‌ای که حتی اشرافیت حلال را هم برای آن‌ها ناپسند دانسته‌اند، نیکوست که استاندار محترم فارس که تاکید زیادی نیز بر پاک‌دستی دارند، پیش‌قدم شده و ضمن اعلام اموال و دارایی‌های خود، این توصیه و یا تکلیف را به مدیران و معاونان خود نیز ابلاغ کنند.

بی‌شک این پیشنهاد شیـــرازه به معنای تردید و سوء ظن به خادمان ملت نیست بلکه همانگونه که خود استاندار فارس در جلسه با اصحاب بسیج رسانه گفته است: «تلاشم در طول دوران مديريتم اين بوده است كه پاك عمل كنم و به بيت‌المال دست اندازي نكنم و جزء افرادی هستم که حاضرم تعهد محضری بدهم که اگر ذره‌ای خطای مادی و معنوی کرده‌ام، تمام اموال من در را خدا مصادره شود»؛ هدف برجسته‌سازی بیش از پیش پاک‌دستی میان مسئولان استان است. انشاء‌الله

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اعتدال
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
0
دکتر احمدی
چرا این مدیرانی که انتخاب می کنند اسمشان غالبا در پروژه قم آباد هست؟!
همین رو بگن بسه!
رجبعلی
-
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
1
شاهنامه آخرش خوشه. وقتی هزاران دلیل میاوردیم که احمدی نژاد به درد میخورد بعضی ها اسلام و دین و کشور را در خطر میدیدند. حالا هم صبر کنید این دولت هم بهار خوبی دارد هم انشاالله زمستان خوبی.
تدبير و اميد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
2
چرا بايست مديراني انتخاب شوند كه سرمايه دارند و يادشان رفته از كجا به اين پست رسيده اند؟ مگر در همين معاونت عمراني كم مهندسو مدير شايسته ولي فراموش شده است كه يك بازنشسته را بر كرسي آن نشانده ايد؟ آيا دليل اين ركود اداري جز توجه به مرغ همسايه است؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
0
بعضی ازمدیران فعلی دارای کارخانه سنگ شکن هستند
ناشناس
هستن که هستن شد دلیل؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
0
سلام
ان شاء الله درسته
نه انشاءالله که یعنی نعوذبالله ما خداوند را ایجاد کردیم
ناشناس
-
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
0
اقاي استاندار درست است كه تجربه سياسي شما زياداست اما بدان كه فهم انقلابي مردم هم همسن عمر انقلاب است .درانتصابات شما رگه هاي سياسي بسيار هويدا واشكار است
رجبعلی
-
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
1
پیام قبلی من این بود:شاهنامه آخرش خوشه. وقتی هزاران دلیل میاوردیم که احمدی نژاد به درد نمیخورد بعضی ها اسلام و دین و کشور را در خطر میدیدند. حالا هم صبر کنید این دولت هم بهار خوبی دارد هم انشاالله زمستان خوبی.