کد خبر: ۵۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲

اكران 20 فيلم جشنواره فجر در شيراز

امسال و براي سيزدهمين سال پياپي نمايش تعدادي از فيلم‌هاي جشنواره فيلم فجر، از روز 16 بهمن‌ماه همزمان با تهران در شيراز نيز آغاز خواهد شد.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس در جمع خبرنگاران گفت: در اين دوره از جشنواره بيست فيلم در يكي از سينماهاي شيراز به‌نمايش در خواهد آمد.

احمد همتي‌بوشهري با بيان اينكه سينما سعدي در شيراز براي نمايش فيلم‌هاي جشنواره فيلم فجر، انتخاب شده است، گفت: فيلم‌هاي " اشباح"، "چ"، "50 قدم آخر"، "معراجی‌ها" و "رد کارپت"، از داریوش مهرجویی، ابراهیم حاتمی‌کیا، کیومرث پوراحمد، مسعود ده‌نمکی و رضا عطاران، در شيراز نمايش داده مي‌شود.

وي با اشاره به همراهي و مساعدت استاندار فارس براي اكران همزمان تعدادي از فيلم‌هاي جشنواره فيلم فجر در شيراز، گفت: امسال  "خط ویژه" مصطفی کیایی، "بیگانه" بهرام توکلی، "زندگی جای دیگری است" منوچهر هادی، "خانه پدری" کیانوش عیاری، "مردن به وقت شهریور" هاتف علیمردانی، "جینگو" تورج اصلانی، "کلاشینکوف" سعید سهیلی، " نیز در شيراز اكران مي‌شود.

وي رونق فعاليت‌هاي سينمايي، آشتي مردم با سينما و تلاش براي توليد فيلم‌هاي بهتر را از جمله اهداف جشنواره فيلم فجر بيان و اضافه كرد: "عاشق ها ایستاده می میرند" به کارگردانی شهرام مسلحی، "ارسال یک آگهی تسلیت" ابراهیم ابراهیمیان، "خانوم" تینا پاکروان، "پایان خدمت" حمید زرگرنژاد، "خانه‌ایی کنار ابرها" ساخته سیدجلال دهقانی اشکذری، "حق السکوت" محمدهادی نائیجی،  "پنج ستاره" مهشید افشارزاده و"شهابی از جنس نور" ساخته محمدرضا اسلاملو، هم روي پرده سينما سعدي در شيراز خواهد رفت.

همتي برگزاری جشنواره‌ها را بسترهایی برای حضور هنرمندان درعرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانست و ادامه داد: کیفیت آثار و آمادگی اهالی فرهنگ و هنر برای بهره‌گیری از این فرصت و دریافت ضعف و قوت‌ها به ارج و اهمیت جشنواره خواهد افزود.

وي از برگزاري نشست‌هایی باحضور" احسان عبدی، کارگردان تهنای تنهای تنها، کیومرث پوراحمد، پنجاه قدم آخر و رخشان بنی‌اعتماد" باکارگردانی فیلم قصه‌ها، خواهیم بود.

این مقام فرهنگی استان افزود: در این میان جشنواره فیلم فجرهم برای هنرمندان و هم برای مردم اقشار مختلف مردم علی‌الخصوص جوانان و نوجوانان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در این زمینه، محتوا و کیفیت آثار سینمایی تولید شده است، هرچقدر آثار فاخر و مبتنی بر نیاز زندگی مردم تولید شود به همان اندازه در جلب توجه مردم به آثار سینمایی موفقیت حاصل خواهد شد.

همتی‌بوشهري، بااعلام اینکه ممکن است نسخه بعضی از فیلم‌ها تا زمان تنظیم جدول برنامه دریافت نشود و برهمين اساس تغییراتی در برنامه ايجاد شود، گفت: گیشه فروش سینماسعدی شیراز، بلیط‌های جشنواره فیلم فجررا ویژه هرسانس دراختیارعلاقه‌مندان قرار خواهد داد و علاوه برآن اگر سايت فروش اينترنتي نيز راه‌اندازي شد، اطلاع‌رساني مي‌شود.

به گزارش ايسنا، نمايش فيلم‌هاي جشنواره فيلم فجر، از شانزدهم بهمن‌ماه در شيراز آغاز مي‌شود و تا بیست و پنجم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.


انتهاي پیام
نظرات بینندگان