کد خبر: ۴۷۵۰۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
استاندار فارس در ديدار اعضاي بسيج رسانه فارس:

برای ما انقلابی بودن و خدمت کردن مهم است نه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی

استاندار فارس با بیان اینکه ما نمی خواهیم اسیر افراط و تفریط شویم، گفت: به جای تفکر جناحی، دلم می‌خواهد و افتخار می‌کنم تفکر بسیجی که تفکری سازنده است، داشته باشم.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، دكترسيد محمد احمدي در سومین روز از هفته بسیج در جمع اعضاي بسیجی رسانه‌های استان فارس در حالی که نماد بسیجی را بر دوش خود داشت، گفت: عظمت و نقش بسیج را نمی‌توان در چند کلمه بیان کرد؛ ما هرچه داریم از بسیج داریم. اگر بسيج نبود، عزت و افتخار نبود. ما هر چقدر هم کار کنیم به اندازاه کار یک روز يک بسيجي در جبهـــه نیست.

وي پیروزی‌های دوران دفاع مقدس را مدیون اخلاص بسيجيان و دستیابی به پیشرفت را در گرو داشتن اخلاص در کارها دانست.

علت عدم موفقیت، بداخلاقي‌ها و عدم تحمل یکدیگر است

احمدی ضمن تاکید بر اینکه باید به فضای اخلاقی‌ای برگردیم که در دوران دفاع مقدس بین رزمنده‌ها وجود داشت؛ علت وجود مشکلات در جامعه و عدم موفقیت را بداخلاقي‌ها و عدم تحمل یکدیگر بیان کرد.

استاندار فارس ضمن اشاره به وظيفه اصحاب رسانه بر لزوم بازگرداندن اخلاق به عرصه سياست و مدیریت در کشور، تصريح كرد: اگر من به عنوان خدمتگزار کوچک مردم بزرگ فارس، جايي بداخلاقي كردم، تذكر دهيد.

احمدی با بیان اینکه سرعت تحولات در دنیا زیاد است به گونه‌ای که پیش‌بینی آن برای تیزبین‌ترین تحلیلگران هم دشوار است، افزود: در این دنیای پرآشوب در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن به تخصص و اخلاص در کار نیاز داریم.

در این نشست آقایان زرین چنگ، ساسانیان، عسلی، فتحی، قهرمانی و خانم خسروپور به ترتیب از روزنامه خبرجنوب، پایگاه خبری - تحلیلی شیرازه، روزنامه عصر مردم، خبرگزاری مهر، خبرگزاری فارس و خبرگزاری نسیم به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

مقام ارشد دولت در استان فارس در پاسخ به انتقاد ساسانیان، دبیر سرویس سیاسی شیرازه، در خصوص برخي انتصابات در استانداري با اذعان به اینکه در تصمیم‌گیری‌ها سعی بر این است که خطا نشود اما قطعاً بی‌خطا هم نخواهیم بود، اظهار كرد: شايد در انتصابات خطا شود، اما قصد ما خطا نبوده است. اگر در استانداری فارس به کسی مسئولیت داده شود که در فتنه 88 نقش داشته است؛ من زودتر از استانداری خارج می شوم.

وی تصریح کرد: دلمان می‌خواهد در جریان انتصابات، حق هیچ‌کس ضایع نشود. حاضر نیستم تحت هیچ شرایطی آبروی کسی را ببرم. در مورد خودم هر کس، هرچه می‌خواهد بگوید اگر در من بود که اصلاح می‌کنم اما برخی سایت‌ها چیزهایی راجع به من گفته‌اند که صحیح نیست.

به دنبال انحصارطلبی و ایجاد حلقه خاص دور خود نیستم

احمدی با تاکید بر اینکه به دنبال اسم و اشغال پست نیامده‌ام، خاطرنشان کرد: به دنبال استفاده از نخبگان و خرد جمعی هستیم؛ در این شرایط سخت باید از کسانی استفاده کرد که تدبیر داشته باشند و حداقل امید مردم را ناامید نکنند. کارهای زمین مانده بسیاری است که نمی‌توان از آن‌ها غفلت کرد. دلمان می‌خواهد کار کنیم و به دنبال انحصارطلبی و ایجاد حلقه خاص دور خود نیستم.

استاندار فارس گفت: تلاشم در طول دوران مديريتم اين بوده است كه پاك عمل كنم و به بيت‌المال دست اندازي نكنم و جزء افرادی هستم که حاضرم تعهد محضری بدهم که اگر ذره‌ای خطای مادی و معنوی کرده‌ام، تمام اموال من در را خدا مصادره شود.

برای ما انقلابی بودن و خدمت کردن مهم است نه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی

احمدی ضمن تاکید بر اینکه برای ما انقلابی بودن و خدمت کردن مهم است نه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی تصریح کرد: همه آمده‌ايم تا از دستاوردهاي انقلاب دفاع كنيم، همه تفكرها قابل احترام هستند و مهمترين هدف خدمت است؛ آيا در شرايط فعلي كشور بايد راحت طلبي را انتخاب كرد؟

به مدیرانی که پاسخگوی مطالبات رسانه‌ها نباشند، تذکر می‌دهم

استاندار فارس همچنین در پاسخ به گلایه قهرمانی، مدیرعامل خبرگزاری فارس مبنی بر پاسخگو نبودن برخی مدیران به مطالبات و سوالات رسانه‌ها، تصریح کرد: بسیار کار بدی است که مدیری برای پوشاندن نقصان‌ها و کم‌کاری‌هایش، جوابگوی رسانه‌ها نباشد. چنین مدیری را به من معرفی کنید تا ضمن تذکر به وی، او را وادار کنم برای مردم روشنگری کند.

وی ضمن اشاره به ظرفيت بزرگ و غیرقابل انکار رسانه‌اي استان فارس، عزم و اراده اهالی رسانه این استان را مایه دلگرمی دانست و خطاب به اهالی رسانه گفت: شما سازنده و شکل‌دهنده تفکر عمومی هستید؛ هرآنچه واقعیت دارد را بگویید و نترسید. امانت‌داري كنید؛ نه مدح بگويید و نه تخريب کنید بلكه انعكاس دهنده واقعیت‌ها باشید.

وي با تاكيد بر اينكه رسانه‌ها نباید چیزهایی را مطرح کنند که دل مردم را خالی می‌کند، اظهار كرد: رسانه، زبان گوياي كساني باشد كه قدرت بيان و گفتن ندارند؛ اگر رسانه‌ها نبودند، حرف خیلی‌ها در دلشان می‌ماند.

استاندار فارس با اذعان به اینکه گاهی مسئولین مشکلات مردم را درک نمی کنند، تاکید کرد: رسانه‌ها مشكلات را آنقدر بگويند كه مسئولين مشكلات را درك كنند اما اگر گفتید و ما گوش شنوایی نداشتیم، رسانه حق دارد كه مشكلات را فرياد بزند.

وی ضمن تاکید بر اینکه با هیچکدام از نهادها،سازمان ها و تشکل ها مشکلی نداریم، گفت: ما باید روحانیت محور باشیم و به همان جایی رجوع کنیم که انقلاب از آنجا آغاز شد؛ بنابراین با نماینده ولی فقیه در استان فارس در کمال هماهنگی و همفکری هستیم.

رسانه‌ها، آینه مسئولین باشند

احمدی با بیان اینکه رسانه‌ها باید آینه مسئولین باشند، گفت: آینه خطا و بزرگنمایی ندارد و خلاف واقع نمی‌گوید. اگر رسانه‌ای با تخریب، مسئولین و دولت را تضعیف کند؛ حق ملت را تضعیف کرده چرا که دولت ضعیف نمی‌تواند حق مردم را بگیرد.

احمدي در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وسعت، جمعيت و ذخایر استان فارس، توانمندي اين استان را از يك كشور بيشتر دانست و گفت: اگر با همدلی کارها را دنبال کنیم، مشکلی نخواهیم داشت.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: جامعه ما شایسته آن نیست که مردمش بیکار باشند، اگر چند کارخانه دائر کنیم دیگر شاهد وضعیت اسفبار اخلاقی و اجتماعی نخواهیم بود.

احمدی با اذعان به اینکه علی‌رغم صرف هزینه‌های بسیار برای ریشه‌کن کردن معضل اعتیاد، عرضه مواد و تعداد معتادین کم نشد، تصریح کرد: باید با سرمایه‌گذاری سالم و شفاف توسط سرمایه‌گذارانی پاک‌دست مشکلات جامعه را حل کرد.

رشد جامعه در گرو ورود بخش خصوصی است

استاندار فارس با اعتقاد بر اینکه رشد و تعالی جامعه با ورود بخش خصوصی میسر خواهد بود از رسانه‌ها خواست تا فضا را برای ورود بخش خصوصی و رشد سرمایه گذاری آماده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیام‌های تبریک به خاطر برعهده گرفتن سمت استانداری فارس، اظهار داشت: دیگر تبریک و مدح بس است برای ما فقط دعای خیر کنید. همه ما مدیون انقلاب و شهدا هستیم و باید برای حفظ دستاوردهای آن تلاش کنیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نازنین
-
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۲
3
البته منظورش از بسیجی، بسیجیان زمتن جنگ بوده که با دنیا میجنگیدند نه شما که با خودمون میجنگید
مرتضی
نازنین جان شما سعی کن مثل بسیجی های زمان جنگ بشی. بعد بیا ببینم کدوم بسیجی ای جرات می کنه با تو بجنگه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۲
0
آن یکی پرسید اشتر را که : هی از کجا می آیی ای فرخنده پی ؟ گفت : از حمام گرم کوی تو گفت : خود پیداست در زانوی تو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۲
2
لوله و مگسک تفنگ بسیجیان زمان جنگ رو به دشمن بود ولی لوله سبز بسیجیان فعلی زن و بچه مردم را درخیابان ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۲
0
من از يكي از كاركنان استانداري شنيدم كه استانداري در يكي از جلسات استانداري كارشناس استانداري را تنها به جرم اينكه از استاندار خواسته بود در جلسه به رئيس جمهور سابق توهين نكند از استانداري اخراج و محل كار ايشان را به يكي از شهرستان هاي جنوبي استان منتقل كرده است و بعد استاندار عزيز مي گويد من انتقاد پذير و مخالف ظلم هستم
بسیجی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۲
0
نازنین چان اگر عینک بدبینی را از چشم برداری وخود نیزدرتشکیلات بسیج عضو شوی هیچگاه این احساس نخواهی داشت که بسیج باخودمان می جنگد .
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۲
0
به نظرمن برخی از افراد داخل خیابان ها بیشتر از دشمن بیرونی به نظام و انقلاب آسبی می رسانند. بسیج با افرادی مقابله می کند که قصد آسیب به اصل نظام و النقلاب دارند ، خواه بیرون از کشور و خواه داخل کشور
غلامحسین قنبرزادگان از داراب
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۲
0
افای استاندار شماهیچ وقت یک بسیجی نمی شوید بسیجی های زمان جنگ جان خود را جلو گلوله وتوپ دشمن گذاشتند ودر عمل نشان دادند نه اینک حرف زدند من بچه داراب هستم از مسئولین استاندار غیر از وعده سرخرمن چیزی دیگر نشنیدم اقای احمد زاده به داراب امد 18600000000طرح مصو کرد اقای صادق ابدین همین جور دیگر ما به حرف شما مسئولین اعتماد نداریم باید در عمل نشان دهید تا یک بسیجی واقعی شوید بسجی در عمل است نه به حرف