کد خبر: ۵۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲

دستگيري يك كلاهبردار میلیونر در شیراز

قاچاقچیان سوخت با پیشنهاد مبلغ 10 میلیون ریال رشوه به ماموران هم نتوانستند تانکرحاوی 28 هزار لیتر سوخت قاچاق را به مقصد برسانند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی نیروی انتظامی فارس، رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي فارس از دستگيري يك كلاهبردار و كشف سه فقره كلاهبرداري به مبلغ 265 ميليون ريال از وي در شيراز خبر داد.

سرهنگ "شاهرخ صبوري" در تشريح اين خبر گفت: پرونده اي مبني بر كلاهبرداري از دادسرای ویژه امور جنایی به پليس اگاهي واصل شد،‌ كه در اين پرونده شخصی خود را از بستگان نزديك يكي از مسئولان قوه قضاییه معرفي و با عنوان اينكه در دادگاه و دادسراها داراي نفوذ است، اقدام  به کلاهبرداری از يك شهروند كرده بود.

وي در ادامه رسيدگي به اين پرونده يك شاكي ديگر نيز كه به همين نحو از وي كلاهبرداري شده بود به ماموران مراجعه و تقاضاي رسيدگي كرد كه با توجه به حساسيت موضوع، رسيدگي به اين پرونده به صورت ويژه در دستوركار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي فارس اظهار كرد: با انجام اقدامات فردي به نام"ن – الف" 55 ساله،اهل و ساکن استان گلستان شناسايي و در بررسي هاي انجام شده مشخص شد كه متهم دارای سابقه کیفری درامر کلاهبرداری می باشد.

سرهنگ "صبوري" افزود: پس از چندین روز تعقیب و مراقبت محل اختفاي اين فرد در شيراز شناسايي و در یک عملیات غافلگیرانه توسط ماموران دستگیر شد.

وي گفت: اين فرد كلاهبردار با شخصی بنام "م – ح" 45  ساله، اهل و ساکن شیراز آشنا و به وي مي گويد اگر فردي مشکل قضایی در دادسرای و دادگاه دارد به او معرفی تا بوسيله بستگانش كه از مسئولان قضايي در تهران هستند مشكلش را حل كند.

رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي فارس بيان كرد: دو نفر توسط "م – ح" به اين فرد كلاهبردار معرفي و از آنها مبلغ 245 میلیون ریال كلاهبرداري مي كند.

سرهنگ "صبوري" گفت: در ادامه تحقيقات كلاهبردري از فردي ديگري در سال 1380 به مبلغ 20میلیون ريال نيز از اين فرد كلاهبردار كشف و با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضايي هردو متهم "ن – الف" و "م – ح" روانه زندان شدند.

دو باند سرقت درون خودرو در شيراز شناسايي و منهدم شد
فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از شناسايي و انهدام دو باند سارقان دورن خودرو و كشف 33 فقره سرقت از سارقان خبر داد.

سرهنگ "بهادر اسماعيلي" در تشريح اين خبر گفت: ماموران كلانتري 23 گلدشت در آذرماه سال جاري دو نفر سارق درون خودرو به نام هاي "م – م" و "م – ك" را در يكي از خيابان هاي شمالي شيراز دستگير و براي ادامه تحقيقات آنها را به پليس آگاهي منتقل كردند.

وي اظهار كرد: يك دستگاه خودرو پرايد متعلق به اين دو متهم كه براي انجام سرقت از ياسوج به شيراز آمده بودند، توقيف و در بازرسي از آن مقادري پوشاک و کفش سرقتي كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز بيان كرد: در تحقيقات انجام شده از متهمان دستگير شده 13 فقره سرقت درون خودرو در شهر شيراز كشف صحنه های سرقت بازسازی، تعداد 13 نفر از مالباختگان شناسائی شد.

سرهنگ "اسماعيلي" در ادامه ازشناسايي و دستگيري باند ديگري كه در شيراز اقدام به سرقت درون خودرو مي كردند خبر داد و گفت:  در دي ماه سال جاري ماموران انتظامي شهرستان شیراز سه نفر متهم مظنون به سارق را به نام هاي "ع – ع"، "م – ی" و "الف – ج" دستگير كردند.

وي افزود: در بازرسي ماموران از خودرو پرايد متعلق به متهمنا ن مقداري موادمخدر و مشروب الكلي كشف و متهمان را براي تحقيقات به پليس آگاهی منتقل شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز اظهار كرد: در تحقيقات انجام شده از اين متهمان كه هر سه نفر دارای سابقه کیفری در زمینه سرقت و اعتیاد به موادمخدر بودند، 20 فقره سرقت از درون خودرو به صورت شبانه در شيراز كشف، صحنه های سرقت بازسازی و تعداد 19 نفر از مالباختگان شناسائی شدند.

سرهنگ "اسماعيلي" گفت: در اين رابطه دو نفر مالخر به نام هاي "م – گ" و "ع – د" شناسايي كه هردو نفر دستگیر و مقداري اموال مسروقه  كشف و هر 5 نفر اعضاي اين باند پس از معرفي به مراجع قضايي راهی زندان شدند.

كشف 390 كيلوگرم ترياك در فارس
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر فارس از انهدام يك باند موادمخدر و كشف 390 كيلوگرم ترياك طي 24 ساعت گذشته در اين استان خبر داد.

سرهنگ "محمد اسماعيل مصري" در تشريح اين خبر گفت: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان هاي "داراب" و "جهرم"  در24 ساعت گذشته 2 محموله مواد مخدر را در اين شهرستان ها شناسايي كردند.

وي ادامه داد: ماموران انتظامي شهرستان "داراب" در بازرسي از يك منزل در اين شهرستان 224 كيلو و 500 گرم ترياك و 10 گرم سوخته ترياك كشف كردند.

سرهنگ "مصري" افزود: ماموران انتظامي شهرستان "جهرم" نيز در بازرسي از يك دستگاه خودرو پژو پارس در محور "لارستان" - "جهرم" 165 كيلوگرم ترياك كشف كردند.

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر فارس با بيان اينكه در اين رابطه 5 قاچاقچي موادمخدر دستگير شد گفت: 2 دستگاه خودرو و 3 دستگاه تلفن همراه متعلق به قاچاقچيان نيز در اين عمليات ها توقيف شد.

رشوه‌ی 10 میلیون ریالی هم نتوانست 28 هزار لیتر سوخت قاچاق را به مقصد برساند
قاچاقچیان سوخت با پیشنهاد مبلغ 10 میلیون ریال رشوه به ماموران هم نتوانستند تانکرحاوی 28 هزار لیتر سوخت قاچاق را به مقصد برسانند.

سرهنگ "علی شیبانیان"در تشریح این خبر گفت: ماموران پاسگاه انتظامی رامجرد از عرضه سوخت بصورت قاچاق در یکی از جایگاه های توزیع در یکی از روستاهای سطح حوزه استحفاظی مطلع و بررسی موضوع را بصورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ"شیبانیان "افزود: ماموران پس از مراقبت های نامحسوس بصورت شبانه روزی از این جایگاه عرضه سوخت، مشاهده كردند كه یک دستگاه تانکر در جایگاه مشغول سوخت گیری است.
وی ادامه داد: پس از مسافتی تعقیب هنگامی که تانکر حاوی سوخت وارد یکی از محورهای فرعی روستایی شدماموران آن رامتوقف ودر بازرسی از آن مقدار 28هزار لیتر نفت سفید فاقد مجوز کشف، راننده دستگیر و به پاسگاه انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت تصریح کرد: پس از توقیف تانکر حاوی سوخت قاچاق، مسئول جایگاه سوخت به نام "م- ز"به همراه فردی به نام "ع- س"با حضور در پاسگاه مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان رشوه به ماموران پیشنهاد و در خواست آزاد سازی تانکر را كرده که ماموران صحیح العمل با رد رشوه موضوع را صورتجلسه و هر دو نفر را دستگیر كردند .

سرهنگ "شیبانیان" در پایان خاطر نشان كرد : در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه هر سه نفر متهم دستگیر و مبلغ رشوه ده میلیون ریالی جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان تحویل شد.

كشف كالاي قاچاق در"زرين دشت"
فرمانده انتظامي شهرستان "زرين دشت" استان فارس از كشف كالاي قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "رحيم علي اژدري" با اعلام اين خبر گفت: ماموران يگان امداد شهرستان "زرين دشت" هنگام ايست و بازرسي در سه راهي "لارستان" – "جهرم" به يك دستگاه اتوبوس و پرايد مظنون شدند.

وي ادامه داد: پس از توقيف خودروها و در بازرسي از آنها تعداد 5 هزار و 800 ثوب انواع پوشاك قاچاق و حدود 1 گرم شيره ترياك كشف كردند.

سرهنگ"اژدري"تصريح كرد: دراين خصوص5 نفر دستگير وجهت سيرمراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شدند.

پلیس "کازرون" سارقی را که به خانه برادرش دستبرد زده بود دستگیر کرد
فرمانده انتظامي شهرستان "کازرون" استان فارس از دستگیری سارقی خبر داد که منزل برادرش را مورد دستبرد قرار داده بود.

سرهنگ "محسن سروقد" در تشريح اين خبر گفت: با مراجعه شخصی به فرماندهی انتظامی بخش "نوادن" این شهرستان و ارائه شکوائیه ای مبنی براینکه منزل برادرش در حالی که آنها در مسافرت بوده اند و مراقبت آنجا به عهده او بود است مورد سرقت قرار گرفته و  مقادیری اموال و طلاجات به ارزش تقریبی 800 میلیون ریال به سرقت رفته است . 

 سرهنگ "سروقد" تصریح کرد: ماموران به محل اعزام و شاهد تخریب گاوصندوق و بهم ریختگی منزل شدند اما هوشیاری ماموران و ظن به اینکه خود شاکی می تواند عامل سرقت باشد باعث شد تا ماموران وي را دستگیر و به یگان انتظامی انتقال دهند.

وی با بيان اينكه فرد دستگیر شده در تحقیقات فنی پلیسی لب به سخن گشود و به سرقت منزل برادرش اعتراف کرد افزود:  متهم به نام "الف - الف "با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

دستگيري سارق در كمتر از 45 دقيقه!
فرمانده انتظامي شهرستان "استهبان" استان فارس سارقي را كه با مجروح كردن يك مغازه دار، اموال وي را به سرقت برده بود در كمتر از 45 دقيقه دستگير كردند.

سرهنگ "محمد علي فرهادي" در تشريح اين خبر گفت : پيرمردي آغشته به خون با مراجعه به كلانتري بخش "ايج" شهرستان اظهار داشت كه دو نفر چاقو به دست به مغازه مراجعه و ضمن مجروح كردن وي دخل مغازه اش را به سرقت برده اند.

وي ادامه داد : با توجه به حساسيت موضوع، سريعا اکيپي عملياتي به صورت ويژه و نامحسوس به گشت و تحقيق پرداختند كه در نهايت كمتر از 45 دقيقه يك نفر از ضاربان به نام " س- ب "  شناسائي و دستگير شد.

سرهنگ "فرهادي" تصريح كرد: در تحقيقات صورت گرفته سارق به سرقت از مغازه اعتراف كه جهت سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضائي گرديد.

فرمانده انتظامي شهرستان "استهبان" با بيان اينكه پليس قاطعانه با مخلان نظم و امنيت جامعه برخورد خواهد كرد به شهروندان توصيه كرد به هشدارهاي پليسي در خصوص پيشگيري از سرقت توجه كنند.

کشف کالای قاچاق 600 میلیون ریالی  در "مهر"
فرمانده انتظامي شهرستان "مهر" استان فارس از کشف کالای قاچاق600 میلیون ريالي در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "مسعود ظهرابي" ضمن اعلام اين خبر گفت: ماموران یگان امداد شهرستان هنگام کنترل مبادی ورودی وخروجی تعداد سه دستگاه خودرو پرايد، كاميون و اتوبوس حامل قاچاق را توقیف كردند.

وي ادامه داد: در بازرسي از اين خودروها تعداد 4500 بسته آدامس خارجي، 170 عدد انواع شیرآلات و 45 عدد چمدان کشف شد.

سرهنگ "ظهرابي" با بيان اينكه در اين خصوص 2 نفر دستگير شدند افزود: ارزش ريالي كالاهاي كشف شده 600 ميليون ريال برآورد شده است.

نظرات بینندگان