کد خبر: ۵۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
رییس اداره تجهیزات پزشکی علوم پزشکی شیراز:

قیمت تجهیزات پزشکی نسبت به زمان اوج تحریم‌ها تغییری نکرده است

اغلب شرکت‌های تجهیزات پزشکی مدعی هستند که ارز دولتی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و این باعث شده است که قیمت تجهیزات همان قیمت‌های قبل و در برخی موارد افزایش قیمت داشته‌اند.

رییس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: قیمت تجهیزات پزشکی نسبت به زمانی که در اوج تحریم‌ها بودیم، تغییری نکرده است.

سید ابوالفضل هاشمی در گفتگو با خبرنگار شیرازه در خصوص وضعیت ارائه تجهیزات پزشکی با توجه به تحریم‌ها خاطرنشان کرد: در زمان تحریم برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت خوبی انجام شد و به منظور مقابله با تحریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، شرکت‌های تجهیزات پزشکی و وزارتخانه بهداشت، کمیته «تدابیر ویژه تحریم‌ها» تشکیل شد.

وی با تصریح اینکه گپ یعنی فاصله زمانی که جنس تقاضا داده می‌شود تا زمانی که جنس وارد کشور می‌شود، تغییری نکرده و همان فاصله زمانی طول می‌کشد، گفت: پیش از این با مشکل زمان‌بر بودن فرآیندهای ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک مواجه بودیم که اکنون وضعیت کمی بهبود یافته است.

هاشمی افزود: اغلب شرکت‌های تجهیزات پزشکی مدعی هستند که ارز دولتی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و این باعث شده است که قیمت تجهیزات همان قیمت‌های قبل و در برخی موارد افزایش قیمت داشته‌اند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه اعتبارات دانشگاه محدود و وابسته به درآمد بیمارستان‌ها است همچنان در ارائه تجهیزات پزشکی با قمیت مناسب با مشکل مواجهیم.

نظرات بینندگان