کد خبر: ۵۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 17 بهمن

«هزار توی توسعه فارس» زیر ذره‌بین نمایندگان استان

برخی از نمایندگان فارس مصائب و مشکلات توسعه استان را بررسی کرده‌اند.

به گزارش شیرازه؛ امروز تیتر یک و روتیتر «نیم‌نگاه» واقعا جالب و حرفه‌ای انتخاب شده بود! «تست نهایی سامانه حسابرسی الکترونیک اداره کل امور مالیاتی فارس انجام شد؛ اعمال سلایق فردی در جریان دریافت مالیات از مودیان مالیاتی حذف می‌شود»! اما این تنها تیتر جالب این روزنامه نیست. تیتر یادداشت سردبیر هم واقعا تامل‌برانگیز است؛ «استانداری و میراث فرهنگی، ترویج همگانی اهمیت توسعه صنعت گردشگری فارس را جدی بگیرند!» و ما مانده‌ایم در این‌که این علامت تعجب چه معنایی می‌تواند داشته باشد. انتظار از نیم‌نگاه این است که دقت بیشتری در سوژه‌یابی و امور فنی روزنامه‌نگاری داشته باشد تا اثربخشی‌اش بیشتر شود.

اما «عصر مردم» در حالی منتشر شد که تیتر یک خود را از میان سخنان استاندار برگزیده بود؛ «مردم فارس شرکت‌های سرمایه‌گذاری تاسیس کنند». احمدی در مراسم بهره‌برداری از چندین طرح تولیدی به مناسبت دهه فجر در شهرک صنعتی شیراز گفته است که اگر پروژه‌ای تنها یک نفر را مشغول به کار کند، برای افتتاح آن به دورترین نقاط استان سفر می‌کنم. این روزنامه مقاله‌ای تحت عنوان «استان فارس؛ توانمندی‌ها، کاستی‌ها» را هم منتشر کرده است.

«خبر جنوب» امروز مفصل‌تر از همیشه بود. دو ویژه‌نامه مجلس شورای اسلامی و نگاه پنج‌شنبه را می‌توانید در این روزنامه ببینید. «سبد کالا با چاشنی زد و خورد» عنوان گزارشی است که به حاشیه‌ها و متن‌های توزیع سبد کالا پرداخته است. خبرجنوب اما از اکران فیلم سینمایی موفق «تنهای تنهای تنها» با حضور کارگردان این فیلم در ساعت 19 امروز در تالار حافظ شیراز خبر داده است. ویژه‌نامه مجلس شورای اسلامی این روزنامه هم به «هزارتوی توسعه فارس» سر زده است. جعفر قادری نماینده شیراز در میزگرد «خبر مجلس» گفته که با این اختلاف‌نظرها به جایی که باید، نمی‌رسیم. جمشید جعفرپور نماینده لارستان، خنج و گراش اما گفته که ظرفیت‌های فرهنگی فارس برای پیشرفت و توسعه به خوبی استفاده نشده است. الیاس طاهری نماینده اقلید بر ضرورت سند راهبردی و کاربردی برای توسعه و پیشرفت استان تاکید کرده و عنایت‌الله هاشمی نماینده سپیدان هم گفته که فارس از نبود همت جمعی برای پیشرفت رنج می‌برد.

نظرات بینندگان